Dag 6, laatste dag Barcelona

9 juni 2023 - Barcelona, Spanje

Vandaag een wekker. Ik maak Frank om 07:30 uur wakker met een bakkie koffie. Helaas wil de laptop de wifi niet goed pakken dus tv kijken (Hart van Nederland 's morgens zien wij graag) via die weg is niet te te doen. Gisteren lukte het nog met smart view maar ook dat doet het niet meer. Dan maar even op de telefoon. We zijn weer bij en maken ons op voor het ontbijt. Smeren nog een broodje voor onderweg en zijn weer klaar voor de dag. Het is de laatste dag in Barcelona. We lopen naar de Placa de Catalunya en nemen de rode lijn van de Hop on, Hop of bus. In onze oren spreekt een Nederlandse man en geeft de nodige informatie. Als we in de buurt komen van de kabelbaan zegt die stem tegen ons dat de kabelbaan dicht is voor de jaarlijkse onderhoud. What the F***.  Gisteren online kaarten gekocht en dat zal toch niet waar zijn??? De bus stopt bij de halte en tot onze opluchting zien we mensen in de kabelbaan zitten. We stappen snel uit. Gelukkig klopte de informatie in de bus niet en stappen we in de gondel. Manlief moet even wennen aan de hoogte maar vooral aan de palen waar die gondel steeds overheen gaat. Dat wiebelt behoorlijk. We passeren een station waar je niet kan uitstappen en komen aan boven op de berg bij het Montjuïc Park. Als we uitgestapt zijn genieten we van het uitzicht over Barcelona. De stad is één wirwar van gebouwen en aan de rechterkant liggen de nodige cruise schepen en het industriegebied waar veel vrachtschepen met de nodige containers vertrekken. Het is warm maar gelukkig zijn er ook hier en daar wat wolken. Er is hier ook een kasteel maar daar gaan wij niet naar binnen. Een foto van de entree voldoet dit keer. Na hier rond gelopen te hebben nemen we de kabelbaan naar beneden. Nu stopt hij bij het tussenstation en we stappen uit. Hier heb je hetzelfde uitzicht als boven dus echt veel meerwaarde heeft dit niet. Je kan er wel mooi wandelen. We gaan verder naar beneden en nemen de bus naar het beginpunt Placa de Catalunya. De rode lijn route duurt ruim twee uur in totaal. Als we uitgestapt zijn nemen we eerst een frappuccino bij Starbucks. Dit hadden wij onszelf beloofd. De wolken hebben ondertussen plaats gemaakt voor de blauwe lucht.

Na deze koude versnapering is het tijd voor een wandeling. We hebben deze van internet geplukt en is 7 km. De zon schijnt volop en het is warm. Ook hier is het begin van de wandeling niet toegankelijk/duidelijk. We vinden uiteindelijk via een omweg toch weer de route. Deze wandeling is 7 km dwars door het centrum. We komen langs kerken, smalle steegjes en pleinen; ik zal hier niet te veel over uitwijden omdat we niet heel veel meer zien dan we al gezien hebben op één kerk na. Zie de foto's. De zon is volledig doorgebroken, het is warm. 500 meter voor ons hotel zien we een klein terrasje waar nog 1 tafel vrij is. Na zo'n lange dag is dat heel fijn. We hebben voor nu wel Barcelona gezien alhoewel er nog veel meer te zien is. We lopen terug naar ons hotel. Voor de laatste middag zitten we nog even op ons dakterras voor we ons opmaken voor het diner. We gaan dineren bij restaurant Arcano. Een restaurant met een grot uitstaling op 15 minuten lopen van ons hotel. We kunnen niet anders zeggen dan fantastisch. We lopen weer naar huis en nemen een soort van afscheid van de stad. Hoe was Barcelona...... Voor ons nu voldoende maar nog niet alles gezien. Ik denk dat je zeker deze stad een keer gezien moet hebben in leven.

Morgen weer vroeg op. Lange rit naar de volgende bestemming: Alicante.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jeanette:
    9 juni 2023
    Mooie beschrijving. Verk herkenbaar, Peter en ik zijn in 2016 geweest. Hebben we o.a. ook de kabelbaan gedaan. Goede reis naar jullie volgende bestemming.
  2. Floris & Paulien:
    10 juni 2023
    Mooie stad! Veel te zien te doen en te beleven maar vooral lekker eten en cerveza; blijf genieten!