Dag 13, 29-12-2016, Queenstown

29 december 2016 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Beter!!!!!!

Wat een geweldig gevoel, vanmorgen om 05.00 uur opgestaan en weer kiplekker. Kopje koffie gemaakt, dik ingesmeerd in het anti Sand Fly spul en om 05.30 uur zitten wij in de auto om rondje Lake Matheson, ook wel Mirror Lake genoemd, te gaan lopen. Na 200 meter worden we al belaagd door die krengen. Het lijken wel reuze muggen die als een drone om je heen zweven. Maar 'wij zijn lekker niet lekker'. Het eerste lookout point is Jetty. Als we aankomen is het meer nog zo glad als een spiegel maar voordat ik mijn camera in de aanslag heb steekt er een briesje op. Het zal toch niet waar zijn! Ik maak nog een foto maar het effect is weg. BALEN!!!! We lopen verder en bij de volgende 2 uitkijkpunten heb je wel mooi zicht maar niet die serie bergen die in het water spiegelen waar dit meer zo bekend om staat. We zien dat de zon nu echt opgekomen is maar dat de wind nog steeds nihil is. Nadat we het rondje hebben gelopen, lopen we toch nog even terug naar het eerste punt en verdomd, de wind is weg. Gauw een paar foto's gemaakt. Natuurlijk zou het mooier zijn als er minder bewolking zou zijn geweest maar ik ben heel tevreden met het resultaat. Na deze vroege wandeling terug naar het motel voor het ontbijt, de maag begint te knorren. Hier wordt het ontbijt ''geserveerd'' in een kamer met 1 grote tafel. Alle gasten moeten daar aanzitten en zelf hun eten maken. Wij zijn de eersten en vlak na ons komt een Belgisch stel. Omdat zij de reis precies contra doen, delen we wat ervaringen en is het een gezellig ontbijt. We zijn er weer klaar voor.

Vandaag rijden we naar Queenstown, een rit van ruim 300 km. Het is prachtig weer en dat maakt het rijden zo'n stuk gezelliger. Ik heb een actioncam gekocht en die hebben we aan het voorruit van de auto gehangen. Zo nu en dan laat ik dat ding filmen omdat je gewoon niet kan vertellen hoe mooi de wegen en de natuur hier zijn. Halverwege maken we een stop om de Thunder Creek Falls te zien. We lopen erheen en voor we het weten worden we aangevallen door honderden van die krengen van mugjes. HELP.. na een snelle foto gauw weg hier. De rest van de rit is werkelijk een plaatje. Hier en daar stoppen we voor een foto, we krijgen er geen genoeg van.

Bij het binnenrijden van Queenstown zien we onze favriete supermarkt in XXXL uitvoering. Daar moeten we natuurlijk nog even naar binnen voor de laatste grote boodschappen op dit eiland. Zo, weer 100 dollar lichter. We rijden in 1 keer, dankzij ''Tommy'' naar the Scenic Suites. Hier zullen wij 3 nachten blijven. Het is een wat luxer hotel waar we een volledig uitgerust appartement hebben. Het ziet er prachtig uit, helaas zitten we in het midden van het complex en heeft onze patio niet echt een uitzicht. Ach, het heeft zon en we kunnen er heerlijk op zitten. Na een broodje en een drankje nog even het dorp ingelopen om onze dagtrip morgen naar de Milford Sound te bevestigen en te kijken wat er zoal hier te doen is. Na wat rondgekeken te hebben besluiten we terug te gaan en ons rustmoment op de patio te nemen. Dit is echt genieten. Zon op je bol, biertje erbij en luisteren naar de Top 2000. Vandaag hoeven we dan ook de deur niet meer uit. Bakken lekker hamburgers, draaien nog een wasje en dit was ons rustmomentje. Morgen weer vroeg op en we hebben er weer zin in....

1. Jeanette:
    2 januari 2017
    Wat een mooie foto's van een geweldig mooie omgeving weer. Het appartement ziet er ook goed uit. Gelukkig geen 'Jan de Bourvrie' meubilair ;-))))))))).