Dag 8 Whistler 14-08-2012

14 augustus 2012 - Clearwater, Canada

Hallo thuisblijvers

6 uur wakker geworden en een super nacht gehad. we slapen hier heerlijk. De bedden die we tot nu toe gehad hebben liggen allemaal zo lekker. Heb eerst gauw wat foto´s geplaatst want de wifi is hier niet geweldig.
Om 8 uur Wes weer zijn bed uitgetrommeld want als je die laat liggen is het zo 12 uur. Op advies van het hotel om de hoek een lekker ontbijt genuttigd. Hier hebben ze geen restaurant dus ook geen ontbijt.
Daarna zijn wij naar de Peak to Peak Gondola gelopen die ik in Nederland al rereseveerd had. Achteraf is dat helemaal niet nodig want je moet toch aan de kassa je kaartje halen waar een streepjescode op staat.
Eerst ga je met een kleine gondel omhoog naar 1850 meter en dat duurt ondeveer 25 minuten en vanaf daar kun je twee kanten op. Wij hebben eerst de stoeltjeslift naar de top genomen van de Whistler Mountain en daar ben je letterlijk en figuurlijk on top off the world.
We hebben op sneeuwvlaktes gestaan en dat midden in de zomer. Wat een bizarre ervaring. Dit was op 2160 meter. Vervolgens weer naar beneden om de grote gondel naar Blackcomb Mountain te nemen.
Wij hebben gekozen voor de gondel met glazen bodem. Dit brengt niet het spectakel wat je er van verwacht maar desalnietemin is het wel een leuk gezicht. Frank kon dit alles goed hebben. Alles is zo goed gemaakt en heel stabiel.
Moet ik er wel bij vermelden dat we heel goed en rustig weer hadden.
Hierna zijn we met een stoeltjeslift afgedaald van de Blackcomb Mountain en ook weer gelijk teruggegaan want wij moesten eindigen onderaan de voet van Wistler Mountain. Dus weer met de grote Gondel ditmaal zonder glazen bodem.
Het was echt een super ervaring en het uitzicht was fenomenaal.
Terug in het het hotel hebben we de zwemkleding aangetrokken en zijn we heerlijk in de zon gaan hangen. Wes en ik zijn het bubbelbad ingegaan. Ik heb nog nooit zo´n heet bubbelbad meegemaakt. HEERLIJK.
Nog even wezen chillen op ons balkon, nou ja meer een hokje en de route voor morgen doorgenomen.
Vandaag " thuis " gegeten, sla met kip dat is makkelijk en het was in de aanbieding. Zijn wij Hollanders of niet !
Frank heeft net de laatste was klaar dus de koffers zijn nu weer helemaal schoon en klaar voor vertrek. Morgen gaan we naar Clearwater. Een route van 422 km.
We gaan dus weer bijtijds rijden. En dat noemen wij vakantie?

Frank, An en Wes.

1. René:
    Hé luitjes,

Wat een mooie vakantie zeg.
    Het ene verhaal is nog mooier dan de andere.
    Ik vond onze vakantie naar Frankrijk al cool, maar vergeleken met die van jullie is onze vakantie een dagje Efteling :-)
    Heel veel plezier en ik wij spreken jullie na de vakantie,

Groetjes René en Maureen & the kids
  2. Sonja:
    15 augustus 2012
    Hoi vakantiegangers,nou dat slapen lukt wel he,volgens mij ben je nog nooit zo laat opgestaan,maar wel een prachtige omgeving zeg,en heerlijk om dat vanuit amsterdam mee te maken,ik ben best jaloers op jullie,geniet er van.
    tot het volgende verhaal,ik kijk er al naar uit
    groetjes sonja
  3. Martine:
    15 augustus 2012
    Jemig zeg! Ik ben onder de indruk van Frank met z'n hoogtevrees....naar de 21honderdzoveel meter met een glazen bodem......in een stoeltjeslift (zonder bodem...!) Denk dat je er wel overheen bent Frank! :-)
    Groetjes uit een zonnig en warm Aalsmeer
    Martine & Bas
  4. Floris & Paulien:
    15 augustus 2012
    En weer een prachtig verhaal!
    Het klinkt allemaal super mooi; bedankt dat je het met ons wil delen.
    De nieuwe foto's zijn helaas nog niet zichtbaar; ik denk dat de wifi toch te zwak is daar. Hoop dat je ze later alsnog kan plaatsen; want we zijn wel nieuwsgierig.
    Groetjes Floris & Paulien
  5. Rosemarie:
    Hallo vakantiegangers,
    Anita, het is duidelijk dat schrijven en verslaglegging jouw talent is!!
    Ontzettend leuk hoe je ons, thuisblijvers!, meeneemt op reis!!
    Inderdaad: bedankt dat je dit alles met ons deelt!!!
    Nog heel veel plezier!!!

Groetjes, Rosemarie
  6. Jeanette:
    15 augustus 2012
    Hallo globetrotters, wat een schitterende ervaring die peak-to-peak, dat moet wel genieten zijn. En ja, zo'n "zelf-samengestelde-rondreisvakantie" is eigenlijk heel erg hard werken maar wel voor een ontzettende goed doel: vele ervaringen en belevingen rijker. En op die heerlijke bedden rust je extra goed uit om weer met nieuwe energie jullie volgende avontuur tegemoet te gaan. Heel veel plezier.
    Groetjes, Peter en Jeanette
  7. Aico rabbers:
    15 augustus 2012
    Het is heerlijk om deze verhalen te lezen . Zie het al voor me de natuur,de steden . Ik krijg op deze manier weer zin om en verre reis te maken . het lijkt me een geweldig land canada .

groet aico
  8. Dries van Wijngaarden:
    15 augustus 2012
    Ja, allemaal reactievrienden en vriedinnen mijn jongen wordt op de 16 e augustus wel 47 jaar.! De vraag: "het is nu 9 uur vooruit of 4 uur terug, ik weet het niet meer! Frank van harte en maak er een mooie dag van. Je vader.