01-08-2015, dag 7 Swansea - Bristol

1 augustus 2015 - Bristol, Verenigd Koninkrijk

Hallo followers,

Zo blij dat we hier weg moeten, niet voor de stad hoor maar wel uit dat hotel. Om kwart voor negen zitten we in de auto op weg naar Bristol. Na 66 km en anderhalf uur in tijd zijn we bij onze stop voor vandaag, Cardiff. Dit is de hoofdstad van Wales en tevens de grootste stad. We parkeren de auto in een parkeergarage midden in de stad a 3,50 Pond (5 euro) per uur. Ook hier weten ze er wel weg mee. Voor we door de stad gaan lopen gaan we eerst Cardiff Castle bezoeken. Op de plaats waar nu dit kasteel staat stonden vroeger 3 romeinse forten. Er is nog een stuk originele muur te zien. Ook diende dit kasteel tijdens de tweede wereldoorlog als schuilkelder. De muur om dit kasteel heen is een grote gang. Naast het Kasteel staan er op dit grote terrein nog de Castle appartementen, de North Gate en wat wapentuig. Aan het eind van onze bezichtiging begint het te regenen. Wij houden het hier voor gezien en gaan koffie drinken. Gelukkig is het een buitje van maar een half uurtje en kunnen we door de stad gaan wandelen. Ook hier is het een groot winkelparadijs met een overdekte markt. Ja, de Engelse houden wel van shoppen. Om half 1 houden we het voor gezien en lopen al knabbelend aan aan broodje Subway richting de auto. 10,50 (15 euro) lichter aan parkeergeld vervolgen we onze reis.

We rijden nog steeds de route zonder snelwegen en wat ons vooral opvalt hier in Engeland zijn de immens vele rotondes. Soms wel 3 in 1 km en het zijn ook nog vaak hele grote. Waar ze hier ook gek op zijn, zijn flitspalen. Wij hebben er nog nooit zo veel achter elkaar gezien. "Tommy" blijft piepjes geven. Om 16.00 uur rijden we Bristol binnen en vinden al snel ons laatste hotel, de Future Inn op dit eiland. Wat een geweldige kamer. Twee mega grote bedden, we besluiten er maar 1 te gaan gebruiken en een super mooie badkamer. We gooien onze spullen neer, parkeren de auto in een grote parkeergarage die bij de kamerprijs is inbegrepen en gaan lopen. Net als in alle grote steden is het hier ook een walhalla voor shoppers. We blijken naast een huge mall te zitten die er werkelijk prachtig uitziet. Na een uurtje zijn wij er wel klaar mee. We komen niet om te winkelen dus laten we de winkels voor wat ze zijn. Even een drankje doen naast het hotel in een leuke binnentuin en dan wordt het toch echt tijd voor een hapje. We gaan lekker in het hotel eten en voor je het weet is het weer half 11. Nog even nieuws kijken want morgenmiddag moeten we de Kanaaltunnel weer in en met al die onrust daar houden we het nieuws wel in de gaten. Morgen weer vroeg op omdat we nog een stop bij de zwerfkeien willen maken en daarna door naar Calais.

1. Jeanette:
    4 augustus 2015
    Ook weer supermooie foto's.