Dag 4, tijd voor een boottochtje.

8 september 2023 - Kampos, Griekenland

Om 06:00 uur opgestaan om voor een vroeg bakkie op bed te zorgen. Hart van Nederland via de hotspot gekeken want de wifi hier blijft een drama. Eitje gebakken en een broodje kaas gemaakt zodat wij er weer even tegenaan kunnen. Om 07:45 uur zitten we in de auto richting  Kampos. Na ruim een uur rijden over de berg heen komen we aan. Als we ons melden blijken we niet op de lijst te staan. Gelukkig zijn ze hier niet zo moeilijk. We geven de leidster onze voucher en gaan aan boord. Het is een oude rokende kist genaamd Cleopatra met een loensende schipper en twee meiden die aan boord de rol van matroos op zich nemen. Het is bloedheet en zijn blij dat we na een half uur wachten gaan varen. Al half gebakken vertrekken we naar Klima Beach. Wat is dat vaarwindje toch lekker!!! 🌬

We zien de schade van de grote bosbrand die vorig jaar heeft gewoed en varen langs de hoogste berg van Samos waar een klooster tegenaan gebouwd is; deze wordt nog bevoorraad met ezels en ook komen we langs restaurant "end of the world " dat helaas de corona niet heeft overleefd. Hij staat te koop.....iemand.......

Als we bij Klima Beach aankomen, wat niet meer is dan een heel klein kiezelstrand en een grot, mogen we zwemmen. Het water is helder, niet koud en 5 meter diep. Frank springt van de boot terwijl An de trap neemt. Koppie onder, mij niet gezien. Ik blijf in beweging want heb van mijn schoonzusje gehoord dat de bijtvisjes je dan met rust laten. Even in de grot gestaan en toen terug de boot op, ik vind het zo wel leuk geweest. Tijd voor een Mojito. Je moet dat zout toch ergens mee wegspoelen. 😋 En eerlijk is eerlijk: het kan rotter. We krijgen voor de lunch een stokbroodje gezond wat zeker niet verkeerd smaakt. We voeren een deel aan de visjes want dat is zo'n leuk gezicht. We varen weer terug maar niet voordat we een stop hebben gemaakt bij Limnionas Beach. Dit is een van de mooiste zandstranden op Samos. Op het strand zijn parasols en strandstoelen te huur en het water wordt niet snel diep. We gaan het water weer in en zwemmen naar het strand. Het is dat het zand is maar een echt mooi strand vinden wij het niet. We nemen een selfie met de boot op de achtergrond en zwemmen weer terug. Ik verwen mijzelf en neem een cocktail Cleopatra, iets met vodka en ouzo, mmmmm erg lekker. We varen rustig terug naar het begin en na een totaal van 4 uurtjes staan we weer met onze voetjes op de vaste wal. Spectaculair? Nee. Leuk voor de afwisseling? Ja.

We rijden via het dorpje Marathokampos.
Marathokampos-dorp is een traditioneel dorp met smalle steegjes met allerlei bogen en gewelven. Ons autootje past net door die smalle straatjes. 🙃 Ook weer zo leuk om even doorheen te rijden. Via de kustweg rijden we terug. We weten nu al dat we dit eiland zeker nog een keer gaan bezoeken. Dit eilandhoppen wat we doen zien we als een proeverij. Bevalt het dan komen we terug. We gooien de tank vast vol want morgen leveren we onze Opel weer in.

Eenmaal terug in ons hotel nemen we duik in het zwembad, drinken wat op ons terrasje, douchen en maken ons klaar voor Oranje. Vanavond nemen "onze jongens" het op tegen Griekenland. Het is een kwalificatie wedstrijd en laat ik nou ook nog een oranje sjaaltje in mijn koffertje gedaan hebben. 😜

Alex belt een taxi voor ons omdat lopen toch net te ver is. We struinen wat door Pythagorio voordat we bij restaurant Esperides aankomen. Een schattig tentje achter de boulevard met de tuin aan de straat. Gelukkig voor ons komt er net een tafel vrij. Bijna alle tafels hier staan op gereserveerd. Vooraf knoflookbrood met gebakken champignons en als hoofdgerecht stifadfo. Wat hebben wij hier fantastisch gegeten. Flesje roze erbij en klaar voor €60-  Na het eten hier krijg je een mini magnum. Gratis, voor niets. Hoe leuk is dat. Met ronde, goed gevulde buikjes lopen we naar de boulevard en schuiven aan bij een gezellige tent Corner genaamd.  Deze heeft een grote tv  hangen en lekkere stoelen. Langzaam loopt het vol Nederlanders. De sfeer zit er dan ook goed in. Het heeft toch wel wat hoor als we scoren en zo'n hele tent sprint op. Jammer dat we jet maar drie keer hebben mogen doen. Maar goed, niet zeuren we hebben gewonnen. Naast ons is een jong stel uit Rotterdam komen zitten die het maar wat gezellig vinden om met Amsterdammers te kletsen. We sluiten nog net niet de deuren van deze tent maar wat scheelt het. 🤣🤣 Dan maar een kort nachtje want morgen gaan we hier weg om nog één nachtje in de Hoofdstad te slapen en zaterdag nemen we de boot naar Chios. Maar zover is het nog niet.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Monika Geutjes:
    8 september 2023
    Wat een leuk verhaal weer!!🥰
    Nou zo te zien komt het goed met jullie...Ted en Marina al gezien...? Doe maar de groeten..fijne Tijd nog samen daar..liefs van ons👍💋💋💋👋👋👋🎊🎉🎊🍷♥️🍷🍻🌞🌞🌞⛵⛵⛵⛵
  2. Peter Maks:
    8 september 2023
    Blijft leuk die verhalen. Ga vooral zo door 😀
  3. Jeanette:
    9 september 2023
    Leuk geschreven weer. Herkenbaar dat boottripje. En Grieks eten is tijd lekker.
  4. Floris & Paulien:
    10 september 2023
    Jullie hebben het maar over bijtvisjes; hebben jullie last van haaien? Dat zijn pas bijtvisjes!
    Verder hebben jullie een heerlijke vakantie; het is wederom alsof ik er zelf bij ben! Bedankt voor je leuke en prettig leesbare reisverslagen