Dag 10 26-12-16, Abel Tasman, Nelson

26 december 2016 - Nelson, Nieuw-Zeeland

Wij zeggen hallo lezers.

De maag en darmen zijn nog steeds niet oke maar ik laat dat onze vanantie niet verpesten. Imodium erin en gaan met die banaan. Vandaag stond er een dagtrip naar het Abel Tasman Natuurresrevaat op het programma. Vroeg opgestaan, maar dat hoef ik jullie natuurlijk niet meer te vertellen. Bakkie koffie met toast als ontbijt en broodjes voor onderweg gemaakt met gebakken ei. Nou, die kon ik vandaag wel velen dus dat is al vooruitgang. Om 07.15 zijn wij al weer en route. Het is een uurtje sturen naar Kaiteriteri alwaar onze watertaxi vandaan zal varen naar Torrent Bay. De rit erna toe is bochtig maar nog lekker rustig. Ook verschijnen er nu gaten in de bewolking want bij het opstaan was het kompleet bewolkt. Om 09.00 uur vertrekt de watertaxi voor een ritje van 3 kwartier en wat voor een rit. Het is een soort speedbootje waar een motor achterhangt van 250 pk. Ik heb er de ballen verstand niet van maar Frank zegt dat je voor deze motor in Nederland al gauw een gemiddelde middenklasse auto kan kopen en dat dat ding een vermogen heeft waar je bang van wordt. Aldus de vertaling van deze motor! En inderdaad, dat ding vliegt over het water en dropt ons op het strand van Torrent Bay. Hiervandaan hebben we een wandeling door de bossen gemaakt van 6.5 km, deze nam ruim 2 uur in beslag. Heuveltje op, heuveltje af met als klap op de vuurpijn de River Falls bridge. Dit is een hangbrug van 47 meter lang en erg smal. Er mogen dan ook maar 5 mensen tegelijk op deze brug. Het was zo leuk om te zien dat iedereen op elkaar wacht zodat alleen eigen gezelschap op de brug liep en foto's kon maken en dat dan de ene kant ging lopen en dan de andere kant. Er bestaat dus toch nog geduld! Na deze prachtige wandeling bij een graadje of 22 hebben we nog anderhalf uur op het strand van Bark Bay doorgebracht. Dit is tevens het ophaalpunt. Er is ondertussen een windje op komen zetten en dat merken we vooral op zee. De boot klapt op het water en achterin, waar wij zitten wordt je al snel getrakteerd op een ''douche''. Niets kan de pret dukken, dit is zo gaaf. Nog even boodschappen gedaan bij onze favoriete supermarkt de Countdown en snel naar huis om nog even te kunnen genieten van dat prachtige uitzicht op ons balkon.

Vandaag voor het eerst zelf wat in elkaar geflanst voor het avondeten. kippendijfilet gemarineerd in chinese honing marinade met sla, tomaat en komkommer en dat alles op een tijgerstokbroodje gedaan. Waar een mens al niet blij mee kan zijn. HEERLIJK!!! Vanmiddag ook die strandspullen nog even snel gewassen zodat ook die schoon mee gaan en natuurlijk hebben wij onszelf ook even lekker gepoedeld. De douche hier is goed maar je staat wel met je hoofd tegen het plafond, mensen boven de 1.90 meter passen er niet in.  Morgen staat er een lange rit van 400 km op het programma van Nelson naar Franz Josef met een tussenstop bij de Panecake rocks in Punakaiki.

PS: foto's moeten we jullie nog even verschuldigd blijven want de wifi is hier vreselijk. je kan nog net een whats app of bericht sturen maar een pagina op internet opzoeken is al een drama.

1. Karin:
    26 december 2016
    Wij zitten hier nog aan de kerstkransjes en de gourmet en dan lees ik jullie verhalen... klinkt als een hele andere wereld! Enjoy X!
  2. Floris & Paulien:
    26 december 2016
    Klinkt als een groot avontuur! vanaf de pancakerocks krijgen jullie te maken met kleine avontuurtjes; daar tieren de sandfly's welig. Geniet van de mooie natuur daar!
  3. Jos:
    27 december 2016
    Wat een afwisselende reis! Prachtig. Hou je bacillen maar bij, Marjo is Kerstavond gevloerd
    door iets wat normaliter alleen met Oud en Nieuw eruit spuit!
  4. Jeanette:
    29 december 2016
    Fijn dat het iets beter gaat. En wat een prachtige foto's van jullie prachtige reis. Het is zo leuk om zo mee te reizen.