dag 1, Vakantie wellness park de Eikensingel

30 oktober 2020 - Uddel, Nederland

Hoi volgers

Vanmorgen om 06:00 uur opgestaan. Het voelt toch anders. Geloof me, ik heb er zin in maar als je uit het raam kijkt nodigt het niet echt uit. Om 08:00 uur zijn we er klaar voor, de laatste gekoelde spullen in de auto en google maps op de eerste bestemming gezet. We hebben bedacht dat we tussen de accommodaties door naar een paar tuincentra gaan met grote kerstshows. Wie weet zit er voor jullie wel een tip bij waar je dit jaar heen moet.

Vandaag is dat tuincentrum de Boet in Hoogwoud de eerste die we bezoeken. Ik hoor jullie denken 🤔 "dat ligt toch helemaal niet op de route". Nee, dat klopt maar je mag toch pas 15:00 uur je huisje in. We rijden de route erheen zonder snelwegen, zo relaxed. Aangekomen bij de Boet is het goed geregeld. Er staat een grote witte tent waar je je kar moet halen. Nu is het nog niet druk maar wordt het drukker dan hebben ze hier een soort Efteling parcours aangelegd inclusief anderhalve meter afstand. Zijn de karretjes op, is het tuincentrum vol en moet je wachten. Ze hebben weer een prachtige kerstshow neergezet met voor elk wat wils. Na ruim anderhalf uur stonden we weer buiten en waren we € 235,- armer 😏.  We hebben wat leuke items gekocht om een kerstdorpje mee te bouwen.

We zetten Google maps weer aan en rijden richting Harderwijk. De route voert ons over de Enkhuizerdijk waar de wind onze auto flink heen en weer schudt. We stoppen even in Lelystad, of moet ik zeggen lelijkstad. Echt hoor, deze stad trekt ons in ieder geval niet aan. We hebben wat verse broodjes nodig voor vanavond.

We rijden verder naar Harderwijk. We hadden heel leuk uitgezocht dat we daar naar het Palingmuseum van Dries van den Berg & Zn konden gaan maar helaas heeft Corona ook hier een stokje voor gestoken. Het is daar niet heel groot en daarom kunnen ze niet de anderhalve meter afstand waarborgen. Helaas, we nemen natuurlijk wel paling en haring mee. Het is nu nog 20 minuutjes rijden en dan zijn we bij onze eerste bestemming; vakantie wellness park de Eikensingel. Dit is in Uddel, Gelderland. Het is een kleinschalig park met maar 10 huisjes die allen een buiten jacuzzi hebben.  Met de Bolderwagen al onze spullen naar het huisje gereden. Het zijn schattige houten huisjes met 1 verdieping.

Nadat alles op zijn plaats staat en wij even hebben gezeten zijn we de jacuzzi in gedoken. Wat blijft dit toch lekker. Het is donker en koud, de lampjes om de patio branden, een glas champagne in de hand en de geur van een openhaard maken het plaatje compleet. Dit is vakantie.........

Na het broodje paling hebben we de dag afgesloten met een Irish Coffee die op zo´n dag als vandaag zeker niet mag ontbreken.

Ik durf het bijna niet te zeggen...... terwijl ik dit laatste stukje typ staan de piepers, die ook in de koffer zaten, te koken. Morgenochtend huzarensalade maken die dan lekker de hele dag kan intrekken.  Slaap lekker en tot morgen.