Dag 9 Whistler - Clearwater 15-08-2012

15 augustus 2012 - Clearwater, Canada

Goedendag Nederland

Eigenlijk is dit best raar want in Nederland zou Frank al jarig zijn maar hier moet hij nog een paar uur wachten. Het is hier nog steeds 9 uur vroeger.
Vanmorgen om 6 uur opgestaan ontbijt gemaakt en een lunchpakketje met gebakken eieren. Dit had ik van de week ook al een keer gedaan en dat was iedereen goed bevallen. Om 7 uur Wes wakker gemaakt die heeft even tijd nodig om wakker te worden en wonder boven wonder zaten we voor 8 uur in de auto.
Een lange rit van 422 km. Dat lijkt niet veel maar je mag en kan hier niet hard rijden. Op de bergwegen is het maar 60 km en alleen op de snelweg mag je max 100 km maar vaak ook maar 80 km. En dan zit er een camper of vrachtauto voor je. Ze hebben hier wel bergopwaarts inhaalstroken waar wij dankbaar gebruik van maken.
Tot overmaat van ramp hebben wij onderweg bij Lillooet een verkeerde afslag genomen. Na ruim een half uur kwamen we erachter en zat er niets anders op dan terug te rijden.BALEN. We hadden wel een mooi uitzicht maar toch?
Om 3 uur eindelijk op plaats van bestemming. Motel and Campground Dutchlake. Hier bleek mijn reservering niet in het systeem te staan maar gelukkig konden we nog een kamer krijgen voor twee nachtjes.
Spullen weer uit de auto. Het lijkt wel of het steeds meer wordt in plaats van minder.Zwembroek aan en naar het meer. Wes is er wel ingegaan ,Frank en ik alleen met de voeten. Wij zijn niet van die helden in natuurwater. Na een uurtje hielden wij het voor gezien en zijn naar het visitorcenter gereden om informatie in te winnen voor morgen. Dan gaan we het National Wells Gray Park bezoeken. Hier heb je een paar prachtige watervallen en willen we een wandeling gaan maken.
Het dorpje Clearwater waar we nu dus zitten stelt zelf niets voor. Als je met je ogen knippert ben je er doorheen.
We hebben heelijk gegeten in het Paint Turtle restaurant op een vlonder aan het water met uitzicht op Dutchlake.
Nu ik dit zit te schrijven op de galerij, een balkon zou prive zijn en dit loopt gewoon door beginnen we ons te beseffen dat we in mosquitoland zijn. Ze vliegen hier nu bij bosjes om je oren. Nou maar hopen dat die vitamine B tabletten hun werk doen. Ik had gelezen dat als je die trouw elke dag neemt je minder last zou hebben van die krengen.
De foto´s van gisteren heb ik er vanmiddag op kunnen zetten en ik hoop dat ik straks ook nog wat foto´s kan plaatsen.
We hebben vanmorgen een mama hert met haar jong over zien steken. Dit was echt super. Frank zag ze en kon gelijk stoppen omdat er verder niemand op de weg reed. Mama keek eerst of ze kon oversteken en deed dat dus recht voor onze ogen. Ik heb dat mooi op de foto. Het zit hier vol met eekhoorntjes die rustig blijven zitten en hun dennenappeltje oppeuzelen ook hebben we een slang van ongeveer 40 cm gezien maar te deze was ons helaas te snel af. Hij dacht natuurlijk " ga zelf maar voor die camera staan mij niet gezien". We hopen morgen op meer wild.
Ondanks dat het een dagje auto was heb ik er toch weer een verhaal van kunnen maken. Morgen meer.

Frank An en Wes.

1. Bianca Schomakers:
    16 augustus 2012
    Knap hoor zo een verhaal als je merendeels in een auto zit. Elke ochtend voor mijn werk weer genieten van je verhaal en prachtige foto's. Voor straks: gefeliciteerd met Frank en maak er weer een leuke dag van. Hier is het warm, loopt op in het weekend 30 tot 34 graden met kans op een hittegolf volgende week volgens paulusma.
    Veel plezier weer! X Bianca
  2. Floris & Paulien:
    16 augustus 2012
    De ritjes die ik dagelijks naar m'n werk maak zijn een stuk saaier!
    Frank van harte gefeliciteerd van ons, en drink er een paar op je gezondheid; dan doen wij dat hier ook!
    Goed verhaal, en wederom prachtige foto's; wat is Whristler adembenemend mooi zeg!
    Heb je de mosquito's wel uitgelegd dat je vitamine B slikt? anders snappen ze het niet. We hopen dat ze jullie een beetje met rust laten!! Groetjes Floris & Paulien
  3. Selina:
    Knarfie !! Van Harte Gefeliciteerd... ;) xx
  4. Yvonne:
    16 augustus 2012
    en die verhaaltjes schrijf je heel leuk hoor! Van harte voor Frank en ontzettend veel plezier in het National Gray Wells park.
  5. Martine:
    16 augustus 2012
    GROTE BROER van harte met je verjaardag!!! Wel leuk dat je 'm zo lang kunt vieren ;-p
    We nemen vanavond een slokkie op je hoor!
    Groetsels en tot het volgende verhaal......
    XXX Martine & Bas
  6. Martine:
    16 augustus 2012
    Weet niet waarom maar mijn berichtje was ineens verdwenen zag ik.....stange....
    Misschien omdat ik nog vergeten was te zeggen dat de foto's echt gaaf zijn..!
    Maar er stond dus : GROTE BROER van harte met je verjaardag!!
    En dat het zo fijn is dat je 'm zo lang kan vieren :-p
    XXX Martine & Bas
  7. Martine:
    16 augustus 2012
    Leuk al die verhalen en foto's, kijk er elke dag naar uit! Frank, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!
  8. Karin van Wijngaarden:
    16 augustus 2012
    Van harte gefeliciteerd grote broer !! Bijzondere locatie dit jaar ! Wat wordt het volgend jaar ??? Fijne dag ! XXX
  9. Marianne en Jan:
    16 augustus 2012
    Geen grote broer maar achterneef, ondanks dat Frank van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Deze zal wel nooit vergeten. We genieten van jullie verhalen en foto's. Geniet nog maar lekker. Liefs Marianne en Jan
  10. Jeanette:
    16 augustus 2012
    Ook namens ons van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Frank. Groetjes, Peter en Jeanette
  11. Dennis Smit:
    16 augustus 2012
    Van harte gefeliciteerd, Franky, en veel plezier nog.
  12. Sonja:
    16 augustus 2012
    Weer een leuk verhaal,An misschien is journaliste wat voor je,en voor Frank fijne verjaardag,proost groetjes Sonja
  13. Frank en Ingrid:
    16 augustus 2012
    Geen grote broer geen grote neef of achterneef maar....zwager!!! van harte gefeliciteerd, ik had wel een uitnodiging verwacht, maar ja niet dus . Hele fijne verjaardag dikke kus
  14. Gea:
    16 augustus 2012
    Frank van harte gefeliciteerd. Anita ik zit nu in de trein en ik heb ook heel wat (wild) gezien. Een mooie hollandse koe, schaap en eendjes haha
    leuk weer jou verhaal liefs gea
  15. Sonja Klopper:
    16 augustus 2012
    Hallo luitje, Allemaal van Harte Gefeliciteerd met Frank zijn verjaardag ! Zo te lezen hebben jullie weer een leuke dag gehad ! Heel veel plezier morgen in de mooie natuur en tot schrijfs maar weer X
  16. Yvonne Soolsma:
    17 augustus 2012
    Hallo luitjes, ook al ken ik je niet, van harte gefeliciteerd Frank.
    Leuk om jullie zo te volgen. Hier in Holland krijgen we morgen en overmorgen zeer warm weer. Geniet maar lekker verder.
    Gr. Yvonne Soolsma