Dag 8, 9 en 10

10 maart 2013 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Bon Dia

Wat is het ook een heerlijk eiland. De temperatuur is constant 30 graden maar omdat er altijd een windje staat en de zon af en toe achter een onschuldige wolk verdwijnt is het goed uit te houden.Wij kunnen hier best aan wennen.

Dag 8. Vandaag hebbenwe eerst een half dagje op het strand doorgebracht. We hebben nu een goed plekje gevonden waar de mannen een beetje in de schaduw liggen en Selina en ik volop kunnen genieten van de zon. Heerlijk geluncht bij Zanzibar en om half 3 richting de villa gegaan.
Om half 5 zaten we gedoucht en wel in de auto om richting Willemstad te gaan. Aanvankelijk zouden we bij Ford Nassau gaan eten maar omdat we hoorden dat er een groot cruiseschip zou uitvaren hadden we besloten op de Handelkade te gaan eten. Maar helaas er kwam van alles voorbij varen maar dat cruiseschip bleef liggen. Ach we zaten daar heerlijk en zelfs die simpele maaltijd smaakte goed dus wie doet je wat.
Om 10 uur waren we weer thuis waar we nog even een borreltje dronken voor het slapen gaan.

Dag 9. Dit was weer 1 van onze rustdagen. Worden jullie ook al lui? Na een home cooking meal zijn we om 21,00 uur richting strand gelopen. Daar speelde een voor ons onbekende band uit Nederland Punky Donch genaamd. Zij speelden reggae muziek. Het was ontzettend druk maar heel gezellig. Het werd dus een latertje.

Dag 10. Vandaag hadden we een rondje westpunt op het programma. Onze eerste stop was de Kristoffelberg. Deze berg kun je na het kopen van een ticket met de auto op. Je kunt hem ook beklimmen maar dat is niet voor ons weggelegd. Als je dit wilt doen moet je vroeg opstaan omdat het anders veel te warm is. Maar goed wij doen het met de auto.
Eerst kom je langs ruines, vervolgens bij een uitkijkpunt en als laatste nog een kopermijn waar je niet in kunt die je alleen van bovenaf kunt bekijken.
Het is heel leuk om te rijden. Sommige stukken zijn erg steil dat je hoort dat de auto er moeite mee heeft. Maar we hebben het overleefd.
Vervolgens zijn we doorgereden naar Boka Tabla. Hier kun je 4 Boka´s ( inhammen ) bekijken. Boka Wandomi, Boka Tabla, Boka Kalki maar de mooiste blijft toch Boka Pistol. Deze Boka is vrij smal waardoor het zo´n knal geeft dat het op een pistool schot lijkt. dit geeft spectaculaire plaatjes en die heb ik dan ook veel geschoten.
Na al dit geweld zijn we doorgereden naar Playa Forti. Hier is een lokaal restaurantje dat op een klif ligt. Voor het terras is een klein plateautje waar je 12 meter naar beneden de zee in kan springen. No way!!!! We hebben het wel andere zien doen. Dood eng.
Na een drankje verder gereden naar Portomarie. Dit is 1 van de vele strandjes waar je kunt snorkelen.
Onze laatste stop was de wijk Piscadera. Hier liggen wat resorts en het Hilton hotel maar waar het ons om ging was Pirate Bay, vroeger Hook´s Hut. Hier hebben we op het strand gegeten. Als er niet zo veel vliegen zouden zijn is dit the place to be. Terwijl je eet geniet je van de zonsondergang.
Moe maar een ervaring rijker zijn we naar huis gereden en hebben het dan ook niet laat gemaakt. Ach morgen kunnen we weer uitrusten.

Tot gauw maar weer.
De servivors.

1. Thea hof:
    10 maart 2013
    Hallo Anita en partner, wat hebben jullie het weer geweldig leuk, doe je goed hoor, lekker genieten en prachtige dingen zien, nog heel veel plezier, groetjes Thea
  2. Amy:
    10 maart 2013
    Hoi, klink allemaal heel goed!! Heel veel plezier nog verder! Xxx
  3. Jeanette:
    10 maart 2013
    Tjee, jullie hebben het zwaar zo te lezen............. Gave foto's hoor. Geniet er lekker van. Groetjes, Jeanette en Peter.
  4. Yvonne Soolsma:
    11 maart 2013
    Mooie foto's zeg, en als je bedenkt dat het hier weer ijskoud is. Het sneeuwt de hele dag in Limburg. Leuk om jullie zo te volgen hoor, geniet maar lekker verder.
  5. Yvonne:
    11 maart 2013
    wat hebben jullie heerlijk genoten Anita! Ik lees en zie voor me waar je eet, zont, rust en slaapt.
    Ga je binnenkort zien/spreken/mailen! Goede reis terug naar huis. Hou je taai en denk nog maar vaak aan dit heerlijke eiland. Groetjes, Yvonne Sant
  6. Saskia Hiel:
    12 maart 2013
    Zo leuk om te lezen hoe jullie het hebben! Heerlijk, da's duidelijk :-) En nog van harte An met je verjaardag van een paar dagen terug. Tot later..... X Saskia
  7. Fia:
    13 maart 2013
    Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Nog even zon,zee en terras en dan is de koek op. Hier wachten sneeuw- en hagelbuien op jullie! Goede reis terug.