Dag 23. Thermen Mineraal, België.

26 juni 2023 - Rijmenam, België

Voor de laatste keer deze vakantie een wekker. Natuurlijk 10 eerder uit mezelf wakker geworden en Frank met de geur van koffie om 05:30 uur wakker gemaakt. 06:30 uur ontbijten, het halve hotel zat er al en om 08:00 uur reden we van het parkeerterrein af. Vandaag staat er een rit van ruim 700 km op het programma. We zijn 2x door Tommy het "bos" ingestuurd waarvan 1x dwars door het maisveld. 🤭 Ook bijna platgedrukt door een vrachtwagen die zijn knipper uitgooide en gelijk naar links ging. Daar reden wij op dat moment. We weten nu wel dat de Mazda goede remmen heeft. De halve achterbank lag bijkant in onze nek. Daarnaast ook een paar keer bijna "gekust" door meerdere personenauto's. In gedachten zagen we de achterbumper er al af vliegen. Sommige denken dat ze alleen op de wereld zijn.

Om 15:00 uur rijden we België binnen. Nog anderhalf uur te gaan. Best lang zo'n dag. Bij Brussel staan we in de file. Wat is dit toch een vreselijke verkeersader. Om 16:45 uur komen we eindelijk aan bij onze laatste bestemming. Thermen Mineraal:  Zo'n 10000 m² aan wellnessbeleving met een ruime keuze aan thermenfaciliteiten, een beautycenter en een hotel met luxekamers. Dit saunacomplex ligt in Rijmenam in de buurt van Mechelen. We zetten/rijden voor de laatste keer onze spullen naar binnen. Het is een prachtige, sfeervolle kamer en grooooooot. We hebben bij binnenkomst een badjas gekregen. Frank heeft een kleur gekregen die precies bij hem past en een ieder die hem kent weet dat hij er schijt aan heeft. 🤣🤣🤣 Alle gekheid op een stokkie. Hij kan deze kleur echt goed hebben.

Omdat we redelijk laat en moe zijn doen we na een gekregen cava even een rondje door dit prachtige complex. We pakken voor nu alleen even het bubbel- en stoombad en gaan daarna wat eten. We kiezen vanavond voor een Chateau Briand. We hebben dit wel vaker gegeten in top restaurants maar daar kunnen ze bij deze nog een puntje aan zuigen, fantastisch. Foto's zijn niet toegestaan dus helaas kunnen we het niet laten zien.

Morgen zijn we hier nog een hele dag. Ik sla die dag over qua mijn blog. Woensdag eindigt deze vakantie en zal ik nog een laatste verslag schrijven waarbij ik in geuren en kleuren zal uitleggen wat hier zoal allemaal te beleven valt (voor de sauna liefhebbers onder ons) en ook zal ik vermelden hoeveel kilometers we in totaal hebben gereden.

We willen wel vast iedereen bedanken voor het lezen en de leuke reacties. We hopen natuurlijk dat jullie een beetje hebben meegereisd. Wij hebben in ieder geval genoten.

1. Paulien Hoge:
    26 juni 2023
    Frank, die kleur staat je geweldig!!
    Alweer -bijna- het eind van jullie vakantie....ook een eind aan de mooie verhalen en foto's....dankjulluewel voor het delen, geniet nog even en overmorgen veilig naar het Hoofddorpse
  2. Cenda:
    26 juni 2023
    Dank je wel voor je mooie verhalen, we hebben zo kunnen meeliften met jullie vakantie... ben zelf ook bijna uitgerust er van :)
    Geniet van de wellness 🥰
  3. Marjolijn:
    27 juni 2023
    Heb een heerlijke vakantie gehad!😉😊
  4. Hanny:
    27 juni 2023
    Weer gezellig mee kunnen lezen.
  5. M.s. van Wijngaarden:
    27 juni 2023
    Geniet van jullie laatste dag, ik heb weer van alle verhalen genoten, wel thuis! 😘
  6. Monika Geutjes:
    27 juni 2023
    Ook namens john en mij bedankt dat we weer mee mochten op jullie Trip!! Wat een mooie verhalen,plaatjes en vooral de laatste van Frankieboy geweldig!! Veilige thuiskomst binnenkort en tot snel maar weer!👍💋💋💋🌞🌞🌞
  7. Bak Ria:
    28 juni 2023
    Wat heb ik genoten van jullie vakantie en mooie verhalen en foto's dank jullie wel