Dag 15 Ainsworth Hotspring - Revelstoke 21-08-2012

21 augustus 2012 - Revelstoke, Canada

Hoi luitjes,

vandaag wordt een kort en zeker geen spannend verhaal maar omdat ik tot vandaag de dag elke dag een verslag heb geschreven zal ik deze niet overslaan.
Vanmorgen lekker uitgeslapen jawel tot half 7 maar liefst. Wes hebben we nog een uurtje langer laten liggen.
Niemand van ons had nog zin om de grot of het zwembad in te gaan dus na een vorstelijk onbijt zijn we om 10 uur gaan rijden. De rit vandaag was maar 219 km wat neerkomt op z´n 4 uur.
We zijn via een andere weg teruggereden want toen ik gisteren aan een medewerker van het hotel vroeg of er een andere route was naar de pont was hij zeer verbaasd dat wij over die kiezelweg waren gekomen. Zijn mond viel open toen hij ook hoorde dat we maar een gewone personen auto hebben.
Na nog geen 15 minuten rijden stak er een prachtig hert over. Ik heb daar nog net een foto van kunnen maken. Later op dezelfde weg stak er een vos over. Deze was on weer te snel af.
Bij de pont liep het weer gesmeerd dus waren we zo aan de overkant.
Om half 2 waren we in Revelstoke en aangezien het ontbijt al weer een tijdje geleden was zijn we bij de Mac Donalds wat gaan eten. Even lekker een vette hap.
Om half 3 kwamen we aan bij het Regent Hotel en kregen gelijk onze kamer. Eenmaal boven hoorden we het gedonder dichterbij komen en ja hoor daar kwam onze eerste regenachtige middag.
Aangezien wij echte Hollanders zijn deert het ons niet dus hup je vest aan en lopen want je wil toch wel iets van het dorp zien. Het is een beetje saai hier. Natuurlijk komt het ook door de regen dan lopen er niet zo veel mensen buiten.Maar ook de winkels stralen niets uit.
We hadden door die Mac van vanmiddag weer niet zo veel trek en de kaart van het hotel
trok ons niet echt aan dus zijn we naar Denny´s gelopen ( 2km heen en 2km terug ).
Denny´s is een wegrestaurant met een Amerikaanse inslag. Je zit op banken die eigenlijk te dicht op de tafel staat en waar je als je wat flinker bent jezelf tussen moet proppen. Ook daar weer een niet zo gezonde maaltijd genuttigd maar wel heeeeeel lekker.
Nu zijn we in de hotelkamer aan het uitbuiken en ons weer op de dag van morgen aan het voorbereiden dit wordt een lange rit van 567 km naar Vancouver. Dit wordt tevens onze laatste dag in British Columbia.

Frank, Anita en Wes

1. Yvonne:
    22 augustus 2012
    hallo vakantiegangers! ik kijk iedere nieuwe werkdag uit naar jullie verhalen en foto's. Wat een ongelooflijk mooie reis.
    Hoop dat het bij deze ene regenachtige middag blijft.
    Veel plezier nog verder!
    groetjes, Yvonne
  2. Saskia Hiel:
    Hallo luitjes,
    hier ook een bericht van mij op m'n laatste werkdag voor m'n vakantie. Even lekker weg. Heerlijk!!! Maar het zal lang niet zo'n spectaculaire vakantie als die van jullie worden. Wat een prachtige vakantie hebben jullie daar! Zijn jullie wel uitgerust straks bij terugkomst? hihi
    Ik ben heel benieuwd wanneer jullie nou naar de Niagara-waterfalls gaan. Niet vergeten om de paspoorten mee te nemen he om ook even naar de Amerikaanse kant te kunnen :-)

Veel plezier nog en ik blijf duimen dat jullie nog eens een echte wilde beer zullen zien!!!!

Laterrrrrr
    Gr, Saskia
  3. Martine:
    22 augustus 2012
    Wauwwww.....ik ben nog steeds razend jaloers....wat zien jullie mooi dingen zeg!!!
    Echt helemaal geweldig, en die heerlijke hot tubs, heeeerlijk!
    Gelukkig dat Frank geen "echte" schade heeft, het zal je gebeuren in je vakantie zeg!
    Wij hier ook genoten van een zomer(tje), varen bbq-en en werken natuurlijk....
    Nou, ik kijk weer uit naar meer nieuws, groetjes uit alsmeer!! XXX
  4. Floris & Paulien:
    Hallo globetrotters,
    Was de tom-tom dan stuk bij de zandweg, of was de landkaart zoek? Met andere woorden: stond de zandweg op de planning of is het allemaal bij toeval zo gelopen?
    Ik vond het wel vaag dat zo'n grote rondreis over zandpaden gaat! niet dat het minder mooi en leuk is hoor; het maakt het juist wel een beetje spannend en afwisselend.
    Zo te lezen was het voor jullie een sas dag. Wellicht een tip om een hamburger te kopen bij de mac, en deze in een bos neer te leggen; dan komen de beren vast vanzelf ;-).
    Succes met de lange rit morgen.
    Groetjes en we wachten weer vol verwachting op de blog vanuit Vancouver! Floris & Paulien