Dag 17 Vancouver - Toronto 23-08-2012

23 augustus 2012 - Niagara Falls, Canada

Wij zeggen hallo

Vandaag om 3 uur opgestaan als de dood dat ik me zou verslapen. Natuurlijk had ik de wekker wel gezet maar zo ben ik nou eenmaal.
Koffie gezet en daarmee Frank wakker gemaakt. Er gaat niets boven een bakkie in de ochtend.
Wes wakker gemaakt om 4 uur en wonder boven wonder ging dat redelijk vlot. Om half 5 naar het shuttelbusje en hup naar het vliegveld.
Gelukkig geen vertraging zodat we om 7 uur de lucht ingingen. Het was 4 uur en 20 min vliegen maar omdat we er weer 3 uur bij kregen, landden we plaatselijke tijd in Toronto pas om half 3.
Gauw de auto gehaald en dit keer kregen we een Jeep een vrij nieuwe en deze was een stuk groter dan die Ford.
Toen de snelweg op richting de Niagara Falls, wat een drama. Een lange file die maar voortduurde. Het is maar 126 km vanaf Toronto. Om half 6 waren we eindelijk bij hotel Crowne Plaza.
Inchecken ging lekker vlot dus die koffers letterlijk naar binnen gegooid en de buurt verkennen.
Je kijkt hier je ogen uit. Het lijkt een beetje op mini Las Vegas. Allemaal Fun centrums, casino´s cq gokhallen, spookhuizen en een mega reuzenrad.
Tijdens de wandeling kwamen we uit bij een uitkijktoren. Daar moet je natuurlijk even in.
15 dolar pp en met een lift aan de buitenkant.
Ja, Frank heeft het weer geflikt ook al was het met zweterige handjes.
Maar wat een geweldig uitzicht heb je hier over de stad en natuurlijk de watervallen.
Er liep vanavond zelfs een koorddanser van de toren naar een ander gebouw, ik ben er nog niet achter hoe hoog die toren is maar geloof mij, die is hoog!
Daarna nog wat langs de watervallen gelopen en gekeken waar we morgen de Maid of Mist boottocht kunnen gaan doen. Dit is een vrij klein bootje die heel dicht bij de de horseshoe Falls komt. Krijgen we weer van die gekke regenpakjes aan.
Ook dit kost gewoon 20 dollar maar je bent hier niet geweest als je die boottocht niet hebt gemaakt.
Ik heb een foto gemaakt vanaf de toren en dan kun je zien dat je bijna in de mist van de waterval verdwijnt.
Na al deze indrukken begonnen de maagjes toch wel wat te protesteren dus op zoek naar een restaurant.
Onderweg nog even binnengekeken bij een van die Fun centra´s en toen we stonden te kijken bij een 6d film van een achtbaan kwam er een Amerikaan naar ons toe of wij zijn twee kaartjes wilden hebben want zijn zoons wilden er toch maar niet in.
Hij wilde er niets voor hebben dus we hoefde er maar eentje bij te kopen voor 7 dollar. En het was gaaf!!!!!!!!!!!
Een hapje gegeten, ondertussen was het alweer half 9 bij een sparerib restaurantje op het terras want het is hier erg warm.
Voor we naar het hotel terug zouden gaan zijn we eerst nog even langs de watervallen gelopen omdat ze in de avond prachtig verlicht zijn en telkens een andere kleur krijgen. Je kan er geen genoeg van krijgen.
Hebben we mooie mooie foto´s van kunnen maken.
Morgen gaan we de watervallen van alle kanten bekijken en die boottocht maken dus ik hoop op nog meer spektakel en mooie foto´s.

Frank, An en Wes.

1. Floris & Paulien:
    24 augustus 2012
    Wat begon als een "reis"dag werd in de middag en avond dus nog een schitterende vakantiedag! Wat een mooie foto's zeg!
    En dan die koorddanser... Brrrrr!
    Lift aan de buitenkant? Knap hoor Frank!
    Gaaf dat het hotel op loopafstand van de watervallen ligt.
    Dan kan je wat makkelijker nog een keer gaan kijken naar dit spektakel.
    De foto's van de "gekleurde" watervallen zijn mystiek; echt heel apart.
    Ook wij genieten hier met volle teugen mee.
    Groetjes Floris & Paulien
  2. Rob:
    Wauw, mooie foto's!!!
    Hier zouden we ook bijna heen gaan dit jaar. Maar het blijft zeker op ons verlanglijstje staan.
    Super toetje van de vakantie!
    Groeten, Rob en Sandra
  3. Yvonne Soolsma:
    24 augustus 2012
    Hallo daar, Joh, wat een indrukken, prachtige foto's. Wat een geweldige natuur en dan met die kleuren. Prachtig!
    Echt een heerlijk nagerechtje!
    Groetjes Yvonne Soolsma
  4. Fia:
    24 augustus 2012
    Lieve drietjes. Wat heb ik veel moeten lezen van die 3 dgn.dat ik weg was. Ik ben er nog moe van,maar wat maken jullie veel mee. Spannende verhalen hoor,Anita en de foto's zijn heel mooi. Genieten jullie nog maar verder.Wij gaan een zeer ruig weekend tegemoet met veel regen, windstoten en mogelijk onweer,maar als jullie thuiskomen is het weer goed.