Dag 14 Lake Louise - Ainsworth Hotspring

20 augustus 2012 - Ainsworth Hot Springs, Canada

Hallo allen

Wat een heerlijke dag hebben wij weer achter de rug.
Vanmorgen om half 6 opgestaan zodat ik voor de rest wakker zou worden nog even de foto´s kon plaatsen. Ik wil die jullie niet onthouden.
Om 6 uur de rest wakker gemaakt want wij wilden graag om 7 uur gaan rijden. Snel een broodje met koffie weggewerkt, haren kammen, tanden poetsen en weg waren we weer.
We krijgen er steeds meer handigheid in en ieder weet ook precies wat hij moet doen en meenemen.
Vandaag moesten we 450 km afleggen en wat voor kilometers. Het eerste stuk verliep prima, allleen maar snelweg maar nadat we met een pontje overgezet waren werd het andere koek. 100 km zandweg met steentjes. Oke, de weg was schitterend langs stromende beekjes en door de bossen maar voor je gevoel duurt het heel lang en je komt er bijna niemand tegen.
We hadden wel een mazzeltje, we kregen halverwege de rit het uur weer terug. We zijn nu weer in British Columbia dus het tijdsverschil met Nederland bedraagt weer 9 uur. Vergeet ik bijna te vertellen dat we op de snelweg een groepje kariboes tegen kwamen. Ik kon er geen foto´s van maken omdat stoppen geen optie was.
Na die hobbelweg nog 60 km gewone weg en zo waren we om half twee in het Ainsworth Hotspring Resort.
Gelukkig was onze kamer klaar dus hup die spullen naar boven en de zwemkleding aan.
Het zwembad stelt niet zo heel veel voor maar die grot met zijn watertemperatuur van bijna 40 graden is fantastisch. We hebben hier een paar rondjes in gedaan afwisselend met het zwembad. Het advies hier is niet meer dan 15 minuten in de grot blijven en dat doe je ook niet hoor.
Daarna naar het dorpje Kaslo gereden wat hier 21 km vandaan ligt . Het is een klein oud dorpje wat nog wat uit zijn verleden uitstraalt, verder heb je er eigenlijk niets .
We hebben hier gelijk maar even een hapje gegeten in een hotel met een terras aan het Kootenay Lake.
Wat is het leven toch heerlijk als je je zorgen thuis kan laten!
Nog steeds heerlijk warm, het was vandaag 30 graden zijn we weer teruggereden naar ons resort om nog een rondje grot te doen.
Frank wilde niet die vindt het al snel te heet, ik ben er even een kwartiertje ingegaan en terwijl ik dit schrijf is Wes nog niet eens terug. Hij vindt dit leuk , maakt ook snel contact en hij komt met de leukste verhalen thuis.
Morgen doen we rustig aan, de rit is maar 275 km naar Revelstoke dus diegene die wil uitslapen moet dat lekker doen en wil er iemand nog in de Hot Spring kan dat ook.

Frank, Anita en Wes

Ps: Frank is niet gewond geraakt tijdens zijn val. Hij heeft een kleine schaafwond op zijn knie maar zoals hij dat zelf zegt " het mag geen naam hebben" en natuurlijk was dit geen leuke ervaring. Dat was natuurlijk bedoeld voor de wandeling.

1. Gea van Veen:
    21 augustus 2012
    Dag Anita, Frank en Wes..
    Ik heb geprobeerd na een weekje vakantie jullie blogs vandaag "bij" te lezen... Wat een prachtige verhalen, het is duidelijk dat jullie er ten volle van genieten. Heel veel plezier verder, we lezen allemaal met veel genoegen wat ullie beleven..
    Groet, Gea
  2. Jeanette:
    21 augustus 2012
    Ja, leuk he die onverharde wegen. Geeft je echt een gevoel dat je even van de bewoonde wereld af bent. Is het water in de grot water met mineralen of gewoon water? Echt verkoeling geeft het niet met 40 in en 30 buiten het water maar het is wel erg lekker om er in te dobberen. Wat een prachtige foto's weer. Veel plezier weer mogen. Groetjes, Jeanette en Peter
  3. Dries:
    23 augustus 2012
    Wij zijn vandaag terug van 4dagen (3 nachtjes) wandelen in het Geuldal, puntje z.limburg. Even bijlezen, wat even.! Is het misschien leuk dat Wes iets vertelt van zijn contacten, die hij al zo maakt.? Veel plezier.