29-07-2015, dag 4 Betsw-y-coed

29 juli 2015 - Betws-y-Coed, Verenigd Koninkrijk

Hallo volgers,

Onze B&B mag er dan prachtig uitzien maar het bed slaapt voor geen meter. Het is een twijfelaar die zo zacht is dat je rug de volgende ochtend krom staat. Ook ztiiten er van die hard opstaande randen aan dat matras en omdat wij niet de kleinste zijn ligt daar de hele nacht wel een lichaamsdeel op. En dan doe je gebroken het gordijn open en ja hoor: regen. We krijgen er langzaam wel een beetje genoeg van. Maar ja, je doet er niets aan dus besluiten we er maar  het beste van te maken. Na een goede warme douche en een lekker klaargemaakt Welsh ontbijt zijn wij er klaar voor.

Vandaag gaan we als eerste naar het Snowdonia National Park. Onze B&B ligt aan de rand hiervan dus het is maar een half uurtje rijden. Hiervandaan vertrekken 3 dieseltreintjes en 1 stoomtrein naar de 1058 meter hoge top. Lopen kan ook maar wij hebben die stoomtrein geboekt. Het komt nog steeds met bakken naar benenden maar het ergste is eigenlijk de lage bewolking. Halverwege de top verdwijnen we daar ook in en zien letterlijk geen hand voor ogen. Eenmaal boven gekomen besluiten we maar koffie te gaan drinken. Ik heb er een foto van gemaakt  en dan moeten jullie zelf maar bedenken wat een prachtig uitzicht daarachter ligt. Het is een uurtje naar de top, daar blijf je een half uur en een uurtje naar beneden. Het is een enkelspoor en onderweg zijn 3 passeerpunten waardoor er de hele dag 4 treinen op en neer kunnen. Het is leuk en  bij goed weer denk ik adembenemend.

Onze tweede stop is in Caernafon. Het is een Walled town oftewel een stad door een muur omringd. We besluiten hier niet het kasteel in te gaan maar de muur om de stad te volgen. Ook lunchen we in dit stadje in een soort cafe waar we een heerlijke baquette vlees met uien nemen. Super voor 4 pond (5.70). Ondertussen is het al weer half 3, tijd voor de volgende stop.

Via de kustweg rijden we naar Criccieth. De wegen zijn hier prachtig en langzaam begint nu ook de zon zijn weg naar moeder Aarde te vinden. Heerlijk, alles ziet er zo anders uit als de zon schijnt. Criccieth is een kustplaatsje met, hoe kan het ook anders, een kasteeltje. Het is een ruiine boven op een berg. Deze ligt zo strategisch dat we besluiten naar boven te klimmen. Prachtig!!!

Als laatste stop zouden we naar Portmeirion gaan. Het is nu half 5 en daar aangekomen blijkt dit een soort pretpark/tuinpark te zijn. Wij kijken elkaar aan en zeggen zeggen eigenlijk tegelijk : " wij daar nu nog zin in. NEE". We besluiten de auto terug te rijden naar Betsw-y-coed, drinken en rusten wat op de kamer en lopen dan het dorpje in om een hapje te gaan eten. Net over de brug ligt hotel /restaurant Waterloo en besluiten niet verder te zoeken maar hier voor de innerlijke mens te gaan zorgen. Het ziet er gezellig uit en gelukkig voor ons is er nog 1 tafeltje vrij. Later blijkt waarom. Er komt een hele bus met Nederlandese toeristen eten. Zo grappig, eerst hadden we niets door todat de gids ineens roept: " mag ik even jullie aandacht". Zo zie je dagen geen Hollander en zo een bus vol.

We maken het vandaag niet zo laat; morgen staat er weer een wat langere rit op het programma. En ook al kijken we niet uit naar nog een nacht in dit bed, moe zijn we wel.

1. Jeanette:
    4 augustus 2015
    Ook weer mooie foto's ondanks het slechte weer.