Dag 20 en 21, La Rochelle

24 juni 2023 - La Rochelle, Frankrijk

Dag 20:

Gisteren was een rustige dag . Uitgeslapen, om 09:00 uur een simpel ontbijtje gegeten  en daarna naar het strand gelopen.  Het strand hier is zo ongelofelijk breed. Ik vind Scheveningen al erg maar dit is wel 2x zo breed. Voor je bij de branding bent ben je al moe. We hebben een kleine twee uur gewandeld. Je ziet hier geen schepen, geen windmolens, een handje vol mensen die zonnen waarvan een paar nudisten (dat mag hier overal) , veel surfers en 1 meeuw.  Op de kleine boulevard is het drukker. Daar drinken we wat en lopen weer terug. De rest van de middag brengen we door bij het zwembad en voor de laatste keer deze vakantie gebruiken we het plaatje. Heerlijk varkenshaas en biefstuk met uien en champignons. Na het eten gooien we alvast wat spullen in de auto want morgen gaan we door naar La Rochelle.

Dag 21:

Heb ik weer. Staat mijn wekker verkeerd qua tijd. Hij gaf aan dat het 07:15 uur was blijkt dat het een uur vroeger is. Maar ja, voor ik erachter kwam was ik al uit bed en klaar wakker. Gelukkig heeft Frank mij nog niet gehoord en slaapt nog.

Na het ontbijt wat hier dus vanaf 9 uur pas geserveerd wordt zijn we weer onderweg. Nog 4 nachtjes te gaan. Het eerste stuk rijden we over een D-weg. Dit zijn regionale wegen met veel rotondes maar hier wel heel mooi. Veel bomen wat met deze hitte wel lekker is. Daarna gaan we de snelweg op omdat de reis anders te lang duurt. Als we bij Bordeaux in de buurt komen is het mega druk overal files en dat op zaterdag. Vooral de tegenliggende weg staat helemaal vast. 😳 Omdat we "vermijd tolwegen" rijden worden we na Bordeaux weer een D-weg opgestuurd. Godzijdank.....

Overal om ons heen wijnranken. Dit is één van de bekendste wijnstreken. Hebben wel gehoord dat Bordeaux wijn niet meer zo populair is. Ze raken het aan de straatstenen niet meer kwijt.

Frank houdt zich keurig aan de snelheid want Frankrijk staat vol met camera's.🤞 Dat er geen bekeuring op de met ligt als we thuis komen.

Om 14:30 uur zijn we in La Rochelle. La Rochelle is een Franse havenstad aan de Atlantische Oceaan. Het is de hoofdstad van het departement Charente-Maritime.

De moeder van Corinne die deze B&B verhuurt staat ons al op te wachten. Frank in zijn beste Frans de benodigde informatie eruit gekregen en met die moeder naar de parkeergarage gereden. Het is een eenvoudig appartement met een slaapbank die hopelijk goed ligt. Het is maar voor 1 nachtje. We brengen de benodigde spullen incl. ons eigen kussen naar boven en gaan de stad verkennen.

Het is bloedheet maar we lopen toch een volledig rondje in deze hele leuk stad. Er is zelfs een parade aan de gang waardoor het erg druk is. We duiken een terras op in de schaduw en blijven hier even leuk mensen kijken. Ook is er een leuke haven en daar gaan we een hapje eten. De tijd vliegt, nu gaat het wel heel hard. Als we terug zijn in dit inimini appartement nemen we een douche in dat hele kleine hokje en schuiven het balkonnetje op, beter...... Morgen reizen we door naar Rennes, ook voor 1 nacht.

Dit geloof je niet. Terwijl ik mijn verhaal schrijf krijgt Frank een appje van onze dochter en ja hoor, er ligt al een bekeuring op de mat. Niet te geloven. 😡 Hij rijdt zo braaf. Ze heeft hem niet opengemaakt dus dit wordt vervolgd.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Floris:
    25 juni 2023
    Balen dat je bent gepakt door de flits maffia!
    Maar laat het de rest van je vakantie niet bederven!
  2. Monika Geutjes:
    25 juni 2023
    Vinden wij ook Floris en anders had john nog een bekeuring liggen als hij ze gemist had!! Dan had john(ik) hem gaarne op zijn matje willen leggen😂😂😉😉😉💋❤️