Dag 10, Nu gaat het echt gebeuren.....

8 november 2022 - Mto wa Mbu, Tanzania

Allereerst bedankt voor de leuke en lieve reacties. Wij vinden dat op onze beurt ook zo leuk om te lezen.

Wat hebben we heerlijk geslapen met het geluid van de krekels om ons heen. Het is ook zo'n leuke lodge. Helaas verblijven we hier maar één nacht en zijn we om 05:30 uur weer wakker voor ons volgende avontuur. We krijgen op het terras een simpel ontbijt maar wel met een gebakken ei, twee wel en dat doen ze tot nu toe nog overal. Jammie, I love it. 😋 Het brood daarentegen, mits geroosterd, is zo droog als gort. Ze proberen wel croissantjes voor te schotelen maar die moet je dan wel met een liter thee of koffie wegwerken gelukkig hebben ze die hier niet. Na het ontbijt checken we uit en wachten op onze gids. Dan zien we door de bomen een groep apen rennen die we eerder wel hebben horen krijsen. Het zijn zwart witte en een lange witte staart. We hebven geprobeerd een foto te maken.

Onze gids is iets wat te laat maar ach, Hakuna Matata toch???? Onze koffertjes worden in onze Toyota Landcruiser gezet en off we go. Vandaag staat Tarangire National Park op het programma. Het is een rit van 4 uur. De Regio Arusha is zeer groen en dat komt door mount Meru. Mount Meru is een actieve vulkaan en hij is 4566 m hoog. Als we verder de regio uitrijden wordt het steeds minder groen. De grond ziet er droog uit met hier en daar een paar typische Afrikaanse bomen. We komen nu in het land van de Masai. De mensen leven hier echt nog in de ronde hutjes gemaakt van stokken dichtgesmeerd met een soort klei. Ze houden hier allemaal vee. Runderen, geiten en ezels. Je ziet hier vooral jonge jongens die het vee drijven. Zo bijzonder om te zien dat er een knulletje langs de weg staat met alleen een stok in zijn hand en de kudde geiten netjes wacht tot dat hij het sein geeft om over te steken. Als je om je heen kijkt zie je overal mannen lopen met groepjes vee en dat zijn er echt veel.

Als we er bijna zijn slaan we een onverharde weg in. Nu gaat de pret echt beginnen. 😜 Aangekomen bij de ingang van het park gaat onze gids Ramazan genaamd (wij mogen Rama zeggen) de kaartjes halen en daarna gooit hij het dak van de jeep omhoog. Het is nu 12:30 uur en bloedheet. Ik kan niet wachten...... Dit is het park van de olifanten en laten olifanten nou mijn lievelingsdier zijn. We rijden door de poort op een weg die zo hobbelig is dat we daar even aan moeten wennen. Druk om ons heen kijkend naar alles wat beweegt zien we eerst de gnoes, gevolgd door impala's.  En dan zijn daar de olifanten met een kleintje. Ik kan mijn geluk niet op, het is een droom die uitkomt. Ik schiet de ene na de andere foto hoewel een grote camera nu wel beter geweest zou zijn. Maar om dit te zien met je eigen ogen is gewoon met geen pen te beschrijven. Als Rama doorrijdt zien we nog meer olifanten, zebra's, wilde zwijnen, dik diks, roofvogels, mangoesten, apen en nog veel meer. Je kijkt je ogen uit. We worden flink door elkaar geschud als we van het ene dier naar het andere rijden. Uiteindelijk zien we een leeuwin. Ze loopt aan de andere kant van de rivier die nu droog ligt. Mijn telefoon kan daar geen mooie foto van maken. Ook de leeuw die we verderop tegenkomen ligt te ver weg. Wie weet krijgen we van de week nog een kans. Tijd voor de lunchbox. Een doos vol lekkers die we oppeuzelen terwijl we de dieren voor ons langs zien lopen.  Al met al hebben we hier ruim drie uur rond gereden en genoten van alles wat we gezien hebben. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat we dat heen en weer geschud wel een beetje gehad hebben.

Het is nog anderhalf rijden na onze volgende lodge. Ook hier is het laatste stuk weer onverhard. Een weg de bergen in. Het ziet eruit als gravel maar dan met grote rotsblokken en kuilen  in de weg. We vragen ons af waar we in godsnaam terecht komen. Langs deze weg zwaaien Masai kinderen naar ons maar als je terugzwaait draaien ze hun hand om en bedelen om geld, zo triest. Dan ineens staat er voor ons een hek met wat mannen die lijken op militairen. Het hek gaat voor ons open en dan weet je niet wat je ziet. Een prachtig resort genaamd Lake Manyara Kilimamoja Lodge met allemaal chalets en een main house waar je mond van open valt. Even voor de duidelijkheid: we hebben deze safari niet helemaal zelf uitgezocht. Dit hebben we laten doen door safarispecialist.com maar natuurlijk wel met de wens dat we niet, zoals Frank dat noemt, in plaggenhutjes slapen maar in lodges. Nou, dit overtreft alles. Ons chalet heeft een geweldige patio met een uitzicht waar je U tegen zegt, het slaapvertrek heeft ook dit uitzicht, er is een buiten douche, een losstaand bad maar de douche is wel het mooist. Er zitten twee douches in één doucheruimte. 🤗🤗 We lopen even terug om een koud biertje te drinken om het meeste stof weg te spoelen voor we van deze douche gebruik gaan maken. Hier vertel ik verder lekker niets over........ Om 20:00 uur gaan we dineren. Wat blijkt, in dit complex zijn 49 kamers en er zijn er maar twee verhuurd. Heel bizar en zelfs een beetje spocky. Ik zei al bij binnenkomst tegen Frank; "waar zijn al die gasten". Het eten was echt heerlijk, zelfs het brood vooraf was zacht. Maar toch om nou alleen in die grote ruimte te zitten is niet gezellig. Na de maaltijd lopen we onder begeleiding van een mannetje met een zaklamp naar ons vertrek. Morgen om 08:30 uur staat Rama weer op ons te wachten voor het volgende avontuur.

1. Paulien Hoge:
    8 november 2022
    Geweldig Anita, je droomsafari in werkelijkheid! En een sprookjes onderkomen.....zonde om je ogen dicht te doen....
    Is Frank ook happy??
    Geniet ervan he??
  2. Marc Hoogervorst:
    8 november 2022
    Ziet er weer fantastisch uit , blijf genieten met een grote G
  3. Monika Geutjes:
    8 november 2022
    Wat een mooie ervaring een ja de olifanten zijn heel prachtig!! Maar de mooiste foto vinden wij van Frank met het Safari biertje en vast dik verdiend!!😉💪❤️💋❤️💋🤣🤣🎉🎉🎉🎉🎉
  4. Jeanette:
    9 november 2022
    Jeetje, wat gaaf allemaal. Prachtige dieren, mooi gefotografeerd en wat een luxe lodge. Dik verdiend, jullie werken er hard voor.
  5. Wiesje blaauw:
    9 november 2022
    Het klinkt als een sprookje! Al jullie avonturen en de prachtige dieren zien!
    Geniet er van!
  6. Saskia:
    10 november 2022
    Wat een ervaring, op bezoek bij de wilde dieren en zo dichtbij.
    En wat een prachtig plekje om te overnachten.
    Lekker genieten 😊