28-07-2015. Dag 3 Stoke on Trent - Betsw-y-coed

28 juli 2015 - Betws-y-Coed, Verenigd Koninkrijk

Hallo allemaal,

Over dag 2 valt niet zo heel veel te vertellen. We reden met regen weg uit Folkestone. Onderweg klaarde het wel iets op maar tegelijk stonden we ook 1 1/2 uur in de file bij Londen. Wat een drama stad is dat ook. Vandaag stond 419 km op het programma. Een lange rit maar wel met mooie natuur. Om half 5 reden we Stoke on Trent binnen. Omdat we al zo laat waren zijn we maar gelijk doorgereden naar het centrum om alvast wat rond te kijken. Dit is een stad waar je nog niet dood gevonden wil worden. Oke, de regen werkt ook niet mee maar overal dicht getimmerde ramen, muren vol lelijke graffiti en winkels waarvan je niet weet of het een groetenboer of een kledingzaak is. Er is 1 groot overdekt winkelcentrum dat zorgt voor nog een beetje aanzicht en winkelplezier. Onze hotel kamer voldeed maar het ontbijt daarentegen was zeer goed dus met een goed gevuld buikje zijn we om 8 uur richting Conwy vertrokken.

Dag 3. We zijn wederom weggereden in de regen en heel langzaam zag je blauwe stukken verschijnen. Zou het er dan toch nog van komen? Helaas, in Conwy zijn we gestart met plu. In deze plaats bevind zich Conwy Castle. Een prachtig kasteel dat zeker de moeite waard is om te bezoeken. We zijn ook nog even door het stadje gelopen en na een kleine twee uur hielden wij het voor gezien. Gelukkig waren wij er al om 10 uur want tegen de tijd dat wij weggingen liep het vol met bussen afgeladen met toeristen.

Door naar Llandudno. Dit plaatje ligt op 15 minuten rijden van Conwy, ligt aan de kust en biedt veel attracties. De bekendste is The Great Orme Tramway. Een kabelcar, net zoals die in San Francisco die naar de  207 meter hoge top gaat. Het traject bestaat uit twee delen. Halverwege moet je uitstappen, door een huisje lopen en in volgende klaarstaande tram stappen. Wij hebben een enkeltje genomen en zijn naar benenden gelopen. Lekker door de heuvels met hier en daar prachtige vergezichten. Het is ondertussen droog geworden en soms probeert zelfs de zon om door de dikke bewolking heen te komen. Ook dit plaatsje is zeker de moeite waard om te bezoeken. De lunch slaan we vandaag over. Boven op die berg hebben we koffie gedronken met een gebakje dat qua calorieen niet onder doet voor een 4 gangen diner dus wij redden het hier volopig wel mee.

Het laatste stukje rijden voor vandaag is naar Betsw-y-coed. Hier staat Guest House Glyntwrog. Een B&B dat op een heuvel tussen de bomen ligt. Wat een geweldige locatie en wat ziet het er super uit. Nadat we zijn verwelkomd door de eigenaren Ian en Janet zijn we het kleine dorp gaan verkennen. Het is een stukje dorp langs de weg met een paar winkels, veel B&B's en twee Hotels waar je ook kan eten. De zon schijnt nu volop dus hup een terrasje pakken waar we tevens een overheerlijk stoofpotje (stew) hebben gegeten. Het is 15 minuten lopen naar onze B&B en omdat de zon ook daar de voorkant nog beschijnt hebben wij het er nog even van genomen op een schommelbankje.  Morgen hopen we ook op een klein beetje droog weer want dan gaan we de bergen in, natuurgebied Snowdonia.

1. Sonja Klopper:
    28 juli 2015
    lieve vakantiegangers, het ziet er wel weer schitterend uit. Geniet lekker !! x
  2. Yvonne:
    29 juli 2015
    Anita, leuk! Heel veel plezier nog verder en laat je niet kisten door het weer. Engeland is veel te mooi om daar niet door heen te prikken.
    Geniet! Frank ook natuurlijk.
    Groetjes
  3. Jeanette:
    4 augustus 2015
    Wat een leuke mooie foto's. Leuk ook, die tram. En het kasteel is ook indrukwekkend.