Dag 20 Toronto 26-08-2012

26 augustus 2012 - Toronto, Canada

Hallo lezers.

Aan alles komt een eind dus ook aan deze fantastische vakantie.
Vandaag onze laatste hele dag in Toronto. Vanmorgen om half 7 opgestaan en het ochtend ritueel afgewerkt. Wes mocht vandaag tot 8 uur bliven liggen omdat we toch een relax dagje zouden hebben.
Heerlijk ontbeten want dit hotel heeft wel het beste ontbijt wat we gehad hebben.
Om 9 uur richting de Ferry gelopen, dat is z´n 25 minuten maar goed te doen. En hadden wij even mazzel! Er was vandaag eenof andere beach party en daarom was de Ferry gratis. Scheelt toch al gauw 20 euro.
De overtocht duurt net aan een kwartiertje maar je krijgt wel gelijk een mooi kijkje op de skyline van Toronto.
Toronto Island Park ligt aan Lake Ontario en dat betekend zoet water. Wes ging gelijk het water in, ik moet altijd even doorkomen. Maar op z´n hete dag zeker aangenaam.
We zijn hier drie uurtjes gebleven want er is verder niets. Geen stoelen of parasols maar ook geen eet/drink tentje. Ze zijn er wel maar dat is dan weer erg ver van je ligplekje.
Nog even rond gelopen op het eiland, een drankje gedaan en toen weer terug met een Ferry aan de anderen kant van het eiland.
Er zijn drie plekjes waar je je heen kan laten varen en je mag zelf weten met welke Ferry je terug gaat.
Weer terug op het vaste land zijn we nog even over een markt cq festival gelopen.
Dit hebben ze in de zomer elke laatste zondag van de maand. Heel gezellig met de nodige eettentjes en muzikanten uit alle delen van de wereld.
Toch enigzins vermoeid weer naar het hotel gelopen. Ja we lopen heel wat af hier.
Een heerlijke douche genomen want ongemerkt neem je nog een hele zandbak mee naar huis.
Tijd om te gaan eten maar eerst nog even listen voor morgen, althans dat dachten wij.
Beneden in de lobby staan twee computers speciaal om je te listen en je boardingpassen uit te printen. Super toch, ware het niet dat wij geen boardingpassen krijgen omdat we op standby staan. Dit kan niet waar zijn we hebben een geboekte plek!!
Dat wordt tot morgen wachten en op het vliegveld kijken wat er gebeutd is. Wij willen nu toch wel heel graag naar huis!
We laten het nu voor wat het is en zijn een hapje gaan eten op het terras van het Hard Rock Cafe in Younge Street. Dit was de beste hamburger die ik in deze vakantie gegeten heb. Een dik stuk vlees, heerlijke BBQ saus, groenvoer en friet en dit alles voor 14 Euro.
Morgen wordt een hangdag. We vertekken namelijk pas om 23.10 uur en je moet om 11.00 uur je kamer uit.
Het schijnt morgen ook nog eens te gaan regenen wat wandelen alweer lastig maakt met je reiskleding aan. Aan de andere kant kunnen we dan alvast weer wennen aan het Hollandse weer.
Misschien dat ik morgen op het vliegveld nog wat schrijf en anders sowieso thuis om het verhaal af te sluiten.

Frank, An en Wes.

1. Floris & Paulien:
    Hoi Vakantiegangers,
    Dank voor al jullie prachtige verhalen en foto''s de afgelopen weken!
    We hebben ervan genoten; het was bijna alsof we er zelf waren.
    We wensen jullie een goede terug reis, en hopen dat jullie gewoon meekunnen met die kist. Tot die tijd geniet nog even; het is zo voorbij. Groetjes en tot snel. Floris & Paulien
  2. Gea:
    Hoi luitjes,
    Jammer dat het voofbij is.
    Ik heb echt genoten van je reisverslag.
    Er rest mij nu nog om jullie een voorspoedige terugreis te wensen.
  3. Gea:
    27 augustus 2012
    Verkeerde klik en mijn reactie was al geplaatst.
    Anita bedankt dat ik jullie reisverslag mocht lezen.
    Ik hoop je snel weer te zien. Liefs gea
  4. Bianca Schomakers:
    27 augustus 2012
    elke ochtend vaste prik, reisverslag van jullie lezen en de prachtige foto's. goede reis terug. Het weer is hier in ieder geval droog en zonnig, dus nog even nagenieten tot het weekend voor jullie.
  5. Fia:
    27 augustus 2012
    Wat zal Wesley lekker geknord hebben tot 8 uur! Een "luxe"in z,n vakantie. Het waren leuke verhalen Anita(een mens gaat er op wachten) en nu moeten we afkicken. Jullie rest nog een hangdag en wie weet hoe spannend dat nog kan eindigen. Geniet nog even van het moois en ik wens jullie alvast een voorspoedige reis terug in een zonnig Nederland. Groetjes.
  6. Dries van Wijngaarden:
    27 augustus 2012
    Ik sluit mij aan bij Fia om niet in herhalingen te vervallen. Geniet nog even van de laatste dag en ik hoop dat de tickets morgen goed geregeld worden. Goede reis terug en tot ziens of horens.!
  7. Jeanette:
    27 augustus 2012
    De tijd vliegt als je het naar je zin hebt. En dat hebben jullie zeker gehad, blijkt uit de ontzettend leuke reisverhalen die je schreef, Anita. Het was net of we zelf mee gereisd zijn ondersteund met die prachtige foto's. Enne.... is er niet zo'n ontzettend grote shoppingmall in de buurt, waar je de hele dag droog kunt doorbrengen? We wensen jullie alvast een heel goede voorspoedige terugreis met wind in de staart, dan ben je lekker snel thuis voor een hollandse bak koffie. Groetjes, Jeanette en Peter.
  8. Sonja Klopper:
    27 augustus 2012
    He avonturiers, moe maar vodaan is het toch weer lekker op huis aan te gaan. Ik heb genoten van alle verhalen. Hoop dat jullie "hangdag" een beetje snel voorbij gaat. Hele goede reis en tot snel !!
  9. Marianne en Jan:
    28 augustus 2012
    Zijn jullie alweer thuis? Anita, Frank en Wes bedankt voor jullie mooie reis, jullie in natura wij via het scherm. We hebben genoten en Anita je bent wel heel trouw met je verslagen geweest. We hebben genoten, bedankt en nu weer proberen in het normale ritme te komen. Zal niet eenvoudig zijn. Succes en nogmaals Dank!!!