Dag 4 20-12-16 Auckland

20 december 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Hier zijn we weer.

Gisterenavond pas om half 1 naar naar bed gegaan terwijl je zou denken ''die mensen moeten instorten''. Nou vergeet dat maar, door alle indrukken en perikelen van vandaag pas laat onder onder douche met onze sokken en onderbroeken om dit te wassen. Gelukkig is dit een van de betere hotels die zo'n warmterekje hebben voor je handdoeken. Dit wordt onze ''droger''. Op zich goed geslapen tot half 6. Ik ben wel een paar keer wakker geworden en dan moest ik echt even denken waar ik ook al weer was, raar joh. Bij het wakker worden gelijk Selina geappt om vanuit thuis wat vouchers te mailen die op onze pc staan want ja de geprinte versies zitten nog steeds in de koffer, ik baal hier zo van.

Na een heerlijk ontbijt zijn we met onze bolide naar de Kitekite falls gereden. We hebben hier in het hotel bij de receptie gevraagd of ze een routebeschrijving konden printen want je raadt het al dit zit ook in de ........  Na wat zoeken hebben we deze gevonden en daar een super mooie wandeling gemaakt voordat je bij de waterval komt. Het weer is prachtig en de temperatuur loopt al gauw op naar 25 graden. Na dit avontuur de auto weer teruggebracht naar het hotel. Dit hotel heeft valid parking dus we hoeven zelf niet te zoeken naar een plekje en dat voelt alsof je een VIP bent. Hihi. Ondertusen is het middaguur al gepasseerd en besluiten we de ferry naar Devonport te nemen. Dit is een wijk van Auckland die je met de ferry in 15 minuten bereikt. Wat een leuke buitenwijk is dat met prachtige bungalows en gezellige straatjes. We zijn eerst naar de North Head gelopen wat al een behoorlijk klim was en daarna hebben we Mount Victoria beklommen voor de mooiste skyline foto's van Auckand. Ondertussen merken we dat we aan het verbranden zijn. Nee, ik ga niet vertellen waar de zonnebrand is! Na deze prachtige wandeling nemen we de boot weer terug en gaan richting het hotel. Onderweg nog een paar boodschapjes gehaald bij de Countdown, een soort Albert Heijn die je overal tegenkomt. Terug in het hotel horen we dat de koffers er nog steeds niet zijn. Dat wordt weer de onderbroek meenemen onder de douche. Ik wordt straks nog een backpacker.

We zitten er een beetje doorheen dus besluiten we vandaag gebuik te maken van de roomservice. Een hamburger menu met friet voor 15 euro en groot dat hij is maar vooral erg lekker. Frank heeft ondertussen beneden de route voor morgen geprint want dan gaan we weer verder naar Roturua met als tussenstop de gloeiwormgrotten in Waitomo. Conclusie: Auckland is een grote stad maar ook wel een beetje onpersoonlijk. Veel grote gebouwen en druk bezet door toerirsten. Ook hier geldt 1 keer is genoeg. Tot gauw........

1. Bianca Schomakers:
    20 december 2016
    hoelang zal het nog duren van Die koffers, Wel apart die 2de foto maar niet vol te houden. Maar nogmaals jullie genieten toch ondanks de tegenslag.
  2. Floris & Paulien:
    20 december 2016
    Mooie omgeving bij de waterval hè ! Ik hou van jullie creativiteit. Ik heb nog nooit zo'n droger gezien! Ook een mooie foto van de kustlijn trouwens. Alles klinkt tot nu toe bekend, op de koffers na dan ;-) We blijven duimen dat ze snel komen! Groetjes en blijf genieten. Floris
  3. Jeanette:
    29 december 2016
    Weer een mooi verslag. Lekker actieve vakantie. Balen van de koffers maar wel een slimme oplossing gevonden voor het drogen van jullie kleding. Gave foto, die voor de waterval.