Dag 2, 75 jaar bevrijding in zand

31 oktober 2020 - Uddel, Nederland

Hallo daar

Heerlijk geslapen in die veel te kleine slaapkamer. Om 06:15 uur naar beneden gegaan om koffie te zetten en deze heerlijk in bed genuttigd tijdens het kijken naar Hart van Nederland. Dat is zo relaxed wakker worden. 😊 Terwijl Frank de ontbijttafel klaar zet maak ik de huzaren salade voor vanavond. Deze moet even lekker intrekken. 😋

Als we het hele ochtend ritueel gedaan hebben rijden we naar Garderen, dit ligt hier nog geen 10 minuten vandaan. Om 10:00 uur hebben we ’t Veluws Zandsculpturenfestijn met het thema “75 jaar bevrijding” geboekt. Alles wat je nu gaat doen moet je reserveren, iets spontaan doen is er even niet meer bij. We hebben daar 2 uur rondgelopen en we kunnen niet anders zeggen; indrukwekkend....... Dat mensen van zand zulke details kunnen maken. Naast als die zandsculpturen hebben ze ook materialen uit die tijd gebruikt. Auto's, motoren, bommen, kisten, enz, enz...... En als je dan bijna aan het einde komt is er ook nog een interactief deel. Je moet/mag een klembord pakken met daarop een formulier en potlood. Er zijn dertig van die borden in omloop zodat het nooit te druk wordt binnen. Geen klembord meer dan moet je even wachten. Vervolgens loop je een parcours en zie je zandsculpturen die verwijzen naar een stad. als je ze alle 43 goed geraden hebt dan komt daar een slogan uit. Je kan dit insturen en wie weet win je wat. Op 1 na wisten we ze allemaal. Ook dit is goed in elkaar gezet. vandaag zou de laatste dag zijn dat je hierheen kon maar dat is verlengd tot 31 december 2020. Wij raden het zeker aan. Zie de foto's.

Terug in ons huisje hebben we de wandelschoenen aangetrokken, wat broodjes gesmeerd en zijn we het  Klompenpad in de gemeente Apeldoorn, het Uddelermeerpad, gaan lopen. Het Uddelermeerpad is een rondwandeling van zestien kilometer door het mooie buitengebied van Uddel. Je wandelt door het prachtige bos en de heide van Kroondomein Het Loo, langs de pingoruïne van het Uddelermeer en een middeleeuwse schans. Het weer is er perfect voor. Soms een zonnetje en zeker niet koud. De herfst op z'n mooist. 🤗 Aan het eind van deze prachtige wandeling zijn de voetjes toch wel wat gevoelig en wat is er dan lekkerder dan in je eigen jacuzzi te stappen en de spieren heerlijk laten verwennen door dat warme water. Voor we het weten is het 19:30 uur en zien onze vingers eruit alsof we hoog bejaard zijn. Na een heerlijke douche hebben we genoten van de huzarensalade, waar we nog drie dagen van kunnen eten  🤣🤣. Al met al was het een leuke dag.

Morgen schijnt het weer niet al te best te zijn en gaan we een dagje relaxen. We hebben wat boeken meegenomen, we kunnen wat Netflixen en de jacuzzi zal ons ook regelmatig op bezoek krijgen dus als er niet veel te vermelden is speken we elkaar maandag weer........

1. Paulien Hoge:
    31 oktober 2020
    Nou dat klinkt als een top dag!!
    Enjoy
  2. Yvonne:
    31 oktober 2020
    Prachtig! 😎
  3. Saskia:
    Wat een prachtige foto’s 😊
  4. Marina:
    1 november 2020
    zo leuk om jouw verslagen te lezen! ennuh als je terug bent .. graag het R/ van je salade :)
  5. Jeanette:
    1 november 2020
    Dat is een mooie dag geweest. Iets anders dan Bali maar als alternatief de moeite waard.
  6. Karin Verbrugge:
    1 november 2020
    Ziet er allebei goed uit en heerlijke salade geniet morgen van de rust en de jacuzzi