Dag 3 - Vancouver 09-08-2012

9 augustus 2012 - Vancouver, Canada

ier volgt het laatste verslag vanuit Vancouver.

Vanmorgen weer om 4 uur wakker. Frank begon ook al met wakker worden maar vond het een beetje vroeg. Phuu wie niet?
Toch nog maar even blijven liggen maar dat duurde nog geen half uur.
Wes lag nog heerlijk te knorren, ja daar zijn wij jaloers op maar goed het is niet anders dus aankleden en naar de lobby voor een kop koffie.
Om 7 uur zijn we heerlijk gaan onbijten er was meer dan genoeg.
Daarna zijn we naar de Capilano Suspension Bridge gegaan. Dit is North Vancouver en ligt aan de andere kant van de rivier. We hadden dus besloten om met openbaar vervoer te gaan omdat we dan ook met de Sea bus moesten. ( klinkt beter als een pont vinden jullie ook niet ). Dit op zich was al een attractie. We moeten toegeven dan alles keurig en vlot verloopt. Kunnen ze in Holland nog een puntje aan zuigen.
Het was leuk om te zien en te doen vooral voor Frank die heeft zichzelf overtroffen vandaag. Ondanks zijn hoogtevrees is hij overal overheen gelopen. Hoop dat het goed op de foto te zien is.
We zijn buiten het maken van foto´s ook aan het filmen. Meestal heeft Frank deze in gebruik maar op de brug wilde ik hem filmen hoe geweldig het was. Net op het moment dat ik de camara niet aanhad moest Frank een paar Japanners fotograferen. God zij dank had hij het polsbandje om zijn arm gedaan want door het wiebelen van de brug vloog het cameraatje uit zijn hand. Deze had geheid beneden in de rivier gelegen. Je had Wes moeten zien kijken. Hilarisch!!
Je zou er eigenlijk bij moeten zijn maar ik hoop dat jullie kunnen indenken wat een hagelijke situatie dit was.
Het begon vanmorgen met bewolking maar toen wij terug kwamen down town was het al aardig opgeklaart dus besloten we om de Hasting Tower in te gaan voor een panorama uitzicht. Op zich is hij niet zo hoog maar wel leuk om te doen en je kaartje is de hele dag geldig dus..........
Na een snelle hap bij Subway en het ontdoen van vesten in het hotel want ondertussen is de temperatuur hier aardig opgelopen naar 25 graden zijn we naar de Publik Market op Granville Island gegaan. Dit is een dagelijkse overdekte markt met voornamelijk groenten, fruit en kruiden. Heen zijn we over de Granville Bridge gelopen dit is een lange brug waar het verkeer met 70 km per uur voorbij raast maar waar je ook moet oversteken op een zebrapad zonder stoplichten. En geloof het of niet maar zodra je grote teen het asfalt van de weg raakt stoppen ze allemaal.
Terug zijn we het water overgegaan met de Aquabus dat scheelt een hele tippel.
Na een uurtje relaxen op de kamer maar weer de schoenen aangedaan en zijn we een hapje gaan eten bij restaurant 131. Niet te veel want ondanks die lange wandelingen hebben we alledrie niet zo veel honger.
Nog even wat gewandeld en de zonsondergang op de foto gezet en toen nog 1x de Hasting Tower in. Wes wilde het zo graag zien als het donker begint te worden.
Nu om is het bijna half 10 en beginnen we de dag wel te voelen. Maar ach dat wordt een uur later naar beddan gisteren.
Misschien kom ik zo wel door die jetlag heen?

Conclusie Vancouver
Het is een heelijke stad om te verkennen wat heel goed te voet kan. Leuke bezienswaardigheden maar wel heel duur.
Het stikt er van de zwervers die bedelen maar ze zijn niet opdringerig en de bevolking is zeer behulpzaam en correct.
Wel jammer dat je negentien moet zijn om in een pub of cafe te mogen komen. Je mag er gewoon niet naar binnen ook niet onder begeleiding. Zeer jammer voor ons.

Morgen gaan we de oversteek maken naar Vancouver Island dus dan komen we weer met nieuwe verhalen.

Frank, Anita en Wes

1. Selina:
    10 augustus 2012
    Wes geen honger ? Hoe kan dat nou... ;) Ik zie Frank zijn gezicht al helemaal voor me op de brug, te leuk !! Leuk verhaal weer...

Have Fun x
  2. Gea:
    hey vakantiegangers
    Wat een leuk verhaal toch weer. Zo leuk om te lezen. Elke dag kijk ik weer naar wat je te vertellen hebt. Geweldig wat een reis. Gelukkig dat de camera nog in jullie bezit is. Zou echt een ramp zijn. Ik kan me het gezicht wat wes trok heel goed voorstellen. Zelf heb ik ook zoiets meegemaakt. Ik zie het helemaal voor me. Anita als je zo doorgaat met eten moet ik als je terug komt twee keer kijken of je het wel bent. Dan ben je zo strak als een potlood haha. Nou ik ben benieuwd naar het volgende reisverslag
    Liefs gea
  3. Sonja sturk:
    10 augustus 2012
    Weer een goed verhaal gelezen,leuk om te horen dat jullie een leuke en mooie reis maken,en leuk voor ons om jullie te volgen,goed van frank om ondanks zijn hoogtevrees toch op grote hoogte de brug over te gaan,lekker uitrusten mensen,tot het volgende reisverhaal,groetjes sonja s
  4. Bruce:
    Hoi piepeloi (test)
  5. Jeanette:
    He luitjes,

Wat een leuke verhalen en wat zijn jullie lekker aktief. Een wiebelende brug.....mij niet gezien. Stoer hoor om er dan toch over te lopen. Ben benieuwd wat jullie morgen allemaal gaan doen. Veel plezier.
  6. Sonja Klopper:
    10 augustus 2012
    Lieve mensen wat een enthousiast verhaal weer ! Leuk als je het leest heb je het gevoel een beetje mee te reizen. Heel veel plezier op Vancouver Island dat moet ook prachtig zijn. Het weer is hier gelukkig ook wat beter en wij gaan nu voor de buis voor de finale hockey en hopen op een GOUDEN medaille !! tot later, slaap lekker en geniet X
  7. Fia:
    10 augustus 2012
    Echt goed van je Frank, dat je over die brug durfde met die afgrond onder je. Ik had je anders ingeschat. Ik lees allemaal leuke en aktieve dingen die jullie meemaken,leuk hoor.geniet nog meer. Moeders.
  8. Floris & Paulien:
    10 augustus 2012
    Wow mooie foto's zeg! Zo te zien en te lezen hebben jullie een prachtige vakantie.
    Hier volgt de OS update:
    Na het brons van Berkhout en Westerhof met het zeilen in de 470 klasse, hebben we vanmiddag nog een verrassende bronzen medaille gewonnen bij het BMX cross fietsen; niet de mannen die wel kanshebber waren ( ze werden 4e en 5e) maar de net 18 jarige Linda Smulders won brutaal een bronzen plak!
    De estafette 4x100 dames zijn in de finale 6e geworden; de heren hebben zich geplaatst voor de finale van morgen.
    Tot slot de hockeydames; na een 1e onterecht gegeven strafcorner waar een doelpunt uit viel, heeft Nederland met 2 - 0 de Olympische titel terecht geprolongeerd! Dus toch weer een gouden plak erbij. Daarmee komt de teller op 19 medailles en er komt er zo wie zo nog 1 bij van de hockeymannen. Daarmee een verbetering van Peking met 4 medailles!
    Groetjes Floris & Paulien