Dag 9 - 25-12-16, Nelson

25 december 2016 - Nelson, Nieuw-Zeeland

Happy holiday, zoals ze hier zeggen.

Wij hopen dat jullie allemaal een leuke eerste Kerstdag hebben gehad. De mijne verliep iets anders dan verwacht. Om 03.15 uur word ik wakker met pijn in mijn buik/maag. Nou heb ik wel vaker last van mijn darmen maar dit voelde toch anders. En ja hoor, nog geen half uur later kon ik rennen naar het kleinste kamertje en kwam het er zowel aan de boven- als aan de onderkant uit. De details zal ik jullie bewaren. Als dat maar goed gaat op die boot straks. Met het uur werd ik beroerder; koorts, rillingen en mijn hele lichaam deed pijn. Maar goed, geen tijd om ziek te zijn dus hup aankleden en naar de ontbijtzaal. Die lucht alleen al van die gebakken eieren. Rennen......

Zoals afgesproken stond er precies om 08.15 een Green Cab voor de deur die ons naar de ferry zou brengen. Ik had deze thuis al gereserveerd en 5 minuten voor hij arriveerde kreeg ik een sms dat hij in de buurt was, dat hij Paul hete en zijn kenteken. Is dat even netjes. Ook bij de ferry verliep alles soepel en in no time zaten we aan boord. Het weer is helaas niet zo denderend en omdat ik me toch niet lekker voelde zijn we binnen gaan zitten. 1 mazzeltje: er stond niet zo'n wind waardoor we een relatief rustige vaart hadden en precies op tijd aanmeerden. Gauw weer een nieuwe auto opgehaald dit keer een Ford Mondeo. Wat een mooie auto en deze heeft een ingebouwde ''Tommy''', die kan wel eens heel handig zijn. We rijden van Picton naar Nelson door prachige bergen. Frank moet nu wel aan het werk want het is hier een en al haarspeldbocht en met een auto die je nog niet kent is dat best even opletten en dan heeft die ook nog een vrouw naast hem zitten die er als een zoutzak bijzit.

The Wheelhouse Inn was goed te vinden en wat een spectaculaire locatie is dit. Het is gebouwd tegen een berg aan met een uitzicht...... Dit is wat je noemt ''a room with a view''. Het is een appartement waar geen receptie bij zit. Er hing dan ook een briefje aan deur waarin wij welkom geheten werden en dat we vooral groenten en kruiden uit het naastgelegen groententuintje moeten gebruiken, Schattig!!!!!  De koffers naar binnen en dan is het tijd om op het balkon te gaan zitten om te gaan genieten van het uitzicht. Het is mooi weer bij zo'n 23 graden. Ideaal weer voor een wasje. Frank heeft zijn ''nieuwe vriendin'' al snel gevonden dus die mag vandaag de eerste 2 kleine wasjes draaien. Het gaat nog steeds niet veel beter met mij dus ik besluit het terras in te ruilen voor mijn bed. Nou, een ieder die mij kent weet als dat gebeurt dat het dan echt mis is.

Het is maar een half uurtje maar je knapt er toch iets van op. langer gaat niet want de klok tikt door en is het tijd geworden om toilet te maken voor het Kerstdiner dat we bij The Boathouse hebben geboekt. Een heerlijk 6 gangen diner. Het was een diner to share, met andere woorden de gangen worden midden op tafel gezet zodat je dan je zelf kunt pakken wat je wil. Da's mooi, ik een beetje en Frank de rest. Na dit geweldige diner naar huis gereden. Het is maar 5 minuten rijden maar lopen is geen optie. Zo stijl omhoog, dat wil je de benen niet aan doen. Nog even de koffers opnieuw ingepakt. Ik heb natuurlijk weer veel te veel meegenomen dus hebben we nu een koffer Nieuw Zeeland en een Koffer Australie gemaakt. Kan er 1 in de auto blijven liggen. We hebben in de eerste week van onze vakantie wel geleerd dat je met minder ook goed uit de voeten kan. Morgen hopelijk weer fris en fruitig op want dan gaan we een dagtrip naar het Abel Tasman natuurreservaat maken.

1. Floris & Paulien:
    25 december 2016
    Fijn dat de bootreis goed is gegaan! Jammer dat je beroerd bent Anita! We hopen dat je toch geniet! Groetjes en geniet ze op t Zuidereiland!
  2. Karin:
    25 december 2016
    Balen dat je zo beroerd bent Anita! Beterschap!!!!
  3. Jos:
    25 december 2016
    Merry X-Mas en van harte beterschap!xxx
  4. Yvonne Soolsma:
    26 december 2016
    Fijn dat je mee kon doen met t diner. Grappig onderkomen met mooi uitzicht en klaar voor t nieuwe avontuur. Succes!!!
  5. Ria Haye:
    26 december 2016
    Anita, wat een geluk dat de koffers terecht zijn,jammer dat je darmen van streek zijn,maar dat gaat wel weer over, prachtig reis verslag, vandaag naar Abel Tasman, natuurreservaart, geweldig, wij volgen jullie ook via google maps.
  6. Marjo:
    26 december 2016
    Sterkte! Je hebt me aangestoken,!
  7. Monika Geutjes:
    26 december 2016
    Ach kanjers toch al die pech!!Maar nu hopelijk weer lekker genieten en anders Grote extra pakkend van ons allemaal en je bent dan weer snel beter!!Grote knuffel ook aan je kanjer van mannetje....Xxxx John en moontje
  8. Jeanette:
    29 december 2016
    Oepsss.....dat is inderdaad niets voor jou, ziek zijn. Hoop dat je toch nog goed kunt genieten van deze dagen. Wat een gaaf appartement met dit uitzicht!!! Daar wil je toch niet meer weg.