dag 21 Wailua, Kauai

17 november 2018 - Wailua, Verenigde Staten

Laatste dag Kauai.
Het is niet alleen de laatste dag hier op Kauai maar ook het begin van onze laatste week vakantie; dus Moon, je hebt nog een week "last" van ons. HIHIHI. Het heeft vannacht gruwelijk geregend, met bakken is het uit de hemel komen vallen. Ik had deze ochtend nog een wandeling uitgestippeld maar vanwege die vele regen kunnen we die niet doen. We besluiten een stukje te gaan rijden. Er zijn hier niet zo veel wegen dus het komt allemaal al snel bekend voor. Er is wel veel verkeer en dat schijnt te komen omdat er huizen en hotels bij de vleet bij  gebouwd worden meer geen extra wegen.
Als eerste rijden we naar Ninini lighthouse. Hij is 29 meter hoog, kijkt uit over de Nawiliwili Bay. Hij stamt uit 1906. Hij ziet er verwaarloosd uit en heeft ook niet zo'n mooi licht op de top. De weg ernaar toe is eerst langs het Marriot Hotel met prachtige wegen, een stukje door de golfbaan aldaar en dan ieneens rij je off road, maar dat kan onze Jeep best aan. Het uitzicht is wel geweldig. We rijden weer terug en vervolgen onze weg naar Old Koloa Town. Via een Tree Tunnel; een stuk van de Maluhia Road die wordt omlijst door eucalyptusbomen komen we aan in Old Koloa. De historische gebouwen in Old Koloa zijn langzaam maar zeker omgetoverd tot galerieën, winkeltjes en restaurants. Het ziet er zo gezellig uit. Als we hier even rond gelopen hebben, zetten we de Garmin (TomTom) weer aan en ook deze vertelt net als die in Ohau een verhaaltje als je in de buurt van iets leuks komt. Zo stuurt ze ons naar een leuk strandje aan de zuidkust vlakbij Po'ipu. Aan de zuidkust van Kauai liggen de best toegankelijke stranden van het eiland. Omdat het er ook nog eens warmer en zonniger is dan aan de noordkust, is het hier aardig bezaaid met hotels en resorts, winkels, restaurants en golfbanen. De golven zijn hier ook hoger en iedereen die een beetje van golfsurfen houdt wacht hier op zijn of haar golf.
We vervolgen onze weg en ditmaal zetten we alleen de kaart aan op Garmin en rijden op de gok een weggetje in. Ook deze in niet geasfalteerd en komen we uit bij een paardenfarm. Vanaf hier loopt er weer een pad de rotsen op en heb je een prachtig uitzicht op de kustlijn. Over het weer hebben we geen klagen. De zon schijnt en het is 28 graden. Helaas kun je dit soort wegen niet rond rijden, er is veel afgesloten. We nemen nog even een kijkje in Lihue, de stad waar het vliegveld tegenaan ligt, maar daar worden wij niet vrolijk van. Tijd om naar huis te rijden.
Eenmaal thuis checken we online in voor onze vlucht morgen naar Maui, ons laatste eiland. Tijd om plat te gaan. De zon schijnt nog steeds maar dat kan hier ineens anders zijn. We zetten onze bedjes op het gras tussen de vogeltjes. Naast de zeebraduifjes, de Myna vogel en musjes loopt hier ook een roodkuif kardinaal. Een schattig vogeltje met een knalrood koppie. Al die vogeltjes zijn minder schuw dan in Holland en lopen heerlijk om je heen te pikken in het gras. Langzaam krijgen de wolken weer de overhand maar het blijft heerlijk warm. Om half 5 wordt het tijd om te douchen en ons klaar te maken voor het eten. We gaan eten bij Lava Lava, een restaurant op het strand. Het zit gelijk naast ons resort maar je moet wel ver van te voren reserveren. Omdat de temperatuur nog top is, is het heerlijk buiten eten met je voeten in het zand. Het eten hier is top. We hebben als hoofdgerecht een steak en die was mals van binnen en knapperig aan de buitenkant. Enige nadeel; het is niet goedkoop. Thuis nog even uitbuiken en dan zijn we klaar voor ons laatste nachtje hier. We vliegen morgen om 12:00 uur dus we hoeven ons morgen niet te haasten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Richard.:
    18 november 2018
    Gaat goed met de dame en de heer ...goede vlucht gewenst morgen:-)
  2. Cathy:
    18 november 2018
    Wat een prachtige foto's. En een schattig vogeltje! Goede vlucht morgen :)
  3. Monika Geutjes:
    19 november 2018
    Nou kanjers blijf mij maar "lastig"vallen...weer genoten van jullie verhaal...en ja blij als jullie weer thuis zijn...😘😘liefs John en Moontje
  4. Ria:
    19 november 2018
    Weer zo mooi verhaal heb genoten wat gaat de tijd toch snel goeie vlucht zo gr.