Dag 16 Kona, Big Island

11 november 2018 - Kailua, Hawaii, Verenigde Staten

Afscheid nemen is soms lastig, maar wat je ervoor terug krijgt!!!!

Vraag me niet hoe het kwam maar ik heb slecht geslapen. Heel veel wakker geweest mede door al dat gekletter op het dak. Grote druppels van de bladeren maken echt een kolere herrie en verder...... Toch volgehouden tot 06:15 uur en daarna zijn we weer zo'n lekker bakkie koffie gaan drinken, ontbijtje gemaakt en de koffertjes weer ingepakt. We hebben genoten van deze boomhut. Het enige wat ik niet zal missen is de wc. We lopen voorzichtig met al onze spullen naar beneden en kijken nog één keer achterom. Dag boom.......

Het is droog als we wegrijden en maar 15.5 graden. We rijden naar South Point, het meest zuidelijkste puntje van Big Island en je ziet met de km de temperatuur oplopen. Als we bij South Point aankomen is het al 30 graden. Je loopt daar bovenop kliffen waar veel vissers bezig zijn maar ook een stel waaghalzen die daar vanaf springen. Geef ons portie maar aan Vicky, no way..... Als we hier even hebben rond gekeken rijden we verder. Het landschap is weer grasland met hier en daar wat koeien. Pas als je de berg over bent krijg je weer bomen en stuiken met veel kleur. We zijn nog even gestopt bij Honaunau Beach. Hier liggen mensen op het lava in de zon en je kunt hier goed snorkelen. Wij eten hier ons broodje, doen een plasje op zo'n vieze dixie en rijden door naar Kona. Het wordt zelfs nog warmer. Als we aankomen bij ons appartement Aston by the Sea is het 35 graden, ik hou er zo van!!! We zijn te vroeg; de kamer is nog niet klaar, dan maar eerst brood halen voor morgen en de auto vast aftanken. We zitten niet zo ver bij het vliegveld vandaan en morgen hebben we de auto niet nodig. Morgen hebben we een rustdag.

Bij terugkomst blijkt de kamer klaar te zijn en zeulen we alles weer naar boven. We zitten op 1 hoog en als we de deur opendoen weten we niet wat we zien. Wat een mega appartement en wat een uitzicht. NOOIT MEER NAAR HUIS!!!!! Ik hoop dan ook dat de foto's jullie kunnen laten zien wat wij zien. Frank heeft ook hier zijn "vriendin" gevonden, genaamd wasmachine. Terwijl de eerste was draait gaan wij lekker op het balkon zitten en genieten van het uitzicht.
Vanaf dat balkon kun je de zon onder zien gaan en dat doen we dus ook. De temperatuur blijft lekker en omdat we heerlijk zitten kijkend naar de branding besluiten we thuis te eten. Ik maak nog een keer pan toasti's, simpel maar erg lekker.

PS: Dat bijzondere tafereel van gisteren is niet helemaal goed overgekomen en dat komt waarschijnlijk omdat ik dat anders ervaar. Het is die foto in de supermarkt. Ik zet al die flessen neer, kijk ernaar en dacht echt "wat moet die cassiere wel niet denken, drie flessen wijn, een bailey's en jus d' orange. Als ze de drank op hebben moeten ze morgenochtend zeker aan de Jus". vandaar die foto.

1. Monika Geutjes:
    12 november 2018
    nou wat leuk al die indrukken ...maar jouw mannetje kan ook op veel leuke dingen en hulpjes verliefd worden maar jij bent toch zijn toppertje daarvoor!!
    wens jullie nog vele leuke,spannende en bovenal gelukkige dagen samen waar ter wereld ook dat zijn moge...dikke kus john en moontje
  2. Floris:
    12 november 2018
    Dat is wat je noemt "a room with a view" (and a new girlfriend for Frankieboy) Prachtig weer hoor! blijf vooral genieten! Enne ik kan me een vakantie herrinneren waar er iets meer drank mee was ;-)
  3. Richard.:
    12 november 2018
    Foto was er gisteren nog niet toen ik keek dus no worries:-) Voor de rest kan je op de huidige lokatie wel een rustdagje houden zo te zien splendid view:-)
  4. Jos:
    13 november 2018
    Haha, die foto in de supermarkt was een goeie 🥴
    Wat een verschil van boomhut naar een always Stay appartement 😳 Blijf genieten 🤠👄