Dag 10 Turtle Bay resort, Kahuku

5 november 2018 - Kahuku, Hawaii, Verenigde Staten

Heerlijk gewandeld....

Als iemand aan mij vraagt: "wat is het Zwitserleven gevoel" weet ik wat het is. Vanmorgen wakker geworden na een supergoede nacht in een door airco gekoelde kamer en dan doe je de gordijnen, nee loevre deuren, open. Denk je in: je ligt in bed met een kopje koffie, thee mag naturlijk ook en het enige wat je ziet zijn palmbomen en de zee die zijn golven met mooie witte schuimkragen tegen de rotsen slaat en daarna rustig het strand op rollen. Dat zagen wij vanmorgen. Dit zijn die momenten dat je de tijd even stil wil zetten.

Omdat wij op de Vista Level zitten zijn wij de enige verdieping met een soort van ontbijt. Het staat bij de liften op een tafeltje of 5 en bestaat uit Granola, waar je amandel-, soja- of gewone melk bij kan doen en ook de broodjes ei/ham/kaas zijn apart. De kleine ronde broodjes zelf zijn geel of rood maar wel lekker. Verder is er vers fruit en heerlijke kleffe kokoscake. Je kunt ervoor kiezen om het daar op te eten of mee te nemen naar je kamer. Zo hebben wij dit nog nooit meegemaakt. Na het ontbijt gaan we wandelen.

We doen er vandaag twee. Als eerste lopen we de Kawela Bay route (5 km). Deze ongerepte baai is geliefd bij filmmakers. Hier zijn o.a. de film Pirates of the Caribbean en de serie Hunger Games opgenomen. Als we een stukje doorlopen door het naaldbos komen we bij de Banyanboom die ook voor films wordt gebruikt. Het is prachtig weer, 30 graden en dan ineens is er regen. Zomaar uit het niets. Gelukkig een kort buitje, je wordt er niet eens heel nat van. Als laatste nemen we nog een kijkje bij Pillbox, een bunker uit WWII. Als we terug komen op het resort lopen we de andere kant op. Dit is de Kahuku Point route (10km). Het gaat al richting het middaguur en de zon brandt behoorlijk op je huid. Factor 50 is hier geen overbodige luxe. Het is hier en daar best pittig omdat het zand hier heel anders is dan bij ons. Het is een hele grove korrel en als je er op loopt, zak je er tot je enkels in. En dan bereiken we het meest noordelijke puntje van Oahu. Je ziet hier niemand alsof je de enige op de wereld bent.

Eenmaal terug eten we boven een broodje en gaan een uurtje op het strand liggen. Daarna schuiven we door naar het zwembad waar we ook nog even relaxen. Dit is echt vakantie, het is hier zo mooi en relaxed. Weet je wat ons ook opvalt: we zijn nu 5 dagen op Hawaii en hebben nog geen woord Nederlands om ons heen gehoord. We zijn toch in veel landen en uithoeken geweest en overal kom je die Dutchies tegen maar hier...... geen.

Er zijn hier verschillende restaurantjes en wij hebben gekozen voor Roys Beach House om daar vanavond te dineren. Deze zit letterlijk op het strand en geeft je ook dat beach gevoel. Alles is er van hout met kleurrijke parasols, wel van te voren reserveren. O ja, het is zeker niet goedkoop. Wij hadden een flesje wijn, voor en hoofgerecht (geen gekke dingen) en zijn nu $155 lichter. Maar eerlijk is eerlijk, het was wel lekker. We sluiten de avond thuis af met de laatste Irisch koffie en maken de koffertjes weer klaar voor vertrek morgen. We rijden terug naar Honolulu, nu via de westkust.

1. Richard.:
    6 november 2018
    Mooie omgeving....het Zwitserleven gevoel heb ik eenmaal meegemaakt op een balkon langs de Nijl in de zwoele avond traditionele bootjes op het water.
  2. Floris:
    6 november 2018
    Prachtig omschreven weer! ik zie jullie al lopen door de branding voor de volgende reclame van Zwitser leven ;-) enne $155 valt nog mee toch, jullie hebben wel eens meer uitgegeven toch? Als ik t goed herrinner in Queenstown NZ (maar dat was wel met twee flessen wijn hihi. Ach wat maakt het uit, je leeft maar 1 keer! geniet ervan zonder "dutchies"
  3. Monika Geutjes:
    6 november 2018
    Ben het gedeeltelijk eens met Floris 😁😁😁😍😍😍 maar zo blij dat jullie het kunnen/mogen beleven en we hopen/wensen dat jullie er super van genieten!!Veel liefs van ons uit het minder warme??landje waar maar weinig Dutchies nog wonen!😂😂😂😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘
  4. Jos:
    7 november 2018
    Mooi weer, veel te zien met Frankie, wat een heerlijk Zwitserlevengevoel. Dat ken ik al 12,5 jaar, elke dag. Dat heet pensioen 🙇😀👍