Dag 5 Victoria 11-08-2012

11 augustus 2012 - Ucluelet, Canada

Hallo vakantie familie want zo mag ik jullie ondertussen wel noemen.
Met mijn jetlag gaat het de goede kant op. Vanmorgen om 05.15 uur wakker. Ach dat is bijna mijn hollandse tijd dus mij hoor je niet meer.
Na een wat karig ontbijt, daarvoor had de eigenaressen zich al verontschuldigd zijn we nog wat boodschappen gaan doen voor morgen. Dan is het zondag en ik heb geen idee of de supermarkten hier open zijn. Wij willen morgen gaan plaatgrillen. Ja die hebben wij meegenomen. Zo een fijn apparaat je kan er alles mee.
Daarna naar de haven gelopen om ons aan te melden voor de orka tocht .Nadat we ons in mooie rode pakken hadden gehesen mochten we naar de Zodiak.Dit is een hele snelle boot die wel met 60 km per uur over het water vliegt. Dit pak is tevens je redingsvest.
Heel charmant al zeg ik het zelf maar wat later bleek heel effectief. Door die snelheid krijg je zeveel koude wind ondanks dat het 25 graden was en bijna windstil.
Eerst langs een bamk met zeehonden die heerlijk lagen te zonnen en daarna door naar de orka´s. Op zich snel gevonden ware het niet dat de wet he verbied om heel dichtbij te varen. We hebben ze gezien en ik heb ook een paar foto´s kunnen nemen aleen die ene jump heb ik nou weer net niet. Frank heeft hem wel op video. Al met al was het een super avontuur.
Weer terug in het hotel hebben we lekker een uurtje in de zon gehangen alvorens onder de douche te springen.
Hier in Victoria hebben ze ook een Old Spagetti Factory waar we heerlijk gegeten hebben op het terras. Wat is het leven toch slecht!!!!
We zijn wel een beetje rozig dus laat zullen we het niet maken morgen onze eerste lange route voor de boeg van 350 km naar Ucluelet met nog de nodige tussenstops. Dit wordt weer een avontuur in de natuur. Frank, Anita en Wes.

1. Rosemarie:
    Hallo allemaal,

Echt wel een avontuur om zo de Orka's in het wild te zien en te scheuren met zo een boot met die snelheid over het water!!!
    Veel indrukken en dan weer verder!!! Gaf hoor!! Ik blijf volgen hoor!

Geniet er heerlijk van!!

Groetjes,
    Rosemarie
  2. Sonja sturk:
    12 augustus 2012
    Nou An dat pak staat je geweldig,heel mooi die orka,super om te zien,ik geniet met jullie mee,op naar het volgende verhaal,groetjes sonja
  3. Karin van Wijngaarden:
    12 augustus 2012
    Waanzinnig die orka ! Prachtige dieren ! En idd...die rode pakken....heeeeeeel charmant :-p !!
  4. Sonja Klopper:
    12 augustus 2012
    Hoi hoi, het blijfdt boeien! Zeehonden hebben wij op Texel ook wel gezien en die Orka's hebben we gezocht maar niet gevonden !! Wat leyk dat jullie het gezien en bijna gefotografeerd hebben!! Nou op je netvlies staat alles en dan met het filmpje van Frank erbij zal je het nooit vergeten. Geniet lekker verdere en........nog plaatgrillen?? wij gaan vandaag hertje zoeken op de Veluwe... Nee hoor gewoon even lopen in het bos met de hond . XX Sonja
  5. Fia:
    12 augustus 2012
    Lekker pakkie Wes, rood is jouw kleur wel! En die snelheid is wel wat anders dan jouw 4pk'tje. Als je een toupetje hebt kun je ernaar fluiten! En die orka dan, je gelooft je ogen niet als je dat ziet. Genieten jullie van alles en wij wachten op de following story.
  6. Gea:
    12 augustus 2012
    Even een dagje geen reactie van mij. Druk druk druk. Maar ik mis niets hoor. Ik volg jullie mooie reis. In canada mogen ze inderdaad wel één goed inkomen hebben. Maar nu ga je de natuur in en misschien kan je en filetje scoren haha. Mee naar huis en op de plaat.