Dag 10 Clearwater 16-08-2012

16 augustus 2012 - Clearwater, Canada

Hallo iedereen.

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de felicitaties. Vanmorgen als eerste even ingelogd want wij vinden het geweldig om jullie reacties te lezen en die stond vol met felicitaties. Een betere start van je dag kun je je niet wensen.
Natuurlijk had ik graag iedereen uitgenodigd want het is hier super maar ja dat zou net boven het budget uit gaan. Sorry andere keer beter.
Frank

Vanmorgen om half 6 opgestaan, kopje koffie, reacties gelezen en de Telegraaf doorgespit. Kan je beter ook niet doen want van sommige verhalen word je echt niet vrolijk. Wie gooit zijn honden nou voor de trein en gaat dat vervolgens nog filmen ook. Disgusting!!!!
Maar goed dat hebben jullie zelf natuurlijk al gelezen.
Om 7 uur Wes geroepen en oh wat krijgt hij een moeite met vroeg opstaan . Om half 8 een ontbijtje gescoord bij het wegrestaurantje hier op de hoek. Heerlijke omelet met ham en kaas.
Bij terugkomst stonden onze buren ook op het "balkon" en dit was een mooie gelegenheid om eens te vragen wat de gemiddelde Canadees nou verdient. Zij komen uit Alberta. De modale burger verdient schoon tussen de 2500 en 3000 Euro per maand. Dit verklaart waarom alles hier duurder is.
Na dit leuke en gezellige gesprek zijn we naar het Grey Wells National Park gereden.Tijdens het onbijt adviseerde de serveerster ons om achterin te beginnen .Zo zou je de schoonheid van de verschillende watervallen beter op elkaar aansluiten. Zo gezegd zo gedaan.
Eerste stop was de Helmcken Falls. Dit is een hoge waterval die 141 meter naar beneden klettert. Vervolgens zijn we naar de Dawson Falls gereden. Dit is een brede waterval en wat een geweld. Persoonlijk vind ik dat wat impossanter, gelukkig is hier voor ieder wat wils.
Daarna zijn we doorgereden naar Green Mountian Tower, hier heb je een schitterend uitzicht op 1090 meter hoog. We hadden stralend mooi weer dus we konden helemaal rondom kijken.
Ondertussen zijn we het middaguur gepasseerd en moeten we nog aan onze trail van 2 uur wandelen beginnen. Dit is de Moul Falls Trail. 3 km heen en 3 km terug. Eigenlijk heb ik er geen worden voor want dit was een ervaring die je niet zo vaak meer zal meemaken. Eerst loop je door het bos. Ja daar zitten beren. je loopt figuurlijk toch een beetje op je tenen. Aan de ene kant wil je heel graag een beer zien maar eigenlijk niet hier.Gelukkig is dat ook niet gebeurd. Nog even terug naar die wandeling. Na het bospad met de nodige stijgingen en dalen ging het pad letterlijk het bos in. Je moet goed kijken waar je loopt want overal liggen grote en kleine keien. Dan kom je bij een kleine waterval en denk je " dit is het" nou mooi niet het wordt nog erger. Het pad wordt smaller , er liggen nog meer keien en als klap op de vuurpijl moet of kun je een grote trap naar beneden nemen. Dan sta je letterlijk aan de voet van de Moul Falls. Het is een geweld van jewelste . Als er iets minder water naar beneden zou komen, bijvoorbeeld in het voorjaar kun je er zelfs achter komen. Je kon het nu natuurlijk ook doen maar op eigen risico. Nee geef mijn portie maar aan Vickie!
Na de nodige foto´s moesten we weer omhoog. Ondertussen was de 30 graden grens bereikt en wordt het een helse klus maar wel een die je niet wil missen.
Moe maar voldaan naar de laatste waterval gereden. Dit is de Spahats Falls. Dit is ook een hoge waterwal.
Ik ga proberen van elke waterval een foto te plaatsen en dan kunnen jullie zelf oordelen wat je favoriet zou zijn?
Nog even een leuk verhaal over de muggen. Die vitamine B werkt niet echt, ook niet als je het tegen ze zegt hoor Floris. Wij kwamen dus aan bij de eerste waterval en gelijk bingo. Je bent lettelijk en figuurlijk sitting ducks. Na dit vreetfestijn heb ik iedereen laten insmeren met Care Plus van de apotheek met 50% deet en geloof het of niet maar die mug komt op je zitten en vliegt ook gelijk weer weg. Wat een bizarre ervaring . Het is een heel klein flesje, kost 11 Euro maar werkt als een trein .
Om 3 uur waren we weer terug bij het Motel en zijn we nog even heerlijk op het strandje gaan zitten zodat Wes kon zwemmen. Vandaag heeft hij een behoorlijk stuk gezwommen. Helaas heeft hij geen vis kunnen ondekken omdat er veel te veel zand omhoog komt tijdens het zwemmen maar je koelt er wel lekker van af.
Terug op ons gallerijtje, heerlijk in de schaduw vast een begin gemaakt met mijn verhaal.
Alemaal even douchen voor het eten. Een keuken hebben we hier niet dus zijn we naar het restaurantje op de hoek gaan eten. Onbeperkt Chinees voor 18 Dollar.
Wat een heerlijk buffet was dat. We hadden er niet zo veel vertrouwen in omdat Chinees eten in Nederland niet te vergelijken is met het buiten land maar dat is een understatement.
In ieder geval was ook deze dag wer helemaal geslaagd zij het niet dat we nog steeds geen wild hebben gevonden. Misschien moeten ze ons nog vinden?.
Morgen naar Jasper maar alvorens daar aan te komen gaan we eerst naar Maligne Lake voor een boottocht. We moeten wederom vroeg vertrekken want morgen raken we 1 uur kwijt. Dan zitten we op 8 uur verschil met jullie.
Tot gauw.

Frank, An en Wes.

1. Jan:
    hallo allen,

als eerste nog van harte gefelicteerd met Frank en Frank natuurlijk gefeliciteerd en nog vele jaren in goede gezondheid.
    Wat een geweldige blogs allemaal zeg. Ik denk dat jullie aan het eind van de dag helemaal aan het eind van jullie latijn zijn.
    Een lekker biertje zal wel smaken daarna en een warm bad.
    Geweldige foto`s, echt een heel mooi land.
    Hier krijgen we een hittegolf te verwerken, dus van het weekend op naar het strand.
    Wenu ik hoop dat jullie nog heel veel plezier hebben en maar lekker mogen genieten.

Groetjes uit een warm Nederland van Jan
  2. Sonja Klopper:
    17 augustus 2012
    Hai avonturiers, Ik had het gevoel dat ik ertussen liep bij die watervallen ! Wat kan dat prachtig zijn he! Het is heerlijk om iedere dag een mail te krijgen en te lezen dat jullie zo genieten.
    Voor Wes vind ik het wel een beetje zielig dat hij steeds zo vroeg op moet maar ja als jullie straks weer hier zijn maar lekker een paar dagen slapen ! Veel plezier weer en tot dag 11 !!
  3. Saskia Hiel:
    17 augustus 2012
    Wat een prachtige foto's!!!!! Hier eindelijk het weekend in! Nog 5 minuten dan is het 17.00u :-)
    Het wordt morgen over de 30 graden. De heetste dag sinds 1994!!! Zullen jullie vast wel lezen in de telegraaf :-) Wij gaan dus ook genieten. Veel plezier en volgend week kijk ik weer uit naar de rest van jullie reiservaringen (ik open m'n mail niet dagelijks...). Gr, Saskia

ps: Frank, natuurlijk ook de felicitaties van mij (ook leuk achteraf nog toch hihi)
  4. Floris & Paulien:
    17 augustus 2012
    Nee, echt, we zijn niet jaloers. Hele dagen in de auto, lek gestoken door de muggen, peperduur eten en drinken; pffffff
    Maar als we dan de watervallen zien, en jullie verhalen erover dan denken wij maar 1 ding: DAT WILLEN WIJ OOK! wat prachtig omschreven en in beeld gebracht; daar hebben we graag een paar bulten van onze mosquitovrienden, en een dure maaltijd voor over.
    Ga zo door en ik hoop dat jullie ons weer mee laten genieten!
    Groetjes Floris & Paulien
  5. Fia:
    17 augustus 2012
    Hallo natuurvorsers. Dat was me toch wel weer een trip die jullie gemaakt hebben, verrassend en afwisselend. Echt geweldig om mee te maken. Blijf schrijven Anita,zorg dat je inkt niet opraakt!
    Tot het volgende avontuur. Groeten uit Vinkeveen.
  6. Jeanette:
    19 augustus 2012
    Hoi hoi,

Wat een pachtige foto's en een geweldig leuk verhaal. Echt de moeite waard, dit uitstapje. Groetjes, Jeanette