dag 16 Revelstoke - Vancouver 22-08-2012

22 augustus 2012 - Vancouver, Canada

Hallo allemaal

Vandaag onze laatste dag in British Columbia. Wat gaat de tijd toch snel mede door een vrij druk programma. Dit deel van Canada is erg groot en eigenlijk zou je er drie weken voor moeten uittrekken.
Vandaag half 6 opgestaan, lang leve vakantie zodat we om 7 uur konden ontbijten en om 8 uur zaten we in de auto. We zijn met een dik pak bewolking maar droog weer vertrokken en naarmate de reis duurde werdt het steeds lichter en uiteindelijk brak de zon door.
De rit verliep zonder problemen en om half 3 waren we bij het Accent Inns Vancouver Airport Hotel. We konden er gelijk in dus koffers naar boven en de auto terug brengen naar het vliegveld.
Ook dit verliep zonder problemen. Ze hebben een rondje om de auto gemaakt en buiten het feit dat hij erg vies was was hij verder prima bevonden.
Ineens voel je je heel bloot zonder auto. Hij is toch 16 dagen je vriend geweest!
We zijn met de skytrain en de bus terug gegaan naar het hotel.
Het laatste stuk, ongeveer 20 minuten moesten we lopen door een woonwijk waar je je vingers bij aflikt. Als je ergens naar wens zou mogen wonen is dit wel een goede keus. Wat een prachtige huizen in een nog leukere straat.
Ondertussen was het 5 uur en hebben we nog even een uurtje in de zon gezeten.
Gegeten bij IHop, dit restaurant hebben we in Amerika ook een paar keer bezocht. Ook hier weer zo´n typisch Amerikaanse inrichting met goed eten voor een goede prijs. Frank had een T-bone waar ze in Nederland nog een puntje aan kunnen zuigen, zo mals.
Eenmaal terug op de kamer allemaal gedoucht en de koffers opnieuw ingericht. We willen toch niet voor verrassingen komen te staan morgen op het vliegveld.
Onze reis krijgt namelijk nog een toetje. We gaan morgen de Niagara Falls bezoeken.
Om 7 uur vertekt ons vliegtuig naar Toronto waar we voor twee dagen een auto hebben gehuurd.
Hou je blog in de gaten want dit gaat mooie plaatjes opleveren.
Mischien nog wel even leuk om te vermelden:
In de grotere steden hebben de oversteeklichten geluiden .De ene kant oversteken geeft vogel geluiden de andere kant een piep toon.
In je hotelkamer staat naast je vuilnis emmertje ook een blauwe bak, daar gaat je plastick in om te recyclen.
Rechts afslaan mag gewoon door rood als het verkeer het toelaat.
Maar het meest bizarre is wel dat je op de vluchtstrook van de snelweg mag wandelen en fietsen. Op sommige wegen rijdt men wel 130 ook al is 110 de limit.
Morgen weer een nieuw verslag met foto´s. Vandaag heb ik er weinig gemaakt.

Frank, An en Wes
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jeanette:
    23 augustus 2012
    Helaas aan alles komt een eind maar wat een geweldige tijd hebben jullie daar gehad en nog twee dagen te gaan. Zo te zien mocht je zelf rijden in de skytrain? Erg leuke foto. Die fietsers en wandelaars, ja daar verbaas je je over. Dat zagen we in Engeland ook. Levensgevaarlijk. In Nederland is zoiets ondenkbaar maar daar zijn we ook beter uitgerust met de juiste paden waar ze terecht kunnen.
    Veel plezier bij de Niagara Fall. Ga vooral met de Maiden of Mist het water op. Een hele ervaring. Groetjes, Peter en Jeanette.
  2. Yvonne:
    23 augustus 2012
    nou, super prettig weekend dan en geniet van Niagara Falls!
    Vind overigens wel dat je er nog opvallend strak uitziet! lekker in het zonnetje. Sterkte met het wakker maken van Wes. Groetjes, Yvonne.
  3. Yvonne Soolsma:
    23 augustus 2012
    Hallo luitjes, wat een heerlijke ervaringen en nu weer een mooi vooruitzicht, de Niagara Falls. Ik geloof dat jullie af en toe wel zullen denken, nou als mijn wiegje hier stond destijds had ik het ook niet verkeerd gevonden. Prachtige verhalen, ik geniet ervan.
    Lieve groetjes Yvonne Soolsma
  4. Floris & Paulien:
    Hoi Canadagangers,
    We houden zeker de blog in de gaten; dat is tegenwoordig het eerste wat we lezen van alle e-mail! Zeker nu er foto's gaan aankomen van Niagara Falls!!! We wachten in spanning af.
    Frank, jammer dat je niet een paar van die super malse T-bones mee terug kan nemen; het water loopt me in de mond bij de gedachte.....
    Voor morgen ochtend een goede vlucht toegewenst en vooral ook veel plezier de laatste dagen!
    Groetjes Floris & Paulien.