Dag 9, laatste volle dag Chios.

12 september 2023 - Chios, Griekenland

Heerlijk geslapen in Thalassa House.  Mocht je ooit naar Chios gaan en het noorden een paar dagen willen zien of gewoon chillen is this the place to be.

Ik maak met de laatste restjes een ontbijtje en als ik er dan een foto van maak bedenk ik mij dat menig hotel hier nog een puntje aan kan zuigen. 😜 En als je dan ook nog dit uitzicht hebt besef je hoe "rijk" je eigenlijk bent. Alles kan een mens gelukkig maken maar dit is toch wel één van die dingen die hét doen.

Even na 9 uur zijn we weer en route. We nemen een andere weg terug naar Chios, althans de helft. Zoals ik al eerder zei, er zijn maar een paar hoofdwegen. Als we in de buurt van Chiosstad komen krijgen we onze laatste bergweg naar beneden en wat voor één. Het is een zig zag weg vol met haarspeldbochten letterlijk gebouwd tegen de berg aan. Ik heb geprobeerd een foto te maken maar dat is best lastig.

Als we om 10:30 uur bij hotel Grecian Castle Chios aankomen voor ons laatste nacht op dit eiland is kamer 717 al klaar. Hoe fijn is dat. We brengen de koffertjes naar boven en gaan de auto inleveren maar niet voor hij afgetankt is. De prijs voor de benzine hier is duur. 2,01 per liter moeten we betalen. Voor de Grieken echt sky high. De dame van het verhuur bedrijf loopt snel om de auto, knikt en hij is goedgekeurd; geen schade. We wandelen op ons gemak terug richting het hotel door het centrum van Chios. Achter de boulevard is een autoloos winkelgebied waar het druk en gezellig is. In één van de zijstraatje drinken we ijskoffie en daarna wandelen we nog iets verder van de boulevard af. Gewoon daar waar de bevolking woont. Wij zijn al best veel op verschillende eilanden geweest en het is eigenlijk overal hetzelfde: stroomdraden langs de muren die er levensgevaarlijk uitzien, slechte stoepen, als die er al zijn en knallende scooters. Wij houden ervan......😃 Iedereen hier is zo aardig. Onderweg lopen we nog even een supermarkt in voor wat laatste drankjes en besluiten dat het tijd is om te "rusten". Zwembroek aan en neergeploft op een bedje bij het zwembad en ons hoor je niet meer. Grecian Castle Chios ziet er prachtig uit. Wij hebben een kamer met balkon die uitkijkt op zee en mazzel voor ons ligt deze in de namiddag in de schaduw en is het hier goed vertoeven.

Na deze relaxte middag en een verkwikkende douche gaan we om haf 8 naar beneden om te eten. Bij dit hotel had ik half pension geboekt. Ik dacht lekker makkelijk hoef je een dagje niets meer. Nou, dat doen we hier dus nooit meer. Wat er gebeurde was echt hilarisch.

We meldden ons en er werd gelijk verteld dat het een salade vooraf zou zijn en kip kerry met rijst als hoofdgerecht.  Oké, dat zal...... we nemen plaats op het buitenterras en nog voor onze kont op de zitting is terecht gekomen staat er een mandje brood en water op tafel gelijk gevolgd door een salade van rode kool met hier en daar een sliertje wortel en welgeteld twee slablaadjes, geen dressing.  Kortom een smakeloze hap. Ik lieg niet als ik zeg dat na één hapje de kip kerrie op tafel stond. De zin " wilt u wat drinken" was nog steeds niet gevallen. We kijken elkaar lachend aan en beginnen maar te eten. Na drie hapjes,  je raadt het al,  wordt het dessert op tafel gezet.  🤣🤣🤣 Is het nou druk dan begrijpen wij het maar er zijn op dat moment twee tafeltjes bezet waarvan er één al klaar is. We besluiten het zo te laten en ook geen drinken meer te bestellen. Om 20:15 uur zitten we weer op ons balkon. Dit hebben wij nog nooit meegemaakt.

Ben wel benieuwd hoe het ontbijt hier morgen is. 😉 wordt vervolgd.  We kunnen wel lekker rustig aan doen. Onze vlucht naar Lesbos gaat om 14:30 uur. Het vliegveld is hier nog geen twee km vandaan.

Tot zover mijn verslag van een rustige dag. Ik twijfelde nog of ik zou schrijven maar kon het toch niet laten. Ook nog wat foto's geplaatst.

1. Monika Geutjes:
    👍😍🎉🎊🏠☀️⛵🍻🍷
    Wat wil een mens meer??!!!
  2. Paulien Hoge:
    12 september 2023
    Wat weer een lekker vakantieverhaal!
  3. Floris & Paulien:
    12 september 2023
    Rustig aan doen morgen? Als het ontbijt net zo gaat als het diner moet je dat in 50 seconden op hebben 🙈🤣
    Veel plezier maar weet morgen…
  4. Linda:
    12 september 2023
    Lijkt me wel fijn keer rustig dagje. Mooi uitzicht hoor.