Dag 1, Samos

4 september 2023 - Pythagoreio, Griekenland

Zo, dat was een kort nachtje. Komt nog bij dat ik de slaap niet kon vatten, vakantie kriebels denk ik. Om 03:00 uur opgestaan, koffietje om wakker te worden en broodjes voor onderweg gesmeerd. Precies om 04:30 uur staat de taxi voor de deur. Dat gaat lekker..... Op Schiphol is het super rustig dus in no time door de douane waardoor we ruim op tijd bij gate D85 (D55) aankomen. Daar zien we onze zoon Wesley onze kist inspecteren: " ziet er goed uit" appt hij. We boarden volgens schema en om 07:15 uur zijn wij airborne. De dag begint als een Zwitsers klokwerk, dat is alvast een goed voorteken. De vlucht verloopt prima en na drie uur vliegen zet onze piloot de 737-800 van Transavia netjes aan de grond. Mmmm, dit begint een saai verhaal te worden. 🤭

Omdat we alleen met twee trolley koffertjes (9.5 kilo per stuk) reizen en dus geen ruimbagage hebben, zijn we als één van de eersten buiten. Vlak voor de uitgang staat een super aardige vrouw met een bordje en daarop is te lezen; Frank Pieter van Wijngaarden. Zij neemt ons mee naar onze eerste huurauto, een Opel Corsa met maar 6800 km op de teller. Zo goed als nieuw dus. We tuffen eerst even langs de Lidl voor een paar boodschappen en wat toiletartikelen en rijden vervolgens naar Nisea Hotel wat naast Pythagorio ligt. Dit kleinschalige complex wordt gerund door Alex en Anastasia. Met 16 studio’s en appartementen voelt het complex aan als een klein en knus Grieks dorpje. Een "dorpje" met prachtig uitzicht over zee! Hier verblijven wij 4 nachtjes. Nou, het verhaal is nog steeds niet spannend. Ben bang dat het vandaag ook niet gaat lukken.

We geven alles een plekje op onze kamer, nuttigen hier wat op het terras en lopen naar Pythagorio. Het is warm en het eerste stuk is stijl omhoog. Met de tong op de knieën kom ik boven. Het blijft een dingetje..... 😛 We komen langs een haven die uitnodigt om een terrasje te pakken. Ach, we hebben vakantie, waarom niet. Na dit héérlijke lokale biertje Mythos genaamd lopen we door naar Pythagorio. Een onverharde weg langs de Egeïsche zee leidt ons naar Pythagorio. De kade is gezellig vol met restaurants en barretjes. Je loopt niet over de hoofden maar goed, het is nu pas 17:00 uur. We kunnen het niet weerstaan en schuiven nadat we de kade op en neer gelopen zijn aan op een terras. Wat is het leven toch slecht. De rest van Pythagorio gaan we van de week met vrienden ontdekken die toevallig ook op Samos zijn. Daarover later meer.

We besluiten in dit dorp te blijven eten. We hadden vooraf een leuk restaurant gevonden net achter het toeristische gedeelte met een binnentuin genaamd Irodion Garden. Wat een super romantisch restaurant is dit. Dineren onder de bougainville. 💕 Het eten is ook nog eens heerlijk voor een meer dan schappelijke prijs. We nemen een taxi terug en na een een heerlijke verkwikkende douche maakt Frank onze dag af met een homemade Irish Coffee. Is dit vakantie of niet!!!!

Dit was een dag zoals vakantie bedoeld is en wat betreft de eerder genoemde spannende verhalen hopen dat deze nog volgen..... 🤔

1. Dennis Smit:
    4 september 2023
    Lekker mensen, geniet ervan.
  2. Jeanette:
    5 september 2023