Dag 8 - 24-12-16, Wellington

24 december 2016 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Weer een verhaal van hele blije mensen.

Wat heb ik goed geslapen. Ik was er wel weer om half 5 uit maar met een brede smile bij het zien van de koffers. Reisverslag afgemaakt, foto's geupload en koffie voor het mannetje gezet. Na wederom zo'n lekker gemaakt ontbijtje gaan we deze mooie kamer verlaten om richting Wellington te reizen. Het is een rit van 370 km die 4 1/2 uur in beslag neemt. We rijden door de bergen heen waar het maar 7 graden is met regen. Hoe dichter we bij Wellington komen hoe mooier het weer wordt. Het is niet echt warm, 19 graden en er staat een stevige bries maar het doet zo vrolijk aan. We hebben Hotel Amora in no time gevonden en staan daar om 12:30 voor de deur. Onze kamer was al klaar dus hup al die bagage erin en dat is ineens veel. Het leek mij beter om vandaag alvast de auto weg te brengen naar het autoverhuurbedrijf en morgenochtend met de taxi naar de ferry te gaan. Parkeren is hier erg duur en omdat we al vroeg de overtocht hebben is het toch heerlijk als een taxi je voor de deur afzet.

Nadat we de auto hebben ingeleverd zijn we te voet Wellington gaan verkennen. Het is een stad met allerlij bouwstijlen. Overal op het gras zitten studenten en bij sommige pubs hebben ze zitzakken op het terras en grasveld staan. Dat ziet er pas relaxed uit. Eerst zijn we met de Kelburn Cable Car omhoog gegaan. Hiermee ga je 120 meter omhoog in 5 minuten. Het zijn er twee die aan dezelfde kabel vast zitten. Als de een omhoog gaat, gaat de andere naar beneden; ze maken gebruik van elkaars gewicht. Boven heb je prachtig uitzicht over de stad. Via de Botanische tuin zijn we weer naar beneden gelopen om onze weg via de promenade langs het water te vervolgen. De zon schijnt nu volop en het wordt steeds drukker. Op de weg terug zijn we even de weg kwijt wat ook wel weer leuke dingen met zich meebrengt. Zo dachten we dichter in de buurt van het hotel te komen als we via de Dixon Street zouden lopen. Dat was 143 traptreden omhoog. Foutje, totaal de verkeerde richting, dan maar weer naar beneden. Uiteindelijk toch gevonden hoor.

We hebben in dit hotel het pakket ''run away wich your husband'' wat inhoudt dat je diner, ontbijt, overnachting in luxe kamer en een bubbeltje met toast krijgt en dat voor een bedrag van 125 euro. Lachen toch. Onze kamer op de 8e verdieping is prachtig met uitzicht op de haven. Het diner, daar zou menig restaurant jaloers op zijn. We kregen zelfs bij elke gang een passend wijntje. Het is hier vanavond Kerstavond maar de sfeer is compleet anders dan thuis in Nederland; een enkele winkel heeft een kunstkerstboom staan en op straat is er af en toe een lichtslinger in een paal of aan de gevel gehangen. Neem daarbij dat de zon schijnt  en vul het maar in. Wat wel opvalt is dat er op straat veel mensen met een Kerstmuts of Kerstdiadeem lopen, dat dan weer wel.

Mensen zijn hier ook erg vriendelijk; we stonden ons met onze plattegrond in de hand te orienteren en mensen spreken je aan en vragen of ze kunnen helpen. Een vrouw kwam zelfs haar lunchroom uit om dit aan ons te vragen. Met een 'Merry Christmas' nemen ze dan weer afscheid van je. Top.

Dat doen wij nu ook naar jullie toe.

1. Yvonne Soolsma:
    24 december 2016
    Mooi zo, helemaal blij dus! Merry Christmas
  2. Jos:
    24 december 2016
    Echt genieten nu!Top! Merry X-Mas,,
  3. Michel Schomakers:
    25 december 2016
    Nog heel veel plezier !! Vrolijk Kerstfeest !!
  4. Floris & Paulien:
    25 december 2016
    Blijven genieten, en gezellige kerstdagen!
  5. Monika Geutjes:
    26 december 2016
    Merry christmas voor jullie van ons en zo fijn dat jullie nu zo kunnen genieten.liefs ons.xxx