03-08-2015, dag 9 Calais - Hoofddorp

4 augustus 2015 - Hoofddorp, Nederland

Goedemorgen

Wat hebben we heerlijk geslapen in ons eigen bed. Home Sweet Home zullen we maar zeggen. Ondanks het weer is het toch een super leuke en mooie week geweest. Ook gisteren, onze laatste reisdag liep voorspoedig. Voor de laatste keer het bekende ritueel. Opstaan, douchen, ontbijten en rijden. We zijn tot Rotterdam binnendoor gereden. Omdat we in België tegen een dichte weg aan reden moesten we omrijden en bij toeval kwamen we Nederland binnen via een soort sluiproute tussen de gemeenten Middelburg voor België en Eede en Heile voor Nederland. Tommy stuurde ons vervolgens via de Westerscheldetunnel, deze is 6,6 km lang (de langste van Nederland) en voor de tol betaal je €5,-. Hij is hij open vanaf maart 2003 maar wij waren er nog nooit doorheen gereden. Het is echt een lange tunnel!

De buikjes beginnen om voedsel te roepen en wat doe je als je in Zeeland bent. Juist, vis eten. Laten we nou mazzel hebben dat er in Vlissingen op de boulevard een plekje voor de auto is en dat voor €2,- per uur. Hoef je op Zandvoort niet te proberen. We schuiven aan op een terras met uitzicht op zee. Heerlijke gebakken mosselen gegeten terwijl we genieten van de zon. Om 14.15 uur vervolgen we onze weg. Na de bruggen van Zeeland zijn we de snelweg opgedoken en om 16.45 uur zijn we thuis en eindigt dit avontuur.

Wij willen iedereen weer bedanken voor de leuke reacties en hopen dat jullie volgende keer weer mee willen reizen.

Frank en An

[slot]

1. Michel Schomakers:
    4 augustus 2015
    Welkom thuis en tot snel zal ik maar zeggen.
    grtz
    Michel
  2. Dries van Wijngaarden:
    4 augustus 2015
    Welkom thuis. Het is goed te horen dat vele kilometers door linksrijdend Engeland veilig zijn verlopen. Wat grappig, dat jullie bij Eede en Heide uit kwamen. Dat was héél vroeg de smokkelroute van de Zwarte Ruiter. Een legendarisch smokkelaar tussen Nederland en België. Je had zomaar op een oude kraaienpoot kunnen rijden.? Tot zovér en tot ziens of horens.
  3. Jeanette:
    4 augustus 2015
    Yep, toen zat het er weer op. Volgende keer weer een rondreis of toch liever één uitvalsbasis?
  4. Monika Geutjes:
    5 augustus 2015
    welkom thuis kanjers en ja we blijven jullie graag weer op de volgende reis volgen.Waren prachtige verhalen en Foto,s die jullie lieten meegenieten aan ons achterblijvers.veel liefs en tot snel...xxx
  5. Yvonne:
    6 augustus 2015
    Ik heb genoten van jullie belevenissen. Graag tot de volgende vakantie! Nu weer rustig aan het werk? Tot ziens Anita! We gaan nog steeds een keer wandelen schat. Er valt genoeg te vertellen, denk ik zo.
    Tot dan! Groetjes. Yvonne
  6. Yvonne Soolsma:
    11 augustus 2015
    Goh, mooie reisverhalen en tot slot een leuke afsluiting op de Vlissingse boulevard. Ikzelf heb een zwak voor Vlissingen. Ik heb hier vele zomers doorgebracht en kom er nog regelmatig terug.
    Leuk An, tot een volgende keer maar weer. Lieve groeten Yvonne Soolsma