Dag 13 Lake Louise 19-08-2012

19 augustus 2012 - Lake Louise, Canada

Hallo boeren, burgers en buitenlui,

zo, dat was m´n dagje wel weer. Vanmorgen om 6 uur opgestaan. Klinkt afgezaagd maar dat is nu mijn tijd geworden. Just like home!
Gelijk de foto´s geplaatst van gisteren want in de avond is de Wifi beroerd en vanmorgen ging het als en trein.
Om kwart over 7 met een banaan in de hand begonnen aan de wandeling en wat voor een.
Helaas pakt ons toetsenbord niet alle tekens dus soms staat er het woord een i.p.v 1.
Wij hebben bijna 4 km stijl omhoog door het bos gelopen.
Eerst langs Lake Mirror, de naam zegt het al... zo glad als een spiegel maar niet groot. Vervolgens nog een stuk omhoog om bij Lake Agnes uit te komen, daar kun je alleen te voet komen.
Al zeg ik het zelf maar voor mij een hele prestatie. Zoals ik gisteren al zei, ik ben een loper geen klimmer.
Boven bij dit meer is een klein schattig theehuisje. Je kunt er alleen koffie ( geserveerd in een French press potje ), thee en oploslimonade krijgen. Iets te eten bestaat uit een zelfgebakken groffe boterham met kaas of pindakaas met jam.
Ze hebben hier geen stroom.
De grote voorraad wordt een keer per seizoen met de heli gebracht en de rest moet het personeel van beneden neer boven sjouwen. ´s avonds moeten ze met twee zakken afval naar beneden. Ze vragen nog personeel dus als iemand zich geroepen voelt? Het is inclusief kost en inwoning maar vraag niet hoe.
Wij waren er iets voor openingstijd en Frank moest naar de wc. Dit was een stukje verder naar boven maar stond niet zo goed aangegeven dus Frank doet de eerste de beste deur open en daar lagen twee persoonneelsleden nog in bed. Volgens Frank zat Nelson Mandela nog ruimer die had het hier geen 20 jaar volgehouden.
Een kopje koffie met een broodje kaas en 35 dollar lichter zijn we aan de afdaling begonnen. Zoals de meeste van jullie wel weten is afdalen lastiger dan klimmen.
Dat heeft Frank aan den lijve ondervonden. Halverwege is hij onderuit gegaan met de video camera in zijn hand.
Er zitten nu barsten in het kijkvenster en hopelijk niet in de lens. Maar wat een leuke ervaring was dit weer.
Teruggekomen bij het hotel hebben we de auto gepakt en zijn naar Lake Moraine gereden. Daar hebben we nog eens 3 km langs het meer gelopen en foto´s gemaakt.
Ook dit meer is weer prachtig blauw.
We hebben gisteren gehoord dat dat komt door de stroming van het water vanaf de gletsjer. De stenen die meegevoerd worden geven gruis af en die veroorzaken samen met de zon die mooie kleur.
Ondertussen was het alweer half twee, wat gaat de tijd toch snel en zijn we naar Banff gereden. Dit is ongeveer een uurtje rijden vanaf Lake Louise.
Een zeer toeristisch stadje met veel winkels en restaurantjes maar waar veel gezelligheid vanuit straalt. Nog even snel een frappacino bij Starbucks gehaald.
Voor diegene die niet weten wat dit is, het is een ijskoffie met een smaakje naar keuze en slagroom HEERLIJK!!!
Na deze lekkernij weer terug naar het hotel gegaan. Tot nu toe was het prachtig en warm weer maar ik denk iets te warm. We waren nog geen kwartier binnen en de eerste druppels sinds 13 dagen kwamen naar beneden, gevolgd door hagelstenen en donderslagen.
Wij vinden dat ook wel wat hebben zo´n hoosbui in de bergen. Het lijkt op een tropische bui. Keihard maar niet zo lang.
De lucht werdt weer blauw maar alles was zo nat dat we besloten hadden om binnen te eten. Een lichte maaltijd want na die frappacino hadden we niet zo heel veel honger.
Na het eten nog even de Hot Tub in op het dak. Dat heeft ook wel wat.
Je kijkt uit over de bergen en ondertussen zit je gezellig te kletsen met een ouder stel uit Amerika.
Nu zijn we lekker gedoucht en klaar voor morgen. Een lange rit van 7 uur naar de Ainsworth Hot Springs. We hebben een mazzeltje de klok gaat weer een uur achteruit omdat we Britisch Colombia weer ingaan. Dat betekent een uur langer in de Hot Spring.

Frank, An en Wes

1. Rob:
    20 augustus 2012
    Voor nu eerst welterusten! En morgen weer een mooie dag gewenst!
    Onze (werk)dag begint nu voor degenen die ook om 6 uur opstaan.
    Of misschien amper geslapen hebben door de tropische hitte...
    Groetjes, Sandra
  2. Jan:
    Hallo Allen,

De resiverhalen en foto`s zijn weer uitmuntend, Ik zou zeggen alles verzamelen en bundelen in een toeristisch boekje over Cananda en aanbieden aan de Canadese ambassade. Pure reclame voor dit land zeg.
    Hier nog immer heet ( 30 graden) en een beroerde nacht achter de rug door de hitte. Het wordt gelukkig weer koeler deze week ( 22 graden) en natuurlijk weer de nodige buiren die daarbij horen.
    Welnu nog een paar hele fijne dagen en zie je reisverhalen weer tegemoet .

Nog veel plezier,

Jan
  3. Floris & Paulien:
    20 augustus 2012
    Na de hotdogs in de wasbak, de eieren in de waterkoker is de nieuwste vondst de wasbak als koelkast; het begint op een echte survival te lijken!
    Wat een skitterende plaatjes hebben jullie weer geschoten!
    Jammer van de videocamera, maar die is vervangbaar! Heeft Frank niets aan de val overgehouden?
    Wat een naar uitzicht vanuit een hot tub zeg.
    Tja; als ik moest ruilen.........................
    DAN DEED IK DAT DIRECT :)
    Het is jullie gegund. Have fun en geniet met volle teugen (bier of frappaccino) Groetjes Floris & Paulien
  4. Sonja Klopper:
    20 augustus 2012
    Dear mountaineers, je mag het ook berggeiten noemen.
    Na een druk weekend weer even een bericht ! Het lukt niet iedere dag om te lezen maar dan maar een paar achter elkaar! Het blijft smullen. Wat een mooie verhalen. Ik schrok wel van de val van Frank en dat jij (anita) er dan achter schrijft ...en wat een leuke ervaring was dat weer, laat me wel nadenken.... (nee hoor ik weet beter !! ;-)) Jammer dat de berghut zover weg is anders zou ik misschien wel solliciteren, zo lekker altijd buiten en relaxed!!
    Nou lieve mensen blijf genieten, schrijven en have fun !! bye
  5. Jeanette:
    20 augustus 2012
    Weer een genot om je reisverhaal te lezen en wat een WAANZINNIG mooie foto's. We zijn hier helemaal niet jaloers hoor (lees groen en geel van jaloezie). Veel plezier met jullie volgende tripje. Groetjes Jeanette en Peter.