Dag 4 Vancouver - Victoria 10-08-2012

10 augustus 2012 - Victoria, Canada

Hallo followers

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor die leuke reacties. Net zoals jullie uitkijken naar onze verhalen kijken wij uit naar jullie reacties. Super.

Vanmorgen een half uurtje later wakker geworden. Ja ja half 5 gaf de klok aan. Frank heeft het zelfs nog een uurtje langer volgehouden en over Wes hebben we het maar niet. Die moet je gewoon wakker rammen.
Na weer een vorstelijk onbijt hebben we de koffers dicht gedaan en zijn we naar Tsawwassen gereden. Dit was ongeveer 3 kwartier van ons hotel vandaan.
We hadden de boot van 11 uur geboekt maar omdat we veel te vroeg waren konden we al met de boot van 10 uur mee.
De overtocht duurde anderhalf uur en omdat het prachtig weer was hebben wij heerlijk op dek gestaan. Uiteraard uitgekeken naar wild life en ja hoor een 1 hele zeehond. Natuurlijk de camera niet aan dus te laat. Ach we save the best for last zullen we maar zeggen.
Victoria was met ruim een half uurtje rijden bereikt en zelf ons hotel, The Admiral Inn hadden wij in no time gevonden. Maar helaas de kamer was nog niet klaar dan maar boodschappen doen. Met lood in onze schoenen en een stevige hand op de knip de supermarkt in. Dit was een grote waar ook de lokale bevolking zijn boodschappen doet.
Het is dat je moet eten maar anders....... Voorbeeld, 5 hele kipfilets gewoon voorverpakt 22 dollar ( 20 euro ), potje Apetina feta 7 dollar ( 6 1/2 euro ). We gaan eerdaags uitvissen wat de gemiddelde Canadees verdient. Wij houden jullie op de hoogte.
Uiteindelijk kregen wij een prachtige kamer met uitzicht op hotel The Empress. Misschien zegt dat de meeste van jullie niets maar dit is een peperduur hotel dat beroemd is om zijn high tea. In elke vakantiebrochure staat er wel een foto van in. Lekker interresant!
We zitten dus aan de haven waar veel watervliegtuigen landen en stijgen en dat blijft leuk om te zien.
We hebben dus heerlijk "thuis" gegeten Griekse sla met kip en Frank heeft gekookt. Oke de sla gemaakt want de kip was kant en klaar. Wel even wennen om zelf te moeten afwassen.
Nog even de stad ingegaan om de avondsfeer te proeven want dat heeft ook wel wat. Allerlij straatartiesten proberen wat bij te verdienen en sommige gebouwen zijn heel mooi verlicht. Maar het is ondertussen flink afgekoelt dus het wordt nu tijd voor een lekkere Irish Coffee. Daarom stop ik er voor vandaag weer mee volgens mij was dit wel weer genoeg leesvoer.
Morgen gaan we op walvissen jacht. Spannend!!!!

Frank, An en Wes.

PS, Bruce je test is overgekomen. Hoipippeloi

1. Floris & Paulien:
    11 augustus 2012
    Het klinkt allemaal uitstekend, op de prijzen van het eten na dan...
    Ook mooie foto's; heel erg leuk.
    Daardoor kunnen we hier goed de sfeer van jullie vakantie "proeven".
    Tip zet de fotocamera op sportstand bij de walvissen jacht; dan is de kans groter dat er een mooie foto tussen zit (anders ben je vaak te laat)
    Groetjes en geniet ervan!
  2. Désirée:
    11 augustus 2012
    Hoi jullie daar, net terug uit Frankrijk,veel was en opruimen maar nu toch tijd om op mijn gemakkie de Canada verhalen te lezen. Klinkt erg mooi en leuk allemaal. Peter raadt jullie aan om de Mac en KFC maar veel te bezoeken gezien de prijzen voor het eten. Ongezond maar ja thuis maar weer SB'en. (grijnsz) Geniet er maar lekker van en ik kijk uit naar volgende verhalen. XDees
  3. Floris & Paulien:
    Hierbij de laatste Olympische Update:
    Hockey: de heren hebben helaas terecht verloren met 2-1 van een tactisch en verdedigend zeer sterk Duitsland. Daardoor een mooie zilveren plak voor "onze"jongens.
    De 4x 100 estafette bij de mannen gewonnen door Bolt en co in een wereld record van 36.84 seconden. De Hollandse Antillianen werden 6e. Morgen de sluitingsceremonie; naar verluid een reis door de Britse popgeschiedenis.
    Daarmee zijn de Olympische spelen weer afgelopen.
    Voetbal nieuws: Joris Mathijssen heeft voor 3 jaar getekend bij Feyenoord, en RKC wint vanavond met 3-2 van PSV :-)