Saint Peter Port

19 juni 2017 - Guernsey, Kanaaleilanden, Verenigd Koninkrijk

Vanmorgen hebben het rustig aan gedaan. Nadat ik klaar was met mijn blog en koffie nr. 3 naar binnen had laten glijden ben ik Frank toch maar zachtjes wakker gaan maken. Wiij gaan vandaag samen naar de bakker lopen in het centrum van de stad. Heen is niet zo erg maar terug is een aardige klim. Ons appartement ligt namelijk boven op een heuvel. De bakker stelt niet zoveel voor en is niet de bakker die wij graag gezien hadden. Het is meer een lunchroom met luxe broodjes. Wij nemen wat croissants en chocoladecroissants mee. Thuis hebben we nog een stokbrood die we dan maar in plakken snijden en roosteren. Omkomen van de honger doen we echt niet want we hadden zelf ook al van alles meegenomen. Als we terugkomen is de rest ook wakker, ontbijten wat, hangen wat in de zon, doen een wasje en lezen telegraaf.nl. Hoe relaxt was dat.....

Na het middaguur is het tijd voor wat activiteit. We gaan lopend, da's lekker bergafwaarts naar het centrum. Daar bevindt zich Cornet Castle gebouwd tussen 1206 en 1256 als verdediging tegen de Fransen. Iedere dag kort voor 12.00 uur klinkt uit diverse luidsprekers marsmuziek en marcheren enkele in traditioneel uniform gestoken soldaten naar het grote kanon van Castle Cornet. Zij zorgen om precies 12.00 uur voor een bulderend schot richting Saint Peter Port. Dit zogenaamde Noon-day Gun is een oude traditie, die is ingezet aan het begin van de 19e eeuw om de soldaten op te roepen terug te gaan naar hun barakken. Er zijn 5 musea te bezoeken die je een compleet verhaal vertellen wat er allemaal gebeurd is binnen maar ook buiten deze muren. We struinen er op ons gemak doorheen. Het is heerlijk weer, ik kan het niet genoeg zeggen maar tot nu toe mogen wij niet klagen.

Voor we een terrasje opzoeken gaan we eerst kaartjes kopen voor de boot die ons morgen naar Herm zal brengen. Het 5e eiland(je) dat op ons te doen lijstje staat. Zo da's geregeld dan nu een heerlijk koud biertje wat we nuttigen in The Conservatory restaurant and hotel. Ze hebben hier een prachtig dakterras met genoeg schaduwplekken waardoor je hier nooit meer weg wil. Gelukkig voor ons sluit het hier om 5 uur. We lopen nog wat door het centrum en eten een hapje op de boulevard voordat we ons door een taxi naar ons appartement laten brengen. "Thuis" nog een door Frank gemaakt Irish Coffee als dessert en wij zijn weer klaar voor de nacht.

1. Marjo:
    20 juni 2017
    Wat treffen jullie het met het weer!!!
  2. Monika Geutjes:
    20 juni 2017
    Wat heerlijk dat het meezit met het weer hier ook hittegolf...gisteren boven de 30graden!!!!, tot snel...Dikke kus van ons voor jullie 4'tjes..xxxx