31-07-2015, dag 6 Swansea

31 juli 2015 - Swansea, Verenigd Koninkrijk

Dydd da (goedendag in welsh)

Mijn voorgevoel wat ik over het bed had was maar al te waar. Maar ik zal niet klagen want bij het openen van de gordijnen zag ik alleen maar blauwe lucht.  Ook al is ons uitzicht uit deze kamer beperkt, we werden er wel vrolijk van. Het ontbijt is een full englisch breakfast, wij nemen dit zonder bonen en worst. Brrr. Het rijden aan de andere kant van de weg hier gaat eigenlijk zonder problemen; rotondes met drie rijstroken rondom blijft goed opletten omdat ze rechtsom rijden maar de Engelsen rijden over het algemeen heel rustig en zijn vriendelijk in het verkeer. Vandaag hebben we heerlijk rondgereden in het stuk Wales dat ze Gower noemen. Allemaal leuke kleine dorpjes. De meeste stralen een soort kasteelstyle uit, 1 dorpje was volledig wit en dan ineens is het of je in een Nederlands dorp staat. We zijn hier en daar uitgestapt voor wat foto's. Onze laatste stop was in Langland. Het is op dat moment 13.00 uur en volledig eb waardoor je naar de vuurtoren kunt lopen. Bij vloed is dit niet mogelijk. Het is prachtig weer dus pakken we hier even een terrasje om van dit uitzicht te genieten.

Terug in Swansea laten we auto achter bij het hotel en gaan de stad lopend verkennen. Dat is ook beter hoor. Het is hier vreselijk druk, zeker qua verkeer en parkeren is een drama en lopend zie je meer. Het is een groot winkelparadijs met als hoogtepunt de grootste overdekte markt van Wales. Het is leuk om hier even doorheen te lopen. In Swansea staat bij de haven het hoogste gebouw van Wales, Meridian Tower genaamd. Bovenin dit gebouw op de 28ste verdieping bevindt zich restaurant Grape & Olive. Wij besluiten hier wat te gaan drinken en de stad van boven te bewonderen. En hoog is het zeker. Zo kun je goed zien hoe groot Swansea eigenlijk is. Daarna lopen we de haven rond en eindigen we weer in het centrum. Omdat de zon nog steeds schijnt  besluiten we een terrasje te pakken alvorens we een hapje gaan eten. Morgen gaan we naar Cardiff aan en dan verruilen we Wales voor Engeland. Onze laatste nacht daar zal in Bristol zijn.

1. Michel Schomakers:
    1 augustus 2015
    Dydd da,
    Geweldig om jullie belevingen te lezen, heel leuk. Jammer dat jullie bijna terug moeten/mogen.
    Groetjes
  2. Yvonne:
    1 augustus 2015
    Goede reis! Ik heb genoten van jullie belevenissen. Tot de volgende vakantie! Groetjes, Yvonne
  3. Monika Geutjes:
    2 augustus 2015
    geweldige reis van jullie.Het is een mooi stukje op aarde en als jullie eens meer tijd en money?hebben raad ik jullie een rondreis schotland aan.Dat is helemaal geweldig.Hebben john en ik al gedaan.... blijf je volgen en wensen jullie nog heel veel plezier in engeland.liefs ons.xxx
  4. Jeanette:
    4 augustus 2015
    De weggetjes zijn heel herkenbaar. Steeds maar duimen dat je geen tegenligger tegen komt. Prachtig uitzicht vanaf de Grape & Olive. Zijn jullie ook nog naar de vuurtoren gelopen?