Dag 20, 05-01-17 - Christchurch

5 januari 2017 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Laatste dag in NZ.

Onze laatste dag in Nieuw Zeeland. Vandaag zouden we een Whale Watch Tour doen maar door de aardbeving van 2 maanden geleden in Kaikoura hebben we deze moeten annuleren. Het schijnt dat er vanaf deze week wel weer mondjesmaat gevaren wordt omdat de landweg naar Kaikoura weer voor een gedeelte open is. We zijn wel weer bijtijds gaan ontbijten omdat ze dat hier erg op prijs stellen. Er zijn 3 grotere groepen die besproken hebben en die iets later komen ontbijten. De lucht is blauw en de zon schijnt volop maar die rotwind maakt het toch wat koud. We lopen eerst naar de Botanische tuin. Zo mooi aangelegd met bloemen en planten van over de hele wereld. Er staan hiet zelfs nog wat Kerst items. Naast de Botanische tuin bevindt zich de Antique Boat Shet. Dit is het oudste gebouw van Christchurch wat heel langzaam aan het verzakken is. Vanaf hier gaan we mee met een punter. We zitten er met 8 personen in en laten wij nou net voorin zitten, noem het maar liggen. Achterop staat de schipper met een lange stok en die duwt de boot voort. Het voelt heerlijk hier op de Avon River. Na 45 minuten zijn we weer terug en gaan we de stad verder lopend verkennen. Bij een supermarkt wat broodjes voor het ontbijt van morgen gekocht en deze ''thuis'' gebracht. Onze laatste ticket van de Combo is van de tram. Er is een halte voor onze deur, hoe ideaal is dat. We rijden het complete rondje mee en onderweg vertelt de chauffeur van alles en nog wat over Christchurch. Het allerleukste is als hij bij een eindpunt komt waar de chauffeur van voor naar achteren gaat om terug te rijden en dan moeten alle passagiers hun rugleuning omgooien zodat we allemaal weer vooruit rijden. Nog nooit zoiets gezien, geweldig!! Na deze wederom leuke dag gaan we terug naar onze kamer om nog even te relaxen in de zon met ons laatste biertje en een zak chips, wat te manicuren en te pedicuren en toilet te maken voor onze laatste maaltijd alhier. Zoals ik gisteren al geschreven had is dat bij Casa Publica. De zon schijnt volop en het is lekker warm dus we gaan op het terras eten. Als voorgerecht kip en garnalen met guacamole, dat aan tafel bereid wordt. Frank neemt als hoofdgerecht spareribs en ik de beef. Het serveren van deze gerechten maakt het plaatje compleet, zie de foto's. We hebben nog lang niet alles gezien van dit prachtige land en moeten toch weer opnieuw gaan sparen voor een vervolg. De mensen zijn hier zo aardig en relaxed; dat hebben wij, die best veel reizen, nog nooit meegemaakt. Het wordt morgen een vroegertje. De wekker staat op 03.00 uur want om 03.40 worden we opgehaald door een shuttle busje. We zijn klaar voor ons nieuwe avontuur in Australie, julie ook? Tot gauw.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Monika Geutjes:
    5 januari 2017
    Oh wat geweldig allemaal voor jullie en ons...kunnen niet wachten op het vervolg van jullie geweldige ervaring op deze reis....Xxx tot snel weer....groetjes John en moontje
  2. Daniëlle:
    5 januari 2017
    Wat een feestje iedere keer om jullie reisverslag te lezen!
    Veel plezier en geniet van het moois/leuks! Xxx
  3. Marjo:
    5 januari 2017
    Enig dat eten in de tram!
  4. Yvonne Soolsma:
    5 januari 2017
    Dat was NZ. Gereed voor n nieuw avontuur, ook leuk voor 'ons' lezers. Goede reis!
  5. Ria Haye:
    5 januari 2017
    Jammer dat het voorbij is, maar op naar het volgende land, voor nieuwe avonturen, ben benieuwd wat het jullie gaat brengen, en wij genieten mee. groetjes Ria.
  6. Floris & Paulien:
    5 januari 2017
    Heel herkenbaar allemaal tot zover! Heerlijk land waar het prima toeven is! Goede reis naar de Aussies en we duimen dat het dit keer wel goed gaat met de koffers!