Dag 32, 17-01-17 - Cairns

17 januari 2017 - Cairns, Australië

Final destination

Thuisgekomen van de Safari hebben we nog 1 nachtje in het Chifley hotel voordat we morgen doorreizen naart Cairns. Een geweldige ervaring rijker maar wel vermoeiend. Morgen lekker uitslapen. De koffer op de kamer gegooid en snel een laatste wasje gedraaid. Onderwijl drinken we een heerlijk koud biertje op het terras, je moet toch wat als je op de was wacht. Na een verfrissende douche eten we wat in het hotel. We doen knoflook brood to share vooraf, Frank een T-bone en ik de kangaroo. Het drinken duurde al lang en water kwam helemaal niet en wat we al dachten: het hoofdgerecht werd gebracht. Waar is het brood? Oeps vergeten! Ter compensatie kregen we het dessert van het huis. Het brood hebben we gelaten voor wat het was. Na het eten kiezen we voor het ruime sop.

Heerlijk geslapen en om 06.15 was ik klaar voor een nieuwe dag. Eerst lekker koffie op bed daarna van een goed ontbijt in het hotel genoten en toen kwam voor de laatste keer de grote wisseltruck van de koffers. We maken er 1 met alle vuile was zodat we die niet meer open hoeven te doen en zoeken nog een paar stelletjes uit voor de laatste dagen. En nou maar hopen dat de koffers het juiste gewicht hebben. We hebben wel zo'n koffer weegschaal mee maar die zegt elke keer iets anders in vergelijking met de vliegvelden. Uitgecheckt, koffers in de stalling en hangen bij het zwembad. Dit is de eerste keer in 4,5 week dat we op een zonnebedje liggen en we genieten van dit uurtje in de zon. Je moet hier wel ontzettend goed blijven smeren want je verbrandt in no time en die zon voelt 3 keer zo sterk aan. Dat komt omdat hier dat beroemde gat in de Ozonlaag zit. We nemen nog even de tijd om een Kip Caesar Salade te eten voordat we om 14:20 opgehaald worden door de shuttle bus naar de luchthaven. Alice Springs klinkt geweldig maar er is hier niet zo veel te beleven. Ik denk dat de meeste mensen dit als een tussenstation gebruiken om de woestijn tour te doen en dan doorreizen.

Vanaf het kleine vliegveld van Alice Springs vertrekken nu 2 vliegtuigen. 1 naar Darwin en de onze naar Cairns. Die van Darwin gaat 15 minuten voor die van ons en op het moment dat wij boarden sluit ook gewoon het hele vliegveld. De hekken van de winkeltjes gaan ervoor wachtend op de volgende vlucht de volgende dag. De vlucht duurt 2 uur en tegen de tijd dat het wijntje en het pastijtje op zijn zetten we de daling al in. Het is ondertussen 20.00 uur en volledig donker. De koffers zijn snel van de band getrokken. Taxi gepakt en ons af laten zetten bij het Sangri-La hotel, the Marina. Bij het hotel staat al een mannetje te wachten om je koffers op een kar te zetten en als we ingecheckt zijn brengt hij ons met de koffers naar de kamer. Het lijkt wel een film. En die kamer, ik zou dit wel als mijn appartement kunnen hebben. Huge!!! Het mannetje een paar dollar gegeven, dat zie je toch ook altijd in films, en rustig even alles laten bezinken. Morgen bij daglicht zullen we vanaf ons mega balkon ook nog wel even met de mond open staan. Niet te lang natuurlijk want morgen gaan we ook een kijkje nemen bij het Great Barrier Reef.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade