Dag 6 (Sint Maarten 2021)

6 november 2021 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Wat een wereld van verschil!!

Vanmorgen rustig wakker geworden. Voor de laatste keer dat kansloze zelf monitor formulier ingevuld en genoten van het geluid van de Caribische zee die hier zo dichtbij het strand oprolt. Als we de koffers inpakken komen we tot de conclusie dat het wel weer veel is wat we moeten mee slepen. We hebben nu ook wat extra aan boodschappen mee. Je kent dat wel……Brood, water en wijn en dat in drievoud. 😜

We nemen afscheid van Debbie, die lieve eigenaresse van The Horny Toad en rijden onze Niksan naar Philipsburg. Het is druk op de weg, het lijkt wel of er meer auto´s dan inwoners zijn op dit eiland. Maar goed, wij hebben geen haast en genieten van de omgeving. Nog even een stop onderweg wat weer een prachtig uitzicht oplevert voor we in de “grote stad” aankomen. Philipsburg bestaat uit twee hoofdstraten namelijk Frontstreet en Backstreet met daartussen wat kleine steegjes/straatjes. Holland House Beach Hotel ligt in Frontstreet en de achterkant van dit hotel ligt aan de wandelboulevard. Deze negenhonderd meter lange wandelboulevard ligt parallel aan het lange zandstrand van Great Bay en wij kijken met onze kamer hierop uit.

Bij het hotel kun je niet parkeren en als we eindelijk een plek gevonden hebben aan de rand van de stad moeten we een kwartier lopen met volle bepakking bij een graadje of 30. Dit gaan we als we vertrekken even anders doen! Als we aankomen is de kamer nog niet klaar wat niet zo gek is als je bedenkt dat het pas 11:00 uur is. We kunnen de spullen hier opslaan en gaan vast op verkenning uit waar we over twee dagen moeten verzamelen voor een fietstour. Hete is ongelofelijk stil hier. De cruiseschepen komen maar mondjesmaat en op deze dag geen één. We maken nog een grapje: “het lijkt wel of wij de laatste op aarde zijn na een uitbraak van één of ander”. 🤣🤣Na een kwartiertje lopen hebben we het gevonden; zo, dat weten we ook weer. Als we teruglopen komen we langs restaurant Chesterfield. Goede verhalen over gehoord dus hier gaan we in de schaduw bij het open raam lunchen, die zon is killing in de middag. Niets te veel gezegd: het is heerlijk en het heeft een hele leuke maritieme uitstraling.

Onze kamer is al om 13:00 uur klaar. Het is een grote kamer met een balkon al wil je hier midden op de dag niet zitten met die zon er vol op. De rest van de middag hebben we nog wat door de branding gewandeld en op het terras gezeten. Met deze warmte moet je vooral rustig aan doen. Na een kleine siësta hebben we heerlijk gegeten in het hotel restaurant. Zeker niet goedkoop maar wel een heel gezellig restaurant met goede kwaliteit eten.

Morgen gaan we de rest van dit stadje bekijken en chillen aan het strand.

1. Van Galen Marina:
    6 november 2021
    Kan kan veel beroerder denk ik.. ziet er goed uit.. wij hebben hier in februari nog wat gedronken
  2. Carla Been:
    6 november 2021
    Lekker genieten 🥰
  3. Linda:
    9 november 2021
    Mooi hotel en weer die mooie zee. Veel plezier!