Dag 6 Victoria - Ucluelet 12-08-2012

12 augustus 2012 - Ucluelet, Canada

Hallo allemaal.

Vanmorgen toch weer om 5 uur klaar wakker. Lekker op het balkon reisreacties lezen en het nieuws. Word je ook niet vrolijk van dus maar weer gauw uitgezet. Zag trouwens wel dat jullie ook mooi weer hebben. Heerlijk toch!
Vroeg ontbeten en om half 9 weggereden. De weg was gauw gevonden en het was niet druk dus het reed lekker door. Eerste stop MacMillan Provincial Park, Cathedral Grove. Dit is een natuurgebied met mega grote en dikke bomen. Een leuke trail met aangelegde trappen en looppaden. De weg hiernaar toe leek een beetje op de Belgische Ardennen maar dan met minder verkeer. Het tweede deel leek meer op de Pyreneen. Zeer mooi om te rijden. Tussen Tofino en Ucluelet ligt het een prachtig gebied , The Rain Forrest. Dit ligt aan de Pacific Rim ook daar hebben wij natuurlijk een loop gedaan. Je kon kiezen tussen A of B en wij hebben B gedaan. het is maar 1 km maar wel ontzettend leuk. Daarna doorgereden naar het Water´s Edge resort. Helaas was de kamer nog niet klaar, we mochten er pas om 4 uur in dus nog maar een loop doen. Ditmaal was het de Wild Pacific Trail. Eeen leuke wandeling van 2,6 km door bosbebied langs de Pacific Ocean en langs de vuurtoren. Dit was ook weer super.
Na de wandeling terug naar het hotel cq appartementen want dat zijn het eigenlijk wel. Een volledige keuken met vaatwasser maar het allermooiste is de grote jacucci op het balkon. Echt een voor twee personen.
Hier zijn we heerlijk wezen plaatgrillen. Heet duurde alleen wat lang. Ondanks dat we stekkers mee hebben die de stroom moet omvormen duurde het een eeuwigheid.
Maar het smaakte er niet minder om.
En ja hoor na het eten in bad. Wat is dat een heerlijke afsluiting van je dag.
En nou vergeet ik bijna te vertellen dat wij onze eerste zwarte beer hebben gezien. Hij zat aan de overkant van het water en vanaf je balkon kon je hem met een verrekijker goed zien.Voor de fotocamera was het net te ver. We tellen hem wel voor de berenteller. En dat is 1!!!!!!
Morgen staan we om 6 uur op we hebben een boot te halen naar het vasteland. Dus morgen berichten we jullie als het goed is vanuit Whistler.

Frank, An en Wes

1. Jan:
    Hoi allen,

Wat een leesvoer zeg ( 4 blogs), zo komen we de dag ook wel om bij het CIZ. Geweldig interessante blogs en hele mooie foto`s. Lijkt mij een een vreselijk mooi land.
    Ik hoop dat jullie nog veel plezier hebben en dat je nog vele beren mag gaan zien. Hier is het weer goed te noemen en de temoeratuur gaat vandaag oplopen naar 28 graden, oftwel zweten maar.

Welnu tot horens en lekker genieten maar.

Gr. Jan
  2. Martine:
    Hallo!
    Ik ben jaloeoeoers.......! Wat ziet het er allemaal top uit zeg! Lijkt me ontzettend gaaf daar! De foto met de orka is prachtig, krijg je denk ik kippenvel van int echie...?! Hier ook idd prachtig weertje.....eindelijk!
    Dus lekker varen en de bbq aan, lange avonden op het dakterras met het kacheltje aan, ook lekker hoor!
    Nou, bedankt weer voor alle verhalen, erg leuk!
    Groetjes uit Hollandia!
  3. Désirée:
    13 augustus 2012
    Ha één beer geweldig. Vrienden van mij hebben 6 weken (!) rondgereden in Canada en hun teller bleef op 0,0 - nada- nix hangen. En dan die jacucci, op je balcon, helemaal tof.

Greetsz
  4. Yvonne Soolsma:
    13 augustus 2012
    Hallo luitjes, Wat een belevenissen, van dikke bomen, naar Orka's en als toetje 1 zwarte beer. Geweldig, neem het maar goed in je op. Wat zullen jullie dromen. Ik denk dat als je wakker wordt eerst even moet beseffen waar je op dat moment bent. Geniet maar lekker verder, echt leuk om jullie zo te volgen. Groetjes Yvonne Soolsma
  5. Floris & Paulien:
    13 augustus 2012
    Dat klinkt weer als een heerlijk tochtje zeg.
    Wat heerlijk zeg een appartement met jacuzzi en irish coffee zag ik op de foto! Dat lijkt mij ook wel wat: doe mij die maar!
    De beer was op de juiste afstand lijkt me...; veel dichter bij hoeft niet toch?
    In NL is het nu ff mooi weer; zal wel voor paar dagen zijn zzzzz
    Ga vooral zo door met de leuke blogs en foto's: helemaal goed!
    Groet en proost; Floris & Paulien
  6. Sonja Klopper:
    13 augustus 2012
    Dat was een beeregoeie dag dus ! Hier dozen vol met beren maar geen zwarte !! TOP joh ik hoop alleen wel dat ze op afstand blijven. Veel plezier maar weer morgen ! X;-)X
  7. Yvonne:
    13 augustus 2012
    hallo vakantiegangers! Vandaag 4 blogs in 1 gelezen. Wat een belevenissen. Hartstikke leuk. Geniet maar lekker, jullie hebben het verschrikkelijk verdiend!
    Tot morgen. Groetjes, Yvonne
  8. Bruce:
    15 augustus 2012
    Hallo daar, ook nog geile beren gezien