Dag 1 en 2 (Sint Maarten 2021)

2 november 2021 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Dag 1:

De wekker om 06:00 uur gezet maar deze natuurlijk niet nodig gehad. Ruim voor die tijd eruit gegaan. Koffie gedronken, de laatste spullen in de tas gestopt en om 08:00 uur brengt Selina ons naar Schiphol. Zoals de meeste van jullie wel al weten gaan we deze keer IPB, oftewel indien plaats beschikbaar. We hebben het de laatste weken een beetje in de gaten gehouden en het ziet er goed uit. Meekomen gaat zeker lukken maar waar we zitten???? Ik weet niet hoe het bij jullie is maar als wij de deur achter ons dicht trekken begint de vakantie. Dus lekker een ontbijtje op Schiphol genomen. Het eerste deel van je vakantie budget is er gelijk al doorheen. Je blijft je toch iedere keer weer verbazen wat een prijzen ze daar rekenen. Ach wat, we hebben vakantie……

“Mr van Wijngaarden wil u zich bij de incheckbalie melden” klinkt er door de luidspreker. Daar zijn ze dan: onze stoelen. Rij 3 stoel H en J. Dat betekent business class. Dit is zo een luxe. Je eet van een bord met echt bestek en het drie gangen menu wordt per gang uitgeserveerd. Daarna gooi je je stoel plat, letterlijk plat, en doet een dutje. Je begrijpt dat wij na 8.5 uur vliegen uitgerust aangekomen zijn.

Voor de deur van het Princess Juliana vliegveld staat al een mannetje op ons te wachten die ons naar VCR carrental brengt. We hadden op papier een Daewoo Spark gereserveerd. Op dit kleine eiland heb je niets aan een grote auto en de afstanden zijn helemaal niet noemenswaardig. Natuurlijk staat er in zo’n huurcontact ‘of zoiets gelijkwaardigs’ maar de auto die voorgereden werd was toch wel andere koek. Het is een Nissan Versa uit het jaar kruik. Deze heeft vast en zeker als botsauto op de kermis gediend. Frank zei gekscherend Niksan en vanaf dat moment heet ons autootje ook zo. Hij rijdt behoorlijk maar helaas heeft de radio er ook geen zin meer in.

Gelukkig ging alles heel snel en omdat we ook al drie kwartier eerder geland waren (15:05 uur) konden we nog wat boodschappen halen bij een plaatselijke supermarkt. Veel supermarkten gaan hier op zondag om 12:30 uur dicht. We rijden door wat straatjes die lijken op een soort achterbuurt voor we het bord zien van onze eerste verblijf. The Horny Toad Guest House. We worden begroet door een hele lieve dame Debbie genaamd. Zij is de eigenaresse van dit 8 kamer tellende appartementen  complex direct aan zee. Er bestaat echt zoiets als paradijs op aarde. Als je houdt van zon, zee en rust is this the place to be. 🌞 We gooien de koffers naar binnen, trekken wat luchtigs aan en gaan met een glaasje bubbels genieten op ons terras. De foto’s zullen laten zien wat ik bedoel. We blijven zitten tot de zon al lang onder is wat hier al om 18:30 uur is. En dan beginnen de uren te tellen. Het is hier 5 uur vroeger dus om 21:30 uur gaat ons kaarsje uit.

Dag 2:

04:30 uur, klaar wakker. Ook Frank naast mij voel ik al bewegen. We gaan koffie drinken op het terras dat kan makkelijk want hier het is dan al 27 graden. Ook al kun je de zon hier niet echt op zien komen zien we toch wel hele mooi gekleurde wolkjes. Wat is het toch een heerlijk gevoel als je de golven het strand op hoort rollen en je ziet hier en daar alweer een bootje naar buiten varen. We willen vanavond gaan plaatgrillen en omdat we zo vroeg zijn bereiden we het één en ander al voor.

Ontbijten doen we uiteraard op ons terras. In Nederland is dat bijna nooit te doen maar hier……..

Vandaag hadden we bedacht niet al te actief te doen. Na nog wat boodschappen gedaan te hebben bij de U Super moeten we uitrusten. We willen natuurlijk het Caribische temperament zo snel mogelijk aanleren. Dat betekent eerst twee uur plat op je bedje in de zon. God wat vervelend. De ochtendzon voelt heerlijk op je huid, wel goed smeren hoor de UV is hier skyhigh. Rond het middaguur gaan we een strandwandeling maken naar Sunset Bar. Dit is een wandeling van ongeveer een half uur maar zeker de moeite waard. Aangekomen bij de Sunset Bar zoeken we een leuk plekje. Deze bar ligt letterlijk aan de voet van de landings/startbaan. Dichterbij kan het niet. Als je op het stand van Maho Beach staat kun je de vliegtuigen bijna aanraken. Een ervaring op zich. We nemen een Bucket list beer. 6 voor de prijs van 5. Voorlopig zijn we hier toch nog niet weg. 😜 Het blijft een leuk gezicht om die vliegtuigen te zien landen zo dichtbij. Na een heerlijk broodje Pulled Beef lopen we weer terug.

Naast ons complex heeft Debbie en haar man Doug een overdekt terras gemaakt en daar schuiven we onder. Genoeg zon voor deze dag want als je één ding niet wil is het verbranden.

Als de avond valt is het banket geopend voor de muggen. Ze zijn gek op dat heerlijke verse bloed dat hier neerstrijkt. Je begrijpt dat ook wij hier niet aan ontkomen. Gewapend met Deet, dat stinkende spul wat je op de lichaam smeert, beginnen we aan ons diner. We hebben speciaal voor op een reis een klein grillplaatje aangeschaft en met de juiste omvormer werkt dat prima. Romantiek ten top. Er zit hier verder niemand buiten waardoor we ons letterlijk op een verlaten bounty eiland wanen. Na een door mijn mannetje gemaakte Irish Coffee laten we de zee alleen en kiezen het ruime sop. Weer een heerlijke dag op dit Friendly Island.

Morgen gaan we naar de Toppers Rum fabriek.

1. Leone:
    Klinkt jaloersmakend lekker. Geniet ze🤭👍
  2. Francis:
    2 november 2021
    Tjeetje Anita, wat een heerlijke (vliegende) start van jullie welverdiende vakantie!
    Mooie plaatjes! Genietze!
  3. Ramon:
    2 november 2021
    Heerlijk begin als ik het zo lees. Geniet er lekker van de komende dagen!
  4. Linda:
    2 november 2021
    Wat leuk je reisverhaal te lezen. Ziet er prachtig uit daar. Geniet ervan.
  5. Jan:
    2 november 2021
    Ziet er weer lekker relaxed uit en schitterend uitzicht. Nog heel veel plezier
  6. Ton v.d Brink:
    2 november 2021
    Gewoon heel veel plezier daar jullie
  7. Karin:
    2 november 2021
    Ik lees net jullie tropische avonturen terwijl ik kleddernat geregend uit mijn werk kom. Geniet van al die zonnestraaltjes daar 🌴🌝
  8. Jeanette:
    3 november 2021
    Dat ziet er fantastisch uit. Geniet er lekker van.