Dag 11 Clearwater - Jasper 17-08-2012

17 augustus 2012 - Jasper, Canada

Hallo lezers

Wat hebben wij slecht geslapen vanacht. Het was erg warm en onze airco deed het niet maar dat was niet het ergste. Die vreselijke muggenbulten die we in de ochtend hebben opgelopen hebben ons de hele nacht parten gespeeld. Wat een jeuk. Als die kleine pestkoppen ziet geef je ze nog geen kwartje zo klein zijn ze. Hier in Canada ,hebben we net gehoord, plagen ze je gewoon de hele dag. Vanaf nu gaan we ingesmeerd op pad.
Dus jullie begrijpen het begin van dit verhaal al .
Om 5 uur wakker en na het dagelijkse ritueel zijn we om kwart over 7 gaan ontbijten . Om 8 uur weggereden want er ging bij Jasper een uur af en wij moesten op tijd bij de boot zijn. Omdat we zo vroeg zijn gaan rijden was het nog lekker rustig op de weg ,soms lijkt het wel of je alleen op de wereld bent. Heerlijk!
Eerste stop was bij Mount Robson 3954 meter, de hoogste berg van British Colombia. Bovenop ligt het nog vol met sneeuw. Een erg inposant gezicht als je er recht op af komt rijden. Hier ook gelijk de tank volgegooid . We tanken als we nog een kleine 200 km kunnen rijden want je weet nooit wanneer de volgende pomp komt.
Daarna doorgereden naar Maligne Lake. Ik had thuis al dat boottochtje voor 4 uur geboekt zodat wij genoeg tijd hadden om daar te komen. Omdat alles zo lekker ging vandaag waren we er al voor 2 uur. We mochten met de boot van 2 uur mee waar wij erg blij mee waren.
Wat een leuke tocht is dit. Canada is zo mooi en hier op dit meer zie je dat gewoon weer. Je wordt door allerlei verschillende soorten bergen omringd. Ik hoop dat het op de foto´s goed te zien is. De boot brengt je naar Spirit Island, een klein eilandje met een bosje bomen maar met een spirituele uitstraling. Het achterliggende verhaal weet ik niet meer. Ik heb denk ik te veel informatie tot mij genomen waardoor ik zo nu en dan een stukje kwijt ben.
Onderweg kwamen er ineens een paar berggeiten met jong uit de bosjes daar heb ik ook nog leuke foto´s van kunnen maken. Helaas nog steeds geen beer!!
Na de boottocht, die anderhalf uur duurde, doorgereden naar Chateau Jasper in Jasper. Koffers binnengebracht, wat gedronken en het dorp ingegaan. Wij hadden er een grotere voorstelling van. Niet dus. Ook hier weer een straat vol met souvenierswinkeltjes en thats it.
In het vorige verblijf hadden wij geen keukentje, waar ik wel op gerekend had en wij reden al 4 dagen rond met verse hotdogs en broodjes. Ik heb speciaal voor deze vakantie een koeltas gekocht die je op de aanstekeraansluiting van de auto kan doen. De rest van de vakantie hebben we ook geen keuken meer dus hebben we die worstjes met water uit de waterkoker heet gemaakt in de wasbak en zo toch nog hotdogs kunnen eten. Camperen in je hotel! Ach het had ook wel weer wat. Een chocolade toetje na, die zat ook nog in die koeltas en je avond kan niet meer stuk.
Nu nog even relaxen en douchen zodat we weer klaar zijn voor morgen dan gaan we de mooiste weg van Canada rijden. Deze heet de Icefields Parkway. Uiteraard met de nodige stops maar daar horen jullie morgen meer van.

Frank, An en Wes

1. Floris & Paulien:
    18 augustus 2012
    Wat een heerlijk verhaal heb je weer geschreven. we beleven jullie vakantie echt mee! Mede door de mooie foto's natuurlijk. En ja, dat kost wat opoffering ( vroeg opstaan, muggenbulten en hotdogs uit de wasbak?!) We zijn alweer benieuwd naar jullie belevenissen van morgen. Groetjes Floris & Paulien
  2. Fia:
    18 augustus 2012
    Lieve reizigers. Nog geen wasbakhotdog-reactie in de darmen?
    Wat een mop zeg. Maar soms moet je van de nood een deugd maken. Geweldig verslag weer en eindelijk heb ik jullie op de atlas weer kunnen vinden, Jasper wordt aangegeven. De foto's zijn letterlijk plaatjes. Wij proberen hier te overleven onder de bomen, niks doen dan alleen lezen en vanavond na 8 uur gaan we op de grote plas varen in de hoop wat wind te vangen. Groetjes aan Wes en Frank. Tot je volgende verslag. Fia