Dag 9: zeedag nummer 3

12 april 2024 - Cartagena, Colombia

Zelfs op zeedagen kun je het best druk hebben. Na het ontbijt zijn we een uurtje gaan liggen in de zon. Dik in de factor 50÷, nu moet het goed gaan. Om 11: 00 uur schuiven we aan in het grote theater voor een presentatie over het Panama Kanaal. Het was stampend druk maar erg interessant. Daarna leggen wij onszelf nog een uurtje in de zon om ook de andere kant van een kleurtje te voorzien. Natuurlijk weer dik in de factor 50+. Om 14:00 uur hebben we een wijn proeverij. Het is er drukker dan ik dacht. Dit is een betalende activiteit en dan haken mensen toch vaak af. Wij hebben een tafel toegewezen gekregen samen met twee stellen uit Vancouver. Voor ons staan 5 glazen. 2 rood, 1 roze, 1 wit en een bubbeltje. Met die laatste beginnen we als toast, goede vaart en dat iedereen het maar naar zijn zin heeft. Ook wordt er een kaasplankje voor je neergezet. Het is allemaal goed in elkaar gezet en er wordt veel uitgelegd. Natuurlijk kijken we elkaar wel eens aan omdat het dan net te snel gaat om dat je een woord niet weet. Zo rook ik kruidnagel en dat woord moest ik even Googelen omdat we er met handen en voeten niet uit kwamen. 🤔 Het is clove in het Engels, hadden we echt niet geweten. Na deze leuke activiteit zijn we, nee, niet weer gaan liggen. Hoewel; toch maar dan in de spa.  Er was helemaal niemand ook niet op de warmte banken. Op een schip met 2000 mensen en wij hebben een het bad voor onszelf,  heerlijk. Zo gaat de tijd toch weer snel en voor we het weten is het alweer 18:00 uur. Vandaag hadden we besloten om na het douchen een keer naar het buffet te gaan i.p.v. naar de dining. Nou, mijn voorkeur gaat naar de dining. Ten eerste gezelliger en ik vind bediend worden ook leuker dan met je bord langs dat buffet lopen. Voor Frank maakt het niet uit  zegt hij. Nog even gezeten in de Rolling Stones Lounge waar als eerste sessie de jaren 70 aan de beurt waren. Die band is echt fantastisch. We maken het niet laat morgen komen we vroeg aan in Cartagena, Colombia en staat onze eerste excursie op het programma. We moeten om 0700 uur verzamelen.

1. Monika Geutjes:
    12 april 2024