16 juli de dag van aankomst in Nijmegen

16 juli 2018 - Nijmegen, Nederland

Hallo lieve volgers.

Natuurlijk stond ik weer stijf van de zenuwen en stond ik 04:00 uur naast mijn bed. Ach, zit ik gelijk in het ritme voor de rest van de week. Gelijk de keuken in gegaan om kip/kerie salade en Macaroni te maken, dit is voor morgen en overmorgen. Dat scheelt vast weer twee dagen nadenken en bereiden. Vanavond gaan we uit eten. Om 08:30 uur vertrokken met een volle kofferbak. Het wordt warm dus elke dag schone kleren aan is geen overbodige luxe. We hebben via airb&b twee kamertjes gehuurd bij ene Suzan niet ver van het centum. Gelukkig zonder file aangekomen, kennis gemaakt met Suzan, de spullen uitgepakt en naar fietsenboer Jasper. We hebben voor 5 dagen drie stadsfietsen gehuurd zodat we niet nog meer hoeven te lopen. 40 km op een dag lijkt ons wel genoeg.

Als eerste rijden we naar de Wedren, daar moeten we onze startbewijzen ophalen .Het is er druk maar heel gezellig. We krijgen een geel bandje om de pols wat staat voor 40km (wit is 30 en rood is 50), een stempelkaart voor de eerste dag en een goodybag. Na een koud biertje en een zakje patat gaan we verder. We zijn naar de Waalkade geweest waar het ook gezellig is. Vervolgens gegeten bij de Mexicaan en op de terugweg nog even door het centrum gefietst. Je kijkt je ogen uit. Wat een mensenmassa en wat zijn hier veel muziek podiums, eetkraampjes en buiten barretjes. Heel Nijmegen is op straat om deze feestweek te vieren.

Om 21:00 uur houden we het voor gezien en fietsen al zigzaggend door het centrum weer terug naar de Niersstraat. Na een verkwikkende douche nog even buiten gezeten want eigenlijk is het te warm om te slapen maar ja we zullen wel moeten. De wekker staat op 04:30 uur. Morgen hebben wij de late start (06:00 uur) omdat we zijn ingedeeld in de katogorie Wandelschoen. Dat houdt in dat je twee keer vroeg en twee keer laat start. Die andere groep heet Gladiool en begint morgen vroeg (05:00 uur). Morgen begint het echt werk, tot dan.

1. Jos:
    16 juli 2018
    Heel veel sterkte en blijf optimistisch😚😁
  2. Thea:
    Veel plezier!!!!!
    We volgen jullie vlog hoor ☺👍

SUCCES.
  3. Floris:
    16 juli 2018
    Toi toi toi en we duimen voor jullie! We kijken nu al uit naar het volgende reisverhaal!
  4. Martine van Wijngaarden:
    16 juli 2018
    Wat leuk zeg ! Heb er al helemaal zin in, ziet er zo gezellig uit! Wij wensen jullie een goede nacht 💤 en een fris begin, succes op jullie eerste wandeldag! 🚶‍♂️🚶‍♀️💃👣
  5. Ria Haye:
    Hoi Anita, Frank en Selina,
    Wat geweldig, om aan de vierdaagse van Nijmegen deel te nemen, weer is wat anders,
    daarom wens ik jullie veel sterkte, en succes.

ik kijk uit naar het volgend verhaal. groetjes xxxx
  6. Marie-Louise:
    17 juli 2018
    Heel veel sterkte, denk aan je vocht met die warmte!!!!
  7. Monika Geutjes:
    17 juli 2018
    Heel veel wandelplezier en let goed op met drinken.Blijven jullie 3tjes volgen en wensen jullie een super mooie tijd in het mooie Nijmegen en Omgeving.
    Dikke 😘 van ons tweetjes.
  8. Yvonne:
    17 juli 2018
    Goed bezig hoor! Lekker een biertje nemen en vrolijk blijven. 🍀🍀🍀🍀