Dag 7 Ucluelet - Whistler 13-08-2012

13 augustus 2012 - Whistler, Canada

Hallo Holland

Vanmorgen zijn Frank en ik om 5 uur opgestaan. We hebben heerlijk geslapen zeker na zo´n badavontuur. Eerst even de "krant" gelezen en toen gauw ontbijt en lunch voor onderweg gemaakt. Wes om 6 uur zijn mandje uit getrommeld en om 7 uur op pad gegaan.
Onderweg nog wat boodschappen gedaan bij een Walmart en dat scheelt aanzienlijk. Hebben we laatst nog een komkommer voor 2,50 gekocht hier kostte hij 0,77.
Ook hebben we vandaag voor de eerste keer getankt voor 1 euro en 5 cent. Dat is nog eens leuk je tank volgooien.
We waren ruim een uur voor vertrek bij de boot blijkt dat ik een verkeerde reservering gemaakt heb. Ik had voor een groot voortuig besproken. Nou kwamen we op standby te staan waardoor we nog een boot later pas over konden. Dus weer 1 uur langer wachten.
De overtocht verliep voorspoedig en het was mooi weer met weinig wind dus we voelen nu onze wangen een beetje. Niet enstig maar we hebben rode blosjes.
De weg naar Whistler, de Sea-to Sky Hwy is heel goed begaanbaar. Deze is twee jaar geleden helemaal verbreed en opgeknapt vanwege de Olympische Spelen.
Onderweg nog een stop gemaakt bij onze eerste waterval, The Shannon Falls erg indukwekkend en dan is dit nog maar het begin.
Om 5 uur zijn we in Whistler aangekomen. Het was dus best wel een lange dag maar weer de moeite waard.
Hier mocht Frank eindelijk zijn nieuwe "vriendin" ontmoeten. Voor diegene die het niet weten of begrijpen. Frank zegt thuis altijd dat de wasmachine zijn vriendin is dus vandaar. Er hebben er al twee gedraaid en ook de droger draait op volle toeren.
We zitten in een Village waar in de winter veel geskied wordt. Het is een dorpje op zich maar peperduur. En je raad het misschien al we hebben weer bij de Old Spagetti Factory gegeten. Het is lekker, goed en nog te betalen. Gemiddeld zijn we daar met z´n drieen 70 euro kwijt. Oke dan heb je alleen een hoofgerecht en wat te drinken maar voor meer heb je geen plek. Je krijgt een behoorlijk stuk brood met boter vooraf, een schaaltje salade met dressing naar keuze en een goed stuk vlees.
We blijven hier in hotel Delta Whistler Village Suites twee nachten. Morgen gaan we de Peak to Peak Gondola doen. Hoe dat afloopt horen jullie morgen.

Frank, An en Wes

1. Dries van Wijngaarden:
    14 augustus 2012
    De verhalen geven een goede indruk wat jullie zoal doen en beleven. De auto die jullie hebben, wat voor een type is dat?
  2. Yvonne:
    14 augustus 2012
    hé jongelui! Weer een leuk verhaal. Net jullie foto's bewonderd. Wat een weelde daar in Canada. Geniet er maar lekker van hoor!
    groetjes, Yvonne
  3. Floris & Paulien:
    14 augustus 2012
    Top zeg, wat een mooie waterval!
    Rare verhoudingen zeg; € 20 voor een beetje kip, en 1,05 voor benzine?!
    Fijn dat Frank z'n vriendin gevonden heeft :)
    Wall Mart was in de USA ook een stuk goedkoper idd.
    Peak to Peak Gondola? Dat klinkt weer hoog; Toi Toi Frank!
    P.s. hier kost de benzine weer € 1,89 per liter :(
  4. Saskia Hiel:
    14 augustus 2012
    An, kun je ook iets schrijven waar ik niet jaloers op kan worden ;-)
    Wat moeten jullie een geweldige vakantie hebben...!
    Geniet met volle teugen!!!!!!!
    Groetjes, X Saskia

ps: ik blijf jullie geweldige reisverhalen natuurlijk gewoon lezen hoor :-)
  5. Rob:
    14 augustus 2012
    We krijgen een beetje heimwee als we jullie verhalen lezen.
    De Sea to Sky Hwy was vier jaar geleden nog een bouwput ivm de toen nog a.s. spelen. Maar de omgeving is prachtig.
    Wij zijn vanuit het gezellige Whistler (waar ze overigens ook andere leuke betaalbare eettentjes hebben) naar Vancouver Island gereden. Ben wel benieuwd naar de gondel, die was bij ons niet in werking.
    En overmorgen richting Jasper?
    Er komt nog zoveel moois....

Groetjes, Rob en Sandra
  6. Jeanette:
    hoi hoi,

Het is echt uit jullie verhalen op te maken dat jullie opperbest vermaken. Wat een leuke trips allemaal, om jalours op te worden.
    We kijken al weer uit naar het volgende verhaal. Groetjes, Peter en Jeanette