Dag 28 13-01-17 - Alice Springs

13 januari 2017 - Alice Springs, Australië

Naar Aboriginal land

We worden er echt goed in. Opstaan met koffie, badkamer rituelen, koffers dicht en wegwezen en dat alles binnen een half uur. De shuttle bus staat keurig op tijd op ons te wachten en na nog wat andere mensen te hebben opgehaald dropt hij ons bij de Domestic departures van Qantas Airlines. We hadden ons gisteren al online ingecheckt dus hier allen de boardingpassen geprint samen met de kofferlabels. Hier doe je zelf de koffers in een drop off box. En geloof het of niet: de tas woog 22.9 en de koffer 23.1..... dit doen wij nooit meer na. Bij het boarden wordt de pas ingenomen door een Nederlandse stewardess die hier al 26 jaar woont. Ze vond het leuk weer eens Nederlands te spreken en ook al zaten wij gewoon achterin, was het pas 11.00 uur, kwam ze halverwege de vlucht champagne met nootjes brengen. Ach, ergens in de wereld is het toch 17.00 uur?

Bij het verlaten van het vliegtuig, uiteraard gewoon op het platform, liep je tegen een muur van warmte op. 35 graden met een hoge luchtvochtheid. Het is een klein vliegveldje met maar 1 afhaalband en voor de deur wacht het shuttle busje wat ons naar het Chifley Resort brengt. Eerst de koffers maar naar binnen en bellen hoe laat we morgen exact opgehaald worden voor die safari. ''What are you saying, not in front of your hotel but a 15 minute walk from here''.  Hier worden wij natuurlijk niet echt vrolijk van. We moeten er om 05.45 zijn dus besluiten we deze middag als eerste de Motor Inn op te zoeken want daar moeten we verzamelen. Zo weten we zeker dat we morgen op tijd zijn. Inderdaad, precies een kwartier lopen. Het is heet maar gelukkig voor ons schijnt de zon niet volop. Als we de lucht zo bekijken kan er zelfs wel een buitje gaan vallen vandaag, want we horen ook wat gerommel en gedonder. We lopen terug langs het hotel en door naar het centrum van Alice Springs. Het ziet hier zwart van de Aboriginals. En zwart zijn ze! Ze zijn een eigen volk die het niet zo hebben op blanken. Ze willen je wel van alles verkopen maar zullen nooit een relatie met je aangaan. Wat ons nog het meeste opvalt is dat ze allemaal erg onfris ruiken, zeg maar gerust stinken. Het inmiddels 14.00 uur dus tijd voor een drankje. Bijna alles hier is dicht in dit dorp. Na lang zoeken vinden we een hotel met een terras dat goed gevuld is dus schuiven wij aan. Alsof er een engeltje over je tong piest. Wat is zo'n eerste slokje van een ijskoud biertje toch lekker. Nog even wat boodschappen gedaan bij de Woolworths voor het ontbijt morgen inclusief een flinke sloot water. Als we terug lopen denken we te kunnen afsnijden door de Todd River; deze staat nu droog, maar als we erdoorheen lopen zakken we toch een beetje weg in het zand. Dat doen we dus niet meer.

We brengen de boodschappen naar de kamer en gaan bij het zwembad een hapje eten. Het is nog wel niet zo laat maar omdat we er weer anderhalf uur bij gekregen hebben zegt onze maag dat het tijd is. We leven nu 8.5 uur voor op jullie. Een heerlijke Caesar salad met kip doet wonderen. Eenmaal terug op de kamer en na het dagelijkse douchegebeuren komt het met bakken uit de hemel. Heerlijk zo'n tropisch regenbuitje dus hop het balkon op en genieten van het geluid en de geur die dit met zich meebrengt. En dan ziet Frank een mega grote spin, en nog 1 en nog 1. Oke het is Australie en dan weet je dat die hier zijn maar om ze naast je te zien hangen. BRRRR. Het wordt langzaam donker en ik voel nu overal beestjes, tijd om naar binnen te gaan. Helaas gaat de arco uit als de schuipui open is en deze kun je niet dicht doen dus de kamer temperatuur is inmiddels weer opgelopen naar 29 graden. Dat wordt een warm nachtje!

Jullie moeten ons ook nu weer voor een paar dagen missen maar ik zal alles in geuren en kleuren bijhouden. Wordt vervolgd........

1. Jos:
    13 januari 2017
    Wat een enerverende trip en wat een leuke ervaringen! Prachtig!
  2. Floris & Paulien:
    14 januari 2017
    Heerlijk reisverhaal weer! Alsof we er zelf bij zijn! Blijf genieten en deel het met ons! Tnx en groetjes vanuit een guur, koud en af en toe wit Nederland.
  3. Dennis:
    15 januari 2017
    een aanéén loop van leuke ervaringen en wat leest het lekker weg! Geniet en de groetjes
  4. Monika Geutjes:
    15 januari 2017
    Oh wat kan.ik toch heerlijk van.jullie reisverslag genieten..alleen die spinnen dat wordt griezelen..brrrr zit weer gespannen op het vervolg van je verhaal te wachten anita en wens jullie samen nog geweldige dagen in het verre land...liefs van ons.moontje en john