Dag 12 laatste dag Sevilla

15 juni 2023 - Sevilla, Spanje

Lekker een beetje uitgeslapen. Nu hoor ik jullie denken: tot hoe laat dan..... nou, half 8. Vandaag laatste dag Sevilla. We beginnen met koffie in het gezellige centrum op een terras. Krijgen we daar toch een cappuccino. Wij hoeven 4 dagen geen koffie, wat een sloot.

Dan is het tijd om naar het Reales Alcázares de Sevilla te gaan. Een koninklijk paleis in de Spaanse stad Sevilla. Het paleiscomplex is waarschijnlijk het oudste koninklijk paleis van Europa dat nog steeds als zodanig in gebruik is. De bouw van dit paleis begon in 1364.. Het Alcázar werd verder uitgebreid door latere koningen en daardoor heeft het verschillende bouwstijlen. Het is er druk en we schuiven met de lange rij mee. Eénmaal binnen kijk je je ogen uit. Het is prachtig gebouwd en ik beeld me in hoe ze hier vroeger geleefd hebben. Prachtige bouwstijl en zo groot dat we gewoon verdwalen. Na deze dwaling en natuurlijk de nodige foto's vinden we uiteindelijk toch de uitgang.

We hadden gelezen over een overdekte markt dus die pakken we ook nog even mee. Het is wel even lopen in 38 graden maar uiteindelijk vinden we hem. Daarnaast staat ook nog een rommelmarkt waar we een kijkje nemen. In de overdekte markt zijn helaas veel kramen gesloten. De rommelmarkt daarintegen is druk en heel heet. Na deze twee bezocht te hebben lopen we terug. Halverwege komen we een straatartiest tegen die we gisteren ook al gezien hadden. Hij speelt op verschillende soorten fluiten hedendaagse muziek. Hij is echt heel goed dus geven we wat geld. De goede daad voor vandaag weer gedaan. 😛 Dan lopen voorbij een ijswinkel en besluiten hier een ijsje te nemen. De man achter de toonbank is een ware kunstenaar en tovert je ijsje met 2 of 3 smaken om tot een prachtige roos. Hij smaakte heerlijk. We pakken voor de laatste keer een terrasje in Sevilla niet ver bij ons hotel vandaan voor een koude klets, in de volksmond een biertje. Een pint kost hier €2,60. Dat vind je in Nederland niet meer hoor.

De dag schiet alweer op. We kopen een stokbrood voor vanavond voor het plaatgrillen en brengen die even boven. Tijd om naar de Sangria proeverij te gaan. Weer eens iets anders dan wijn. 😜.

Het is niet ver van ons hotel. Er staan daar nog 5 andere mensen die allemaal uit Amerika komen. We worden naar het dakterras gebracht waar Julia ons uitleg geeft over Sangria. We krijgen eerst twee glaasjes. 1 is voor de helft gevuld en dit is de oorsprong van Sangria. Een soort Sherry, 23% alcohol dat niet ons favoriete smaak is. Dat andere glaasje is veel lekkerder en begint erop te lijken ook als is dit blanc. Ondertussen kletsen we ook met die Amerikanen. Het is zo leuk om te horen hoe zij leven. Dan komt glas drie. Ook weer een witte die ruikt naar anijs maar smaakt naar appel. Heerlijk fris. Deze past zeker bij de zomer. Glas nummer 4 lijkt op de Sangria die we allemaal kennen. Gemaakt van rode wijn met vruchten. Ook lekker naar nummer 3 is nog steeds favoriet. De glazen zijn goed gevuld en we moeten doordrinken want daar komt glas nummer 5 en tevens laatste glas. Deze is gemaakt van cava met onderin een aarbei die een nacht in de alcohol heeft gelegen. Julia vertelt ons dat Sangria geen recept heeft en iedereen eigenlijk kan doen wat hij wil. We blijven nog even hangen en Frank vraagt hun mening over Trump en de aankomende verkiezingen. Zijn ideeën zijn niet slecht alleen de man is vreselijk gevaarlijk en daar zijn wij het wel mee eens. We nemen afscheid en gaan terug naar ons hotel.

Het loopt al tegen half 6 als we "thuis" zijn. We merken toch wel dat deze reis nu een soort van tol gaat eisen. Volgende keer moeten we misschien toch iets meer rust inbouwen. 🙈 Ook ik leer hiervan. We hangen wat op het balkon voor het plaatje aan gaat. Heerlijk op eigen balkon eten in een flubberjurk, wie doet je wat. Na een verkwikkende douche brengen we alvast wat bagage naar de auto. Het is erg prettig dat deze ook hier met 1 lift te bereiken is. We maken het niet laat, morgen gaat de wekker weer vroeg. We gaan dan naar Salamanca.