Dag 10, Dublin

13 juni 2022 - Dublin, Ierland

Voor ons doen lekker uitgeslapen tot 07:15 uur. Heerlijk genoten van het ontbijtbuffet en na de rest van de ochtendrituelen zijn we met een vooraf uitgezochte wandelroute op pad gegaan. De eerste is een kleine 5 km die ons langs de hoogtepunten van Dublin brengt. De route komt van een Belgische site en soms is dat best verwarrend omdat ze andere woorden gebruiken voor sommige dingen. 🤭 Zoals een iedere andere toerist neem ik overal foto's van. Het is droog, zwaar bewolkt en zeker niet koud. Er staan leuke beschrijvingen bij iedere bezienswaardigheid. Zo staat er een standbeeld van ene Molly Malone. Of ze ooit echt bestaan heeft weet niemand. Ze wordt beschreven in een lied, zou ze visverkoopster zijn en in de avonduren verdiende ze haar geld op de rug, althans dat zegt de legende. Ze heeft een jurk aan met een heel laag decolleté, niet gek voor die tijd want vrouwen gaven vroeger gewoon borstvoeding op straat en iedereen hier op het plein raakt haar boezem aan waardoor deze er nu glimmend uitzien, waarom.... niemand weet het. Na een aantal uurtjes gewandeld te hebben langs kastelen en historische gebouwen is het tijd om de Guinness storehouse te bezoeken.

We hebben online kaartjes voor twee uur gekocht inclusief een Stoutie. Daarover later meer. De wachtrij om naar binnen te komen is gelukkig niet mega lang. Er zijn 7 verdiepingen. De eerste is vooral gevuld met prullaria. De volgende twee met uitleg hoe het bier gemaakt wordt. Er is een kleine proeverij en op de 4e etage krijg je een stoutie, als je die gekocht hebt en dat hebben wij. Een Guinness biertje met je foto erop. Helemaal geweldig,  je wil hem eigenlijk niet opdrinken. 😉 Op de bovenste verdieping is de met glas omsloten Gravity Bar waar je een gratis Guinness kan halen. Het uitzicht is fantastisch. Twee uur later houden wij het hier voor gezien en lopen terug naar het hotel maar niet voordat we gekeken hebben waar we morgen moeten verzamelen voor de bustour Naar Noord-Ierland.

Als we op de kamer terugkomen merken we dat er geen house cleaning is geweest. Niet gezien dat ze om de dag komen!!! 😬 Na twee keer vragen gelukkig wel schone handdoeken gekregen.  We besluiten nog even wat te drinken in de pub tegenover het hotel; the Hairy Lemon. We nemen daar ook een echte Irish stew en wat was die lekker. Na het eten houden wij het voor gezien. Even lekker douchen, chillen en vroeg naar bed. Morgen gaat de wekker om 05:00 uur.

1. Paulien Hoge:
    13 juni 2022
    Wat ontzettend grappig, jullie gezichten in dat bierschuim...zonder om op te drinken maar ja...je krijgt het ook niet heelhuids mee naar huis .....gelukkig hebben we de foto's nog...