Dag 7 (Sint Maarten 2021)

7 november 2021 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

De bedden hier zijn niet zo lekker als ons vorige verblijf en de airco hebben we uitgezet en ingeruild voor een de fan boven ons bed. Wat een kolere herrie maakt deze airco. Vroeg wakker dus. Koffie op bed gedaan met een NOS journaal van gisteren, ook geen straf hoor. Het ontbijt hier is Corona proof. Je krijgt een briefje met allerlei keuze mogelijkheden. Je mag er 7 aanvinken en wil je meer moet je er extra voor betalen. 7 is echt voldoende en natuurlijk zit daar een sunny side up eitje bij. I love it. Frank zei dat ik nog een keer zelf eieren ga leggen. 😆

Het is weer prachtig weer en de temperatuur loopt alweer aardig op. We gaan in de ochtend door Philipsburg lopen. Het is nog steeds een stille bedoening hier. We zijn hier een paar jaar geleden ook geweest en toen was het door die cruise schepen een stuk drukker. Het nadeel nu is dat ze je bijna letterlijk naar binnen trekken. We snappen het wel hoor. Elk persoon die hier loopt heeft dollars in zijn zak en zij kunnen wel wat dollars gebruiken. Er is hier een kleine markt waar we altijd graag overheen lopen maar we zijn er vanaf gevlucht; het lijkt Turkije wel, te opdringerig.

De rest van de dag gaan we op het strand liggen. Ze hebben hier fantastische bedjes waar we dan ook dankbaar gebruik van maken. En dan de zee hier…….warm en vol met schildpadjes. Je gaat de zee in en kijkt om je heen om te zien waar weer een koppie omhoog komt, zo grappig.

Als we doorbakken zijn houden we het hier voor gezien. De temperatuur loopt hier in de middag flink op naar 31 graden en ze zon schijnt fel. 🌞 De afgelopen dagen hadden we hier en daar nog wel eens een wolkje maar de wolken die er vandaag hangen zijn al opgelost voor de zonnestralen ze bereiken. Na een heerlijke douche zijn we toen het donker werd de boulevard opgelopen. Donker is het hier al om 18:15 uur en dan begint het hier weer wat te leven. Aan het eind van de boulevard strijken we neer bij restaurant Greenhouse. We gaan vandaag alleen voor een hamburger en wat voor één. We krijgen deze geeneens op, wat een ding maar wel lekker. Dit wordt onze laatste nacht hier. Als ik een aanbeveling moet doen zou ik zeggen: “slaap ergens waar je lekker buiten kan leven en doe een dagje Philipsburg. Dat is meer dan genoeg voor dit kleine stadje”. We pakken de spullen vast weer in en maken het niet te laat. Morgen om 09:00 uur hebben we een fietstour van 4 uur over een stuk van het eiland.

Wij hopen dat jullie ons nog niet zat zijn en met plezier ons reisverslag lezen! Ook leuk om jullie reacties te lezen, dank daarvoor.

1. Leone:
    Altijd zo'n feestje om jullie verhalen te lezen. Geweldig. 👍💗
  2. Saskia:
    Wat Leone zegt, zo leuk om je verhalen te lezen. Succes morgen met fietsen 😉😊💋
  3. Cenda:
    7 november 2021
    Ik sluit me aan !! Zat?? Helemaal niet !!
    Kom maar vooral door met je verhalen, erg leuk ❤
  4. Monika Geutjes:
    7 november 2021
    Blijven schrijven...zat worden wij het nooit!!
    Fijn om te lezen dat jullie zo genieten van en met elkaar!!!Tot de volgende Vifitje Frank toch?😉😉😉😇😇🥰🥰🥰
  5. Feja Knaap:
    7 november 2021
    Nou ik ben jouw verhaaltjes totaal niet zat he!!! Ik zeg doorgaan met schrijven en niet zeuren😉😘
  6. Bak Ria:
    8 november 2021
    Ik vind het juist zo leuk op jullie verhalen te lezen ik geniet er van
  7. Van Galen Marina:
    8 november 2021
    Hartstikke leuk hoor Anita.. en prachtige foto's