Dag 18 niagara falls. 24-08 2012

24 augustus 2012 - Niagara Falls, Canada

Daar zijn we weer.

Oh, ik weet niet waar ik moet beginnen zo veel meegemaakt. Gisteren laat naar bed gegaan ja wel half 1 maar vanmorgen toch om half 7 opgestaan, koffie gezet en ondertussen werd Frank ook wakker.
Om 8 uur naar de ontbijtzaal waar je prachtig uitzicht op de falls hebt .
Om 9 uur waren we bij de Maid of Mist. Wat een ervaring!!
Je krijgt een prachtige blauwe cape en die heb je nodig ook. Bij de Horseshoe
Falls kun je bijna niets meer zien en foto´s maken is helemaal out of de question. Schoenen zeiknat maar niet zeuren en gaan met die banaan!
Wij zijn namelijk daarna naar de Amerikaanse kant gegaan. Wat een gedoe! Paspoort geen probleem maar we hadden natuurlijk geen visum. Dat moet je helemaal invullen en natuurlijk betalen, 6 Euro pp.
Daarnaast vingerafdrukken genomen en een irisscan.
Na dit alles mochten we Amerika in maar daarvan hebben wij zeker geen spijt.
Sommige mensen zeggen dat de Amerikaanse kant minder is, nou daar zijn wij het niet mee eens.
Die " kleine waterval" waar ik het gisteren over had is dus van de Amerikanen en heet de Brider Veil Falls en is van hun kant schitterend te fotograferen.
Je kunt er vlak naast komen, van de zijkant zien en op een uitkijkpunt boven het water is het ook prachtig.
Wij hebben ons daar prima vermaakt.
Om half 1 zijn we weer richting Canada gegaan en daar even een heerlijke Frappecino gescoord. Je zou er verslaafd aan kunnen raken.
Toen nog langs de Canadeese kant gelopen om nog meer foto´s te maken. Ook daar kan je gewoon niet mee stoppen.
Na verloop van tijd heb je het wel gezien dus wij weer naar Clifton Hill, het fun centrum.
Je kan het toch niet laten dus wij een attraktie in waar je in een karretje 3D dingen moet neerschieten met een lasergun. 16 dollar lichter en wij vinden er niets aan. Kansloos noemen wij dat.
Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan dus wij gaan voor een tweede poging. Ditmaal lopend door het Haunted House van Frankenstein. Dat is pas scary.
Hier lopen ook mensen rond om jou de stuipen op het lijf te jagen. Ik heb sinds jaren niet meer zo gegild. Het is dat wij een sterk hart hebben anders hadden ze ons daar uit kunnen dragen.
Het is hier bloedheet en meer kunnen wij vandaag niet hebben.
Tijd voor bier!!!
Dus wij naar de Beer Garden waar een Karaoke bezig is. Wij zijn op zich niet van die dingen maar er waren er bij niet echt goed konden zingen.
Om half 6 terug gegaan naar het hotel want Wes wilde graag nog even zwemmen in het hotel zwembad zodat hij voor 10 uur gedoucht en al klaar is voor het vuurwerk.
In de zomer hebben ze hier elke vrijdag vuurwerk bij de watervallen en dit is voor ons meer geluk dan wijsheid maar wel ontzettend leuk.
En leuk was het zeker. Om klokslag 10 uur werdt er een spectaclair vuuwerkpakket afgeschoten. Ik heb er zowaar nog wat mooie foro´s van kunnen maken. Zo nu ga ik lekker even douchen en lekkeer slapen. Morgen ons allerlaatste stukje naar downtown Toronto waar we onze Jeep alweer gaan inleveren. De laatste twee dagen gaan we de benenwagen gebruiken. Frank, An en Wes.

1. René:
    Hé luitjes,

Wat een mooie verhalen en PRACHTIGE FOTO`S.
    Wat moet dat een geweldige ervaring zijn om daar te zijn.
    Geniet nog eventjes en wij spreken jullie snel.

Groetjes René & Maureen en de kids
  2. Sonja Klopper:
    25 augustus 2012
    Lieve mensen, wat een geweldige verslaglegging van wat jullie daar allemaal beleven! Zeg An, ik zou eens overwegen een om reisverslaggever te gaan worden!!
    Geniet van de laatste dagen.
    Groet uit een regenachtig holland
    Sonja
  3. Martine:
    25 augustus 2012
    Wes....!!!! Van harte gefeliciteeeeeeerd met je verjaardag en dat je maar een leuke dag mag hebben, zal wel lukken denk ik.... :-)
    Groetjes uit Aalsmeer!
    XXX
    Martine & Bas
  4. Fia:
    25 augustus 2012
    Hoeveel kan een mens meemaken op een dag! Geweldig, wat een ervaringen. Hoe ga je straks thuis de dag doorbrengen?
    Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Dane, die is nu echt volwassen. Geniet nog een paar dagen, wij wachten op een nieuw verhaal. Groeten uit een nat polderland.
  5. Gea:
    Hoi ,
    Wat is het daar prachtig. Wat een ervaring.
    Je hebt de reis ook mooi gepland.
    Ik neem mijn petje voor je af hoor!
    Liefs Gea
    Ps. Alleen de beer heb je niet kunnen plannen hihi
  6. Martine:
    25 augustus 2012
    Uuuuhm......ik heb Wes en Dane door elkaar gehaald.....hoe ist mogelijk...jeetje, was nog vroeg op de dag hoor, had nog geen borreltje op,haha!
    Maar iig, gefeliciteerd met Dane in Hollandia!
    xx Martine & Bas
  7. Jeanette:
    26 augustus 2012
    Geweldig he, die Niagara watervallen. Vooral als je er zo dicht bij kan komen, ervaar je dat er toch wel heel erg veel water naar benenden komt donderen. Wij hadden trouwens dezelfde conclusie wat die funcenters betreft, echt niet leuk. Alleen het museum over de vaartuigen waarmee mensen van de fall af gingen was wel weer erg leuk. Groetjes, Jeanette en Peter